Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit 66:n mörkö

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 102)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124543

    Tämä on siis se sivu, missä voit seurata mörön valmistumista, tai ainakin projektin ajoittaista etenemistä! Mörkö ja omistaja ovat esittäytyneet siihen tarkoitetulla puolella, joten en siitä sen enempää täällä tarinoi. Harmikseni ensimmäiset kuvat hakureissulta ovat hävinneet, joten mörön dokumentoitu matka konttorille ei ala kelkkamäestä, vaan majaniemestä.

    Tarkoituksena ei siis suinkaan ole entisöidä kuljinta, mikä on mielestäni ihan hyväksyttävää lähtökohdat huomioiden. Möröstä tulee hyvin ruma, mattamusta hirvitys, mutta ainakin se saatetaan liikenteeseen, minne se kuuluu. Jos aikataulu pitää eikä hirveää kiirettä tule, saa mörkö ainakin erilliset etulokasuojat, gangsterilipan, rautaristejä, sivuputken yms. Tarkoituksena olisi siis rakentaa rotta, jossa olisi ehkä pientä vivahdetta rodeihinkin. Kiiltoa ei varmasti tule, pakkelia ei käytetä ja saumoja ei turhaan tinailla/siistitä. Rututkin ovat tervetulleita, joten ensimmäistäkään en aijo oikaista. Teknisesti tästä olisi kuitenkin tarkoitus tulla tosi hyvä ja toimiva, joten siihen kyllä panostetaan. Erilaisuus on rikkautta jne.

    Mörkö pihassa, penkit yms. pientä purettuna:

    Etupenkillä oli linnunpesä, sekä autossa kolme kuollutta lintua. Saanut vissiin olla aika rauhssa tämä projekti.

    Auto pääsi eilen talliin. Pitihän siitäkin muutama kuva napata, ennen suurempaa purkua:

    Pientä pintaruostetta ja patinaa oli huomattavissa paikoittain:

    Lopulta sain rälläköityä rungon irti korista (yhtään ei ollu hitsattu..), niin rungon lopullinen tuomio oli selvä.

    Mörkö pääsi työn alle 14.päivä lokakuuta.

    Tahti on ollut suhteessa normaaliin aika rivakkaa ja tänään sain kuin sainkin rungon heitettyä tallista pihalle. Sillä ei tee enää mitään, niin huono se on.

    Päivittelen sitä mukaan, kun saan jotain manittavaa aikaiseksi.


    -Kannetaan tää runko ulos.. Ota sä siitä päästä.
    -Okei.. ..oho..


    Vanha tekijä vauhdissa.

    Tällä hetkellä jo hankitut (osa vielä hakematta) osat:

    -Korin etuosa vm. 89
    -kynnyskotelot
    -lattiat
    -runko ami6
    -vaihdekeppi
    -käsijarrukahva

    Ostoslista:

    -tuulilasi
    -musta katto, ilmeisesti kutosen, niin saisi “pika-avauksen”.
    -koko tekniikka, miel. valmiiksi piristettynä. Kutosen tai visan kone ja levyloota.
    -ami8:n penkit..
    -tuulilasin tiivisteet
    -jarruletkuja taakse (4kpl)
    -ja paljon muuta mitä ei tullut mieleen. Päivitetään myöhemmin.

    #147762

    @MattiH wrote:

    …tänään sain kuin sainkin rungon heitettyä tallista pihalle. Sillä ei tee enää mitään, niin huono se on.

    No on se aika hemmetin huono toi korikin. Kehottaisin etsimään toisen aihion. 😯

    -Olli

    #147763

    Toisaalta siihen löytyy uusia valmiita osia suoraan paikalleen, kun vaan entiset leikkaa pois. Sitronen ja vaikka Kontion Pertti.

    #147764

    Näytä epäuskoisille Matti, että tuo on tehtävissä.

    Voittajana maaliin!

    #147765

    Kunnioitan nuorta intoa ja halua pelastaa yksi 2CV haudasta… mutta tuo kuvien paketti on kyllä mielestäni jo ehtinyt vähän liikaa maatua.

    Jos ja kun tuosta 2CV:n teet – mykistävää eli sanattomaksi menee.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #147766

    Ei mua epäusko vaivaa. Yritän vaan auttaa. Kyse ei ole saako tuosta vaan
    siitä että onko siinä mitään järkeä? Tuossa kun saa rakentaa koko korin
    uudelleen, kun niitä saa järkevästi paljon parempiakin.

