Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 652:n suuttimet

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124005

    No niin, tuli sitten haettua kotitalliin visa-pytyillä varustettu kutosen kones. Koneessa on tämän pyttysovituksen lisäksi kevennetty vauhtipyörää ja nokka-akselin virkaa ajaa jostain Belgian ratavarikolta löytynyt keppi.

    Millaisia suuttimia kaasariin kannattaisi sovitella? Hyviä arvauksia? Mistä sätkän suuttimia noin yleensä kannattaa kysellä?

    #144884

    Eiköhän siihen löydy vaikka mitä kokoja. Kysele jos on naapurissa joku kilpakuski tai jokkisajaja, heillä on yleensä laatikko suuttimia jossain. Moni kisakuski on monitaituri auton tiedoissa että he minusta parhaiten sanovat. Tai sitten jos kaasutin expressi on vielä hengissä sieltä saa ainakin jotain. Yleensä kun laittaa tiukempaa nokkaa tai muita kaluja saa jonkin aikaa kokeilla säätöjä. Toisella saattaa pelata erisäädöillä vaikka olisi ihan samat vehkeet. Eikö teillä päin ole pari ainakin hyvää auton rakentajaa minun tietääkseni, ainakin minun nuoruudessani sieltä tuli hyviä jokkis kuskeja.

    #144885

    Jos ei löydy killan arkistosta visan kaasarin suutinkokoja niin kirjastoissa on visan korjausoppaita josta asia ilmenee.

    Mie kävin kanssa kauppaa kyseisestä koneesta. Itse olisin muuttanut nokka-akselin siihen koska nykyinen reilu 300-asteinen nokka toimii vain yläkierroksilla hyvin. Vähän miedompi keppi ja luonne muuttuu huomattavasti(?). Kannattaisi purkaa kone ja käyttää nokkaa jollakin hiojalla jos siitä saisi muokattu miedomman. Mutta huom! tämä on vain miun mielipide, en ole virittäjä velho. 😯

    -jalppis-

    #144886

    Samaa ehdottelin hakijalle.
    Onhan noita vakio nenäakseleita jouten.
    Mukaan olisi saanut kun olisi huomannut tarjota.
    Flosse saa hakemalla.

    #144887

    Tervehdys!

    Ajattelin ensin kokeilla konetta sellaisenaan. Jos sillä on pystynyt kuljettamaan pakua, niin kai se jotenkin toimii tuossa perussätkässäkin. Jos kierroksilla ajo alkaa kyllästyttää, niin sitten alan loivennella viritystä.

    Tänään sain yhden vinkin, jotta visan kaasari saattaisi toimia paremmin. Mutta tuskin sekään vakiosuuttimilla pelaa.

    #144888

    Veikkaan, että pelaa visan vakiosuuttimillakin, niistä menee kuitenkin kohtuu paljon soppaa läpi. Itse näistä aikoinaan kyselin täällä, joten löytyy aiempaa keskustelua haku toiminnolla. Jarruilmasuuttimet on 1F4 ja 2AC, Kannattaa hommata se 123:sen säädettävä pääsuutin niin selviää huomattavasti helpommalla raplaamisella suuttimien suhteen…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144889

    @Akaile wrote:

    säädettävä pääsuutin

    Tässähän ihan nuortuu, tulee mopoajat mieleen 8)

    #144890

    Olen kuullut, että brittipyörissä harrastivat säädettäviä pääsuuttimia? No, joka tapauksessa se ei ole sätkään hullumpi idea jos vähänkin haluaa muokata vakiokonetta. Se on nimittäin aikamoista hakuammuntaa kokeilemalla etsiä sitä oikeaa suutinkokoa, ainakin hyvä olisi jos saisi päästömittariin samalla kiinni. Itselle vain muodostui ongelmaksi se kaasarin kohon ja säädettävän suuttimen kierreosa…oli nimittäin ahdasta. Paneudun tähänkin uudestaan visan koneen yhteydessä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.