Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › 652cc projekti
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
31.1.2009, 10:39 #141946
Mulla oli kyllä se poraus keskellä kun nokka oli hiottavana 😉
31.1.2009, 13:48 #141947Ok, siispä näissäkin on yksilökohtaisia eroja. Mun nokkakeppi kävi kans hionnassa, mutta en tiedä kuinka kiinnittivät siellä sen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]10.4.2009, 21:39 #141948Jahas, jatketaanpa ketjua. Kovasti olen ihmetellyt mistä jokseenkin kumimainen poljintuntuma on johtunut ja kun oikein vedättää alhaisilla kierroksilla niin on tupannut yskimäänkin. Mutta tänään katselin strobolla kipinää ja havaitsin, että lyöntien välissä on omituinen erillislyönti joka kuuluu käynnissä hieman vaeltavana tyhjäkäyntinä. Ja tämä erillislyönti oli kaukana itse ajoitusmerkistä, että se vähän niinkuin hypähti outoon väliin ja vielä aikaisemman ajoituksen puolelle. No kokeilin ensin vielä säätää myöhäisemmälle, mutta yskiminen senkun paheni joten ajattelin että hell no! No sitten päätin tehdä sen mitä jo syksyllä hetken harkitsin tekeväni: Otin alipainesäädön kokonaan pois käytöstä! Ylimääräinen kipinäväläys hävisi, kipinä tasaantui muutenkin ja nyt lähtee oikein kuumana käyntiinkin normaalisti, mitä se ei vielä viime kesänä tehnyt. 😳 Kulku parani huomattavasti, ennen mentiin kivasti satkua, nyt mennään jo yli….tarvittaessa 😈 Alavääntö parani ja ei tietoakaan ylimääräisistä yskähdyksistä.
Suosittelen kokeilemaan em. ohitusleikkausta mikäli tuntuma ei heti miellytä. Muistathan tukkia alipaineen letkun pään, ettei kaasari hörpi ilmaa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]10.4.2009, 21:49 #141949Kokeilepas sitten seuraavanlaista juttua, eli tällää siihen alipaineletkuun kuristin väliin… Joku 0,6…0,8mm reiällä oleva holkki, vaikka MIG-hitsin suutin, niin saattaa rauhoittaa kummasti tuota sytkän saamaa alipainetietoa..!
Tai sitten hyvin ohutta letkua ja pitkästi millä tuon tiedon veisit tuonne sytkälle…
Kun ovat vastaavien ongelmien kanssa jotkut painineet Megaruutan kanssa, ja kuristuksella on sitten korjaantunut. Tinskussa vaan ei tuota ongelmaa tullut, mutta miulla onkin siinä pitkälle toista metriä parin millin sisäreiällä oleva letku käytössä, yleisin ratkaisu kun näyttää olevan 4-6mm letku metriä lyhyempänä…
11.4.2009, 07:26 #1419505mm letku (oli) minulla käytössä, täytyy laittaa kuristuskuritus korvan taakse. 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]12.4.2009, 14:23 #141951Kyllä siinä pitää aikamoinen kuristus olla, muuten koneen joka yskäisy iskee aika lujaa siihen paineanturiin, ja anturin herkkyydestä riippuen ei varmaan muutenkaan anna parasta mahdollista ennakonsäätöä. Minissä oli todella pieni reikä alipaineletkun liitoksessa. Triumphissa taas mekaanisen ruiskun takia usean litran alipainesäiliö joka tasasi vaihtelut ja josta ruisku otti syöttötiedon sekä virranjakana ennakkotiedon.
12.4.2009, 16:02 #141952Evossa on jo valmiina pienireikäinen holkki ja sen toisen pienireikäisen joka tulee mukana voi laittaa vielä letkun väliin.Mulla ei oo ollut käynnistys ongelmia lähtee kuumana ja kylmänä eka pyörähdyksellä.Letku on 6mm evon päässä se omansa pikkureijällä. 😉 T.Matso
1.6.2009, 07:26 #141953Että sellainen viikonloppu:
😥 😥 😥
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.6.2009, 11:11 #141954Mikäs tuossa harmittaa? En löydä kuvasta itkun aihetta.
-Olli
1.6.2009, 13:56 #141955@PienempiOlli wrote:
Mikäs tuossa harmittaa?-Olli
😐 no kun se ei ole enää konehuoneessa.. Lauantaina keskisuomeen mentäessä tehot väheni ja väheni ja lopulta ei meinannut kolmosella mennä mäkiä,joita ennen tultiin nelosella 80kmh. Öljyä meni reilu litra/270km. NYT ne männät on loppuun ajettu, harmittaa vaan kun uudet on tulossa, oisi nyt vielä kaksi viikkoa kestäneet. Meinasi tulla kiire kun siskon juhlat painoi päälle, mutta espooseen kuitenkin palattiin 6-koneella samana Su päivänä 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]10.6.2009, 18:17 #141956Muistaakseni Jasu joskus tokaisi, että Visan sylinterit on niin nätit, että ne vois vaikka kirjahyllyyn laittaa…
Entäs männät?
Kiitos Matso!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]10.6.2009, 19:27 #141957Joo, ja Wanhuksen peltiropeli sekä remmiahdin..!
10.6.2009, 19:48 #141958Kaikki vanhuksen tekniikka osat on kunnostettuna/uusina niin hienoja että ne voisi laittaa kirjahyllyyn.
Samaa ei voi sanoa uusien sätkien tekniikan osista. On hienoa kuinka ennen vanhaan piiloon jäävien
osien estetiikkaan kiinnitettiin huomiota.-Olli
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.