    -Olli

    #147767

    Kyllä olen Ollin kanssa samaa mieltä kori asiassa. Paljon helpompi on lempata tuo täysmätä kori hiiteen ja hankkia jostain parempi tilalle. On tietysti hienoa jos ton joskus tielle saa mutta en tiedä onko järkeä yhtään. Teet enemmin vaikka ipanoille mäkiauton tosta ja katot parempaa itelles.

    #147768

    Pitää varmaan tulla päivänä jonakin pyörähtämään sielläpäin..? Onhan tuo päässyt hieman happamaan kuosiin, tarkempi selvittely sitten paljastanee mitä tuolle kannattaa tehdä…

    Vaan aika raadosta se Ollin Pakukin väsättiin, ei mikään mahdoton tehtävä, mutta kannattiko..? Kivaa meillä ainakin oli..!

    On noita huonommistakin väsätty… 🙄

    Sitäkin tuossa mietin muistellessa että mitä kaikkea olit ajatellut tuon laitteen suhteen, niin eikös tuossa olisi juurikin hyvin pitkälti noita nyt pehmeitä paikkoja muutenkin “poistumassa”..? Tai korvaantumassa toisentyyppisillä ratkaisuilla joista ehkä pitää vielä tallinomistajan kanssa neuvotella..?

    Yritin muuten etsiä kuvia noutopaikalta, en ilmeisesti ollut ottanut niitä tuosta yksilöstä. Muutaman kuvan taustalla näkyy, mutta mitään yksityiskohtaisempaa otosta ei esiin tullut. Ei koneelta, CD:ltä, eikä kameran kortilta… Kummallista..? Kuitenkin pihalta on “jokunen” kuvatus otettuna, eikä mitään pitäisi hukattuna vielä olla…

    #147769

    Noh noh. Eihän tuo ollut edes tontin huonoin. 😀

    Kori ei ainakaan vaihdu, se on varmaa. Järkeähän tuossa ei varmasti ole, kun halvalla saisi parempiakin, mutta eihän se olisi enää sama. Onhan se mukava sitten muistella, että miten huonosta tuli kyhättyä. Aikaahan tässä on, eikä pelti paljoa maksa.

    Runko kieltämättä vähän harmittaa, mutta pohdinnan jälkeen päätin etsiä paremman. Nuo kun ei ole hirveissä hinnoissa, ellei uutta hae.

    Niinkuin Jasukin jo mainitsi – tarkoituksena ei ole entisöidä. Muutoksia varmasti tulee, ainakin sellaisia jotka jollain tasolla helpottavat urakkaa.
    Tule Jasu ihmeessä käymään, niin pähkäillään mitä tuohon pitäisi hankkia ja mistä kysellä. Muutenkin kaikki neuvot ovat tervetulleita.

    #147770

    @MattiH wrote:

    Niinkuin Jasukin jo mainitsi – tarkoituksena ei ole entisöidä. Muutoksia varmasti tulee, ainakin sellaisia jotka jollain tasolla helpottavat urakkaa.

    Kannustan ehdottomasti tekemään jos vaan intoa riittää, ja sitähän näyttäisi vieä olevan 😀 . Parhaiten noista oppii, kun tarpeeksi huononsta tekee. Aivan varmasti tulee kuitenkin vielä kiire jos tekee muutakin kun puurtaa tallissa ja aikoo ensi kaudeksi liikenteeseen ja vielä hoitaa sosiaaliset kontaktit.
    Lattiapellit, helmakotelot ja etulattiapellin ostaisin itse valmiina korjauspaloina. Takapenkin alla oleva kotelo on periaatteessa suorista pinnoista koostuva laatikko joka on helpohko tehdä esim sähkösinkitystä pellistä. No, onhan tuossa vähän muutakin. On hyvä jos on mahdollisuus välillä mittailla ja tutkailla varmasti ryhdikästä ehjää sätkää aina välilllä.
    Ainakin minulle osa harrastuksen tuomaa iloa on nimen omaan onniustumisen tunne joka tulee kun saa rempan tehtyä, oli se sitten iso tai pieni. Tuostahan pitäisi tämän teorian mukaan revetä melkoinen riemu kun kilvet on ruuvattu kiinni.

    #147771

    Kiitos kannustuksesta miki!

    Kyllä se nimenomaan niin on, että vaivannäön määrä on suoraan verrannollinen siitä saatavaan iloon. Tuosta se kuljin tulee, ja aivan varmasti kesään mennessä. 🙄

    Korjauspaloja varmasti ostan, joten jos joku tietää mistä saisi halvalla (joko rälläkällä jo rikotusta korista, tai muuten) niin antakaa vinkkiä ihmeessä. 🙂

    #147772

    Minusta Matilla on kunnon asennetta!

