Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › 652cc projekti
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
3.5.2008, 21:41 #141901
Päivitetäänpä tätäkin hieman.
Projekti otti pienoisen takapakin! Nokka-akselin reikä ei ole suora eikä oikeastaan keskelläkään. Tämä tarkoittaa sitä, että irrallisia adaptereita on jokseenkin turhaa valmistaa “asenna kiinni ja aja”-periaatteella. Nimittäin tämä ongelma korjaantui siten, että nokka-akseli laitettiin sorviin pyörimään ja adapteri viimeisteltiin siinä. Ts. adapteri on nyt linjassa keppiin nähden, mutta ei käy mihinkään toiseen 652-akseliin. Tekemäni stefalautaset istuivat lohkoon erittäin hyvin, mutta tilaamissani stefoissa tuntui olevan kokoheittoa: 15mm reikään osa oli tiukkoja ja osa väljiä, panostakaa kalliimpiin stefoihin joissa mittatarkkuus on kohdallaan!
Tiivistesatsi ja öp-anturi tuli Franzoselta: No niinhän se tietysti on, että kampiakselin visaerikoisosa-stefa puuttui tiivistesatsista, vaikka sen siihen piti kuulua….kele.
Ja olisihan sitä lohkoa ollut kiva rueta latomaan kasaan, mutta tämä viikonloppu kului hyvin pitkälti muiden vehkeiden kimpussa…”Kiltaveljen etu ennen omaa etua”…ja sitä rataa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]7.5.2008, 16:46 #141902No höh. Kyllä se siitä setviytyy, hyvää kannattaa odottaa… 🙂 Mukava tätäkin projektia on ollut seurata, hyvää työtä olet jaksanut pakertaa. Ei muuta kuin eteenpäin vain. Tsemppiä!
23.6.2008, 00:30 #141903Toivottavasti projekti liikkuu jo tänä kesänä isohomman olet jaksanut tehdä sen eteen.Mulla on vielä visankone tallinnurkassa,toiveita on että saan pohjaväriin ja leimalle talven aikaa vieneen tyttären6.On kyllä kahdet varakilvet kaikenvaralta tallilla joilla koukeroihin päästään. Sit ois ehkä mahdollista päästä laittamaan pakuun uutta peltiä kurttusen tilalle ja ehkä vielä ennättää kone+vaihteisto vaihtaa. Vaikka mun niskaan on suunniteltu siinä ohessa 30neliön kylppärin purku ja laatoitus+saunanpurku jamuuttaminen makuuhuoneeksi. JA täällä kotosalla olohuoneen lattiaan uudet pontit+3 yläkerranhuoneen täysremppa. Meinasi vielä unohtu kaverin 6 helppo leimaus seissyt 6v. kone ja laatikko osina pahvilaatikossa. joten päätin jättää pimeet maalaus keikat väliin tältä kesältä.Ainiin siskon kylppäri remppa meinasi unohtua laskuista 😈 hauskaa kesää kaikille rojektien parissa 205.sen M16 kone taitaa jäädä asennettavaksi hiukan syksymmälle.TMatso 😉
23.6.2008, 08:41 #141904Aika sopivasti toivottelit onnea, koska juuri eilen sain askarreltua lisää! 😀 Minullakin on hidasteita ollut riittävästi: Koulu, työ, välimatka projektiin, siskon sätkä, joka on aloittanut oikein urakka oikuttelun toimittuaan 19 vuotta moitteetta (mm. kolme starttia, virtalukko, yksi puhjennut rengas ja kahden tasapainotus, takaluukun oikaisu ja maalaus…) , oman tiinan pienet säädöt jne jne.
Mutta itse asiaan, tosiaan eilen sain losautettua mukavan pätkän eteenpäin juhannuksen juhlinnasta ja siskon sätkästä huolimatta. Ja onnistuin vielä katkaisemaan kierretapin reikäänkin, tehdessä kierteitä kärkikoteloa varten…prkl! Lopputulos näyttää kuitenkin piristävältä ja seuraavaksi pääsen kunnostamaan kansia.
Tilanahtautta näyttää tulevan kärkikotelon ja visan propellin kanssa, joten todennäköisesti joudun käyttämään kutosen propellia…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.6.2008, 08:47 #141905Ainiin ja tuossa vielä kaikki pultit eriteltyinä, jos jollakulla vastaavan projektin pultit on “tallessa” mappi ö:ssä. Mukavempi kasata lohkoa kun tietää suurinpiirtein mitä sinne ruuvaa 😀
Vielä lyhenteistä: BP on bensapumppu, ÖH on öljyntäyttöputki/huohotin, VP on vauhtipyörä, ÖL on öljynlauhduttuja, IPS on imupakosarja.. M8 x 2 menee myös lohkoon, ilman noita muttereita. 6 x m6:sta menee öljypumpun kanteen. M10 x 4 menee etutyynyjen kiinnitysrautoihin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.6.2008, 09:01 #141906Sellainen mietinnän aihe tuli eilen, että mitenkäs tuon ajoituksen kanssa tulisi menetellä? kun lohkossa ei nyt ole sitä ajoitustapin reikää, eikä taida olla vauhtipyörässäkään. Pystyykö sen katsomaan niistä visan vauhtipyörän kahdesta rautatapista sille omalle sytytykselle vai pitääkö katsoa ennen kansien laittoa, että missä on yläkuolokohta ja merkata vauhtipyörään?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.6.2008, 11:17 #141907Tuosta kuvasta selvinnee. Kakkosella numeroitu anturi (static advance) on 10 astetta ennen yläkuolokohtaa, ja ykkösellä numeroitu anturi (maximum advance) 35 astetta ennen tuota äskeistä. Tuollai lukee Haynesin kirjassa aiheesta…
Eiköhän tuosta se perusennakkokin löytyne..?
25.6.2008, 08:29 #141908Duoda duoda, mites se menikään sit toi lohkon istuminen vaihteistoon? Eli jos rälläköin vauhtipyörästä ne alkuperäisen sytytyksen mokkulat pois niin tarviiko silti jotain väliholkkeja vai istuuko suoraan kutosen loodaan? Tarviiko painelaakerille sen väliholkkikupin, että painelaakeri ylettää paineasetelmalle kytkintä painettaessa? Vai oliko tämäkin vaatimus ainoastaan visan alkuperäistä sytytystä käytettäessä?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.7.2008, 16:58 #141909Joko sulla on mitat voin mittailla omani jos on vielä tarvis 😉
2.7.2008, 18:16 #141910Eki ohjeisti, että 7mm tarvitsee painelaakerin alle tavaraa, muuta ei. Vauhtipyörä pitää tasapainottaa sytytysmokkuloiden poiston jälkeen…prkl…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.7.2008, 17:01 #141911Etiäppäin sano rojekti lattialla:
Kannet oli ihan syytä aukoa ja venttiilit luonnollisesti tulee nyt hiottua. Uudet teflonit menevät myös paikoilleen.
Btw, kuinka syvälle sen tulpan olisi hyvä tulla? Entiset tulpat näyttävät kiertyvän siihen asti että elektrodi on nippanappa palotilan puolella, mutta kierrettä olisi vielä jäljellä. Pitäisikö ostaa vieläkin pidemmät tulpat?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.7.2008, 20:25 #141912Tulpan kierrehan ei saa tulla nakyviin kannen sisa puolelle.
Muutoin se kierre osuus joka nakyy sisapuolla karstoittuu ja
kun tulppaa kiertaa auki tuhoutuvat kierteet kannesta.Mutta jos tulppa on liian lyhy, sitten saattaa karstoittua nakyva
kierteen osuus kannesta.-Olli
15.7.2008, 18:19 #141913Kuuluu siis uutta sun peliin, vai?
15.7.2008, 18:52 #141914Pikkuhiljaa pikkuhiljaa… Kannet saivat uudet ohjuripinnat imupuolelle (!, yleensä pakopuoli näin) ja venat on nyt hijjottu. Hiljaa hyvä tulee…kait. Katkenneet öljynlauhduttimen putket saavat uudet mutterit ja putket kutosen rikki menneestä lauhduttimesta. Saisihan sinne kutosenkin lauhduttimen taiteiltua, mutta ei viitsi, kun öljytilavuus on suurempi ja suomen ilmastossa ei tarvitse yhtään lisää jäähdytystä…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]15.7.2008, 18:56 #141915Jep, tuon tunteen minä tiedän, hiljaa… Mutta tulee. Kiva kuulla sinunkin projektista aina jotain uutta. Koita jaksaa väkertää, kyllä se vielä joskus.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.