Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit 66:n mörkö

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 102)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #147791

    Hienoa työta !! 😆 Jälkeä syntyy !!
    Kannattaa käyttää sitä runkoa “jiginä”, kun alat lyömään kasaan, siinähän on mitat jo kohdallaan ja helpottaa sitten korin asentamista paikalleen. Älä unohda sitä korin ja rungon väliin tulevaan tiivistenauhaa, jos/kun mittailet sopivuutta 😳 sehän nostaa koria hiukan ylöspäin.
    Lasse

    #147792

    Oikeastaan peltien asennus,, ennen kaikkea korin etu poikkipalkki pitäisi asentaa rungon päällä jotta korin sivu ja korkeus mitta tulevat oikein kuin myös lattia peltien pultin reiät.. Hyvä mittapiste on rungolle asennettu etutukivarsien akseli / hammastangon “matopyörä” jonka mukaan mitoitus on helppoa jos on vielä tallella vähänkään sitä rattiputken reikää korissa….

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #147793

    Jos korin osia vaihdetaan,, kuten tässä rojektissa tehdään,, on tärkeää pitää ovetkin mukana mitoituksessa että sopivat sitten lopuksi myös oikein paikoilleen.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #147794

    Killan nettisivujen Arkistossa on mahtava, joskin saksankielinen, