Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › 652cc projekti
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
25.10.2007, 14:15 #123661
Tällainen rojektori pläjähti käyntiin. Kuvia laittelen lisää aikalailla siihen tahtiin, kun tulee näperreltyä. Jos sitä vaikka ensikesänä…
Lähtötilanne lokakuu 2007:
Kotiinkuljetuksen tilaihme:
Jo pelkästään öljyvuotojen takia kannattaa avata
Mikä siellä kilisee, kun öljytöntä konetta kääntelee?
Majorkatastrofe edessä?
Kaikessa kauheudessaan..
Oikeanpuoleinen oli kans “vähän” tihkuttanut
Kaasari, joku vois selittää mulle ton yhden letkujärjestelmän toiminnan?
Öljypumpusta päätellen aika vähän elämää takana?
Hidaste, muttei este..
Kommentit ja kysymykset tervetulleita, kuvia löytyy lisääkin mm. kammen ja nokan erot 2cv vs. 652.
Edit. otsikko, etteköhän te tässä vaiheessa jo tiedä mitä avaatte 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.12.2007, 19:56 #141887Etenee: Sain maalattua imupakosarjan ja pohjamaalattua kaikki pellit, huohottajan, öljytikun jne. Oli suola puraissut peltejä ikävästi, aika rupiset olivat jo. Nokka-akselista tuonnenpana.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.2.2008, 16:29 #141888Pieni pätkä eteenpäin:
Tuollaisen pyöräytin tänään, tarkoituksena hävittää vanha “hätäratkaisu” huohottimen ja ilmanputsarin väliltä. Pienellä irrallisella putkella tarkoitus korjata huohottimen päästä se visan oma pisteosa, eli haljennut 8mm t-letku. Sinnekin olisi voinut oman t-kappaleen tehdä kokonaan uuden, mutten viitsinyt vaivautua…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]5.3.2008, 10:19 #141889Voe voe voe… Menee yksi nokka täytön kautta :cry:, ensi viikolla saa ihmeteltäväkseen…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]14.3.2008, 12:39 #141890Ei mennytkään täytön kautta, oli vara riittänyt pelkkään hiomiseen. Tässä työn tulos.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.3.2008, 12:16 #141891Minkälaisia vempeleitä porukka on kehittänyt tuohon propellin irroitukseen visassa? Onko kaikissa visan propelleissa siihen laippaan hitsattu teräsprikka? Huomasin nimittäin, ettei saanut pulttia siihen ulompaan kierteeseen ruuvattua, kun se prikka esti kierteelle lähdön…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.3.2008, 13:44 #141892Oon irroittanyt Visan ropellin vanhalla 2CV:n sytytystulpalla niin, että tulppa puree sisäkierteen ropellin keskelle ja vetää ropellin sen avulla ulos. Pakeliittiosa tulpasta hakataan ensin pois ja väännetään 21 mm avaimella samalla painaen niin, että kierteet alkavat tarraamaan. Jos on sopiva kierrepakka, voi sinne oikeankokoisen kierteenkin tehdä.
Selvisköhän tästä? Omituinen niksi, mutta toimii.
24.3.2008, 09:26 #141893Juu, huomasin että myös iskunvaimentimen pultti mikä menee runkoon kiinni sopii myöskin tuohon tarkoitukseen. Tuohon tarkoitukseen ilmeisesti ei sitten ollut mitään tehtaan erikoistyökalua tms…?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.3.2008, 21:51 #141894Itselläni tuota ongelmaa ollut ei, kun propellin pohjana käytin sätkän osaa…
Mutta sitten ihan muuta asiaan liittyvää. Alipaineanturi. Monasti niissä vikaa on, eivät tahdo kestää moottorin aivastuksia. Korvaavan osan siihen löytänyt olisin, mutta varmistaa pitäisi että onko tämä vastaavastipäin toimiva, eli meneekö kosketinkärjet auki vai kiinni kun imua tulee..? Jos ohjaus on päinvastainen niin sitten pitää tehdä palikka väliin joka kääntää ohjauksen toisinpäin…
Palikka jota tähän tarjoan, löytyy Harley-Davidsonista, uudemmista malleista. Sytkän ohjauksesta, yllättäen, säädettävä alipainekytkin. Sportster 883 -mallissa näyttää mittauksen mukaan olevan kytkentäpaineena 82kpa, jonka alle mennessä kärjet napsahtavat kiinni. Sen yläpuolella on yhteys auki, eli normaalissa ilmanpaineessa joka tänään näytti olevan 97kpa…
Tämä osa kestää aivastelut ja yskimiset sujuvasti, aivan toisella tavalla kuin Visan originaali. Lisäksi tässä on se etu että näitä saa uusia kaupasta, pari viikkoa sitten kysytyn hinnan ollessa 50€. Lisäkivana nippelivammaisille on tämä toimintapaineen säätömahdollisuus…
25.3.2008, 20:49 #141895Mitoitus lähenee loppusuoraa ja luonnollisesti sen jälkeen pääsee pajottamaan itse osia tähän maailmaan ja sitten seuraakin itse kokoonpano.
Mitoitetuista osista räjäytyskuva ja yhdistäminen karkinvärisin korostuksin eri osille. 😀 Kokoonpanosuunnittelu siksi, että esille tulee omat mittavirheet, jottei käy niin, että sorvaa esim. akselin ja menee tallille ja huomaa, ettei se ole mitoiltaan sinne päinkään…
Mutta itse kuvat:
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.3.2008, 20:52 #141896Juu ei mennyt hukkaan mitoittelu kokoonpanossa, koska koko adapteri oli aluksi liian pitkä ja loppujen lopuksikaan en saa “magneettitappien” etäisyyttä 6.5mm kärkikotelosta, kuten sätkässä. Etäisyys on parhaimmillaan 4mm luokkaa, ja tässä vaiheessa muistinkin, että siitä oli jo aiemmin puhetta täällä, että miksiköhän hollannin miehellä se magneettien etäisyys 123:sta on vain millin luokkaa…Tässä on ilmeisesti siihen vastaus.. kun ei mahdu niin ei mahdu. 🙄
Eli näin ikkään:
Iso keltainen on halkileikattu kärkikotelo ja iso punainen on pala lohkoa, sekin halkileikattuna…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.4.2008, 10:24 #141897Tänään kerkisikin sitten jo itse asian pariin, eli toteutukseen, mutta ainoastaan 45 minuutiksi…No tästä niitä kuitenkin lähtee tulemaan:
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]3.4.2008, 15:56 #1418985h tuottaa tulosta jo aivan toisella lailla.. 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.4.2008, 14:35 #141899Stefat tuli tänään postissa. Valitsemani koko on 24*15*7mm. Sitä käytetään yleisesti mm. Audissa ja Volkkarissa, joten ei pitäisi heti loppua kesken.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]17.4.2008, 15:24 #141900Tänään akselin kimppuun:
Ongelmana kova materiaali ja väljä sorvi… pitää vielä kiillottaa stefapinta ja tehdä kierteet ja väliprikka keskipakotappilevyn kiinnitystä varten.
Sovittelua ja lukkorenkaan paikalleen istuvuuden testaus:
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.