Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › 66:n mörkö
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
16.10.2008, 17:47 #147776
Myös Franzose.de tarjoilee valmiita palasia kohtuulliseen hintaan. Esimerkiksi tuon takakontin jo kertaalleen korjatun saa melkoisen huokeasti siistiksi kokonaisella valmiilla osalla… Osa sätkän uustuotanto-osista on halvempia kuin raaka pelti, sekä aikaa säästyy melkoisesti. Ja peltisepän taidoista: Puhumalla oppii puhumaan, kävelemällä kävelemään ja hitsaamalla hitsaamaan. Enpä itsekään uskonut aikoinaan omiin hitsarigeeneihini lainkaan, mutta kun tiinani sisälokarista paikkasin 16 erikokoista reikää erittäin kivoistakin paikoista, niin johan tuli uutta uskoa. Sen jälkeen ei ole tarvinut miettiä, tarttuu vaan liipaisimeen! Sen jälkeen kun osaa parsia sätkän ohuita peltejä kasaan, osaa hitsata paksuakin tavaraa hyvin. Ja ongelmakohdissa kannattaa aina kääntyä tämän foorumin puoleen, täällä on niin monenlaista seppää taustalla vaikuttamassa. Ei muuta kuin tsemppiä ja tervetuloa joukkoon kirjavaan 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]20.10.2008, 07:51 #147777Melkoinen projekti. Kovalla työllä saat siitä varmasti hienon!
Tuli mieleen että missä on tuon laitteen runko/tunniste-numero?20.10.2008, 17:17 #147778kiva nimi projektilla!
21.10.2008, 00:53 #147779Kato kaima! Nyt melkein hävettää, mutta vetoan siihen että luulin nimen olleen vapaa. 😳
No, siitä tulee varmasti nimeä kunnioittava. 😉
27.10.2008, 12:37 #147780Stemppiä vaan MattiH projektille!
Mukava katsella kuvia, jotka muistuttavat erehdyttävästi täällä Jäälin tallissa synnytettyjä kulkimia.
En taida sittenkään olla ainut “hullu”, vaikka mattih olen minäkin.
Minusta näistä hommista on ihan turha etsiä järkeä ja siinäpä se salaisuus juuri piileekin.
Oman Heluna-pakun (-65) kunnostus
sai taas uutta vauhtia näiden sinun juttujesi myötä.-Matti vm-55 –
30.10.2008, 21:13 #147781Kuis etenee?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.11.2008, 19:05 #147782Tosiaan. Ollut vähän hiljaisia hetkiä takana, kun on pitänyt elämääkin elää ja koulua käydä. Mutta mutta, nyt viikonloppuna tapahtui ihan mukavasti edistystä.
Osia siis haettiin viikko sitten seuraavia:
-Todella hyvä ami6:n runko.
-Nelkun hapan kori
-kynnykset
-isot jousipöntöt
-ymym mukavaaTekniikan tarve on edelleenkin, mutta muuten alkaisi olla kaikki osat kasassa!
Tuo nelkun kori vaatii varmasti hieman selittelyä, mutta puolustaudun sillä, että tulee siihen aikakin vähän 66:stakin. ^^ 66:n perä oli auttamattoman laho, eikä sitä voinut hitsata. Muutenkin koppa oli/on täysi katastrofi. Nelkku on muuten yhtä huono, mutta perä on parempi.
Kuvia kuvia kuvia.
Nelkku tuotuna talliin. Näyttää tässä paremmalta mitä on.
Päätin tehdä vähän sekarotusempaa mallia, joten rälläköin vähän perää. Tilalle laitan huomenna 66:sta, jotta saa nätimmän. Silee perä on hienompi.
Kynnyskotelot on molemmat huonot, mutta saa niistä vielä.
Vähän päätyjä jo pellitin.
Sitten otetaan 89 charlestonen keula, joka on ainakin parempi kuin alkuperäinen. Tämä kulkeutui meille kelkkamäestä.
Se meni paikalleen pienen suostuttelun jälkeen. Ovet istuu hyvin!
Tekemistä vielä riittää paikoittain. toinen puoli paljon pahempi.2.11.2008, 19:14 #147783Eli vähän jo edistytty. Tosiaan helpotti aivan mielettömästi kun sai rungon suoraan kunnostettuna, niin ei tarvitse sitä sen kummemmin pakertaa.
oppipoika, hieno homma jos joku tykkää näitä lukea! 🙂
Välillä voi tulla pieniä taantumia tämän päivityksen suhteen, mutta projekti ei suinkaan ole jäätymässä.Kopan olisi tarkoitus olla kunnossa ennen joulua, jonka jälkeen voisi alkaa miettimään yksityiskohtia yms. mukavaa. Myöskin Isän vanhus olisi tarkoitus saada talliin jossain vaiheessa, joten pitää yrittää vähän heilua tuolla tallissakin.