    Jos osoittautuu sitten ylivoimaiseksi, otetaan suunnitelma B.

    #147773

    Ei varmaan tänään käymään ehdi, mut kyllä tässä joku päivä loppuviikon aikana pitää pyörähtää…

    Korjauspalikoista sen verran. Killan jäsenyys kun varmistuu, niin sitten olet oikeutettu hankkimaan Killan varaosamyynnistä palikoita. Sieltä saa mm. Wanhuksen lattiapellit á80€ ja etukotelon (mahtoiko tämä olla se etujalkatilan kolmiokotelo, olettaisin ainakin) korjauspalat 35€ hinnalla. On ilo laittaa kohtalaisen mittatarkkoja peltejä, ja ennenkaikkea ruosteettomia paloja paikalleen, joiden “varaan” voi sitten lähteä taas rakentamaan kuljinta kohti uutta loistoa…

    Nuo kun hankkii, niin niillä pääsee jo kivasti eteenpäin. Lisäksi sitten kynnyskotelot, ei nekään ihan älyttömiä maksa. Ja ellen ihan väärässä ole, niin taitaa Suolahdessa olla kynnykset ja lattiat “joutilaana” tällä hetkellä, ehkä tähän projektiin voisi olla puhuttavissa kätevästi..?

    Sitten näille skeptikoille varoituksen sana. Tuossa perheessä käytännössä kaikki ajopelit ovat olleet peräisin “ruttutukusta”, eli jossain määrin peltiviallisia yksilöitä. Siellä osataan siis taputella peltiä, eikä pelätä ihan pieniä haasteita. Eivät tuohon muuten olisi lähteneet, vakaa usko on että tuosta se vielä syntyy..!

    #147774
    MoA

    Hyvä Mikko, kyllä se projekti tolla asenteella valmistuu 😆
    Vähän mielikuvitusta ja rutkasti työtunteja niin niillä mennään.

    Ja Jasun ohjeet, että ostaa valmiita paloja auttaa kummasti.

    Itse meinasin yrittää tehdä kaikki itse ja käyttää Erkin ohjeita projektin etenemisessä.

    Vain köyhillä on kiire.

    #147775

    @Isoo-Jukka wrote:

    Minusta Matilla on kunnon asennetta!

    Jos osoittautuu sitten ylivoimaiseksi, otetaan suunnitelma B.

    Kiitos Jukka. suunnitelma B vaatiikin sitten jo reilusti käteistä. 😆

    @Jasu wrote:

    Ei varmaan tänään käymään ehdi, mut kyllä tässä joku päivä loppuviikon aikana pitää pyörähtää…

    Korjauspalikoista sen verran. Killan jäsenyys kun varmistuu, niin sitten olet oikeutettu hankkimaan Killan varaosamyynnistä palikoita. Sieltä saa mm. Wanhuksen lattiapellit á80€ ja etukotelon (mahtoiko tämä olla se etujalkatilan kolmiokotelo, olettaisin ainakin) korjauspalat 35€ hinnalla. On ilo laittaa kohtalaisen mittatarkkoja peltejä, ja ennenkaikkea ruosteettomia paloja paikalleen, joiden “varaan” voi sitten lähteä taas rakentamaan kuljinta kohti uutta loistoa…

    Nuo kun hankkii, niin niillä pääsee jo kivasti eteenpäin. Lisäksi sitten kynnyskotelot, ei nekään ihan älyttömiä maksa. Ja ellen ihan väärässä ole, niin taitaa Suolahdessa olla kynnykset ja lattiat “joutilaana” tällä hetkellä, ehkä tähän projektiin voisi olla puhuttavissa kätevästi..?

    Sitten näille skeptikoille varoituksen sana. Tuossa perheessä käytännössä kaikki ajopelit ovat olleet peräisin “ruttutukusta”, eli jossain määrin peltiviallisia yksilöitä. Siellä osataan siis taputella peltiä, eikä pelätä ihan pieniä haasteita. Eivät tuohon muuten olisi lähteneet, vakaa usko on että tuosta se vielä syntyy..!

    Ei Jasu kiirettä, mutta tule kun kerkeät. Pitääkin keskustella noista paloista, sekä vielä vähän kysellä, esim. sieltä suolahdesta. 🙂 Runko-asia näyttäisi ainakin olevan hanskassa tältä erää, kiitos Jukan.
    Ehh. Äläs Jasu yleistä. Se on käytännössä testattu, ettei minusta ainakaan tule peltiseppää. 😆

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 102)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.