Hieman kyllä harmittaa kun piti tuosta 66:sta luopua. Se oli vaan niin lohduttoman huono. Ajoittain innostusta kunnostamiseen oli hirveästi, mutta eihän se ollut edes mitoissaan. Sitten kun korjauspalat konttiin olisi maksanut älyttömiä, eikä tosiaan ollut sitä tervettä peltiä mihin laittaa kiinni.. Koitan nyt hyödyntää sitä mahd.paljon, esim. rintapelti ja osa tuosta kontista tulee käyttöön, sekä tietysti sisusta, penkit, ovet, konepelti etc.
2.11.2008, 19:23 #147784Tekijämies näyttä miten ongelmat ratkaistaan. Hurja rojekti ja hyvän näköistä työtä!
2.11.2008, 20:30 #147785Hymy tuli naamalle, kun noita katselin 😀 Hienoa! Ei voi kun hattua nostaa innon määrälle ja tehdylle työlle. Eikä sitä -66:sta kannata sen enempiä murehtia, koska itse olit ainoa, joka sille edes tuon verran mielenkiintoa tarjosi. Saahan siitä ainakin osa uutta elämää nyt 😉
ei muuta kuin samalla tahdilla eteenpäin!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.11.2008, 22:10 #147786Kiitos kannustuksista! 🙂
Rälläkkä heilui ajoittain niin vauhdilla, ettei järki pysynyt samassa kelkassa. Saatiin kuitenkin etupää istumaan pienen mietinnän jälkeen, vaikka isä meinas olla verenpainelääkkeiden tarpeessa. Pitää myöntää että ilman apua se olisi varmaan vähän vinossa. 🙄
Kummasti lisää motivaatiota kun saa tuonkin verran aikaseksi. Tosta on nyt helppo jatkaa, kun ei tarvitse kuin pellittää. Kaikkien etupään paikkausten jälkeen enää lattia ja takakontti. Sitten se on siinä, ja mukavin osuus edessä.
3.11.2008, 22:16 #147787Ei hemmetti. “Ei tarvitse _kuin_ pellittää”, kuulostaa helpolta ja hauskalta, mutta ei saata** kun ei tule kuin reikiä. Menin viisaana poikana hiekkapuhaltamaan korjauspalat jotka otin vanhan tuulilasin yläreunasta, niin eiköhän pelti ole luokkaa millin kymmenys. Tuosta hitsaamaan kempillä jonka tehoja ei saa enää alemmas ja silti reikiä pukkaa.. 😡
No, ulkonäöstä tinkien ja hermoja säästäen. Rojekti etenee kyllä. Huomenna kuvia luokkasaumasta. 😆
Toivottavasti kontissa on edes vähän terveemmät pellit.. 🙄
4.11.2008, 06:07 #147788Jos vaihtaa migiin 0,6mm langan niin ei mee ihan niin helposti läpi.
-Olli
4.11.2008, 07:59 #147789Itse en ole mikään hitsauksen asiantuntija, mutta näppituntumaa on tullut erityisesti haperon pellin kanssa pelaamisesta.
Kun reikä tulee, yritän kiertää sen migillä lyhyinä palkoina ympäriinsä muutaman millin turvaetäisyydeltä ja sitten siirtyä spiraaminaisesti kohti keskustaa.
Tuolla taktiikalla täytin kärsivällisesti kymmeniä reikiä tuulilasinkehyksen alareunassa. Oli hyvin epäileväinen korjauksen kestävyydestä varsinkin, kun takapuolelta ei päässyt maalilla saumoja suojaamaan. Hyvin on vain kestänyt jo 20 vuotta tuo kohta!
Kyllä migeissä on valtavia eroja. Itselläni on vanha valovirta-Super Kempomat, joka on aivan omiaan harsomaisiin pelteihin. Usein huijaan vielä lisäämällä langansyöttöä suhteessa virtaan. Joskus käytössä oli pieni Kempak, jolla oli aivan mahdotonta hitsata muuten kuin liki täydellä virralla.
4.11.2008, 08:22 #147790Jos meinaa usko loppua niin kannattaa hakea uutta vauhtia jostain ei niin näkyvästä kohtaa ja viimeiseksi palata siihen pahimpaan. Tuntuma on siihen mennessä harjaantunut huomattavasti. Sätkäänhän ei ole tarkoitus hitsata pitkiä siistejä saumoja vaan aivan pieniä pistehitsejä vieriviereen. Maali täyttää loput pienet raot, no ei ehkä tuulilasin kehyksen kohdalla mutta… Tsemppiä 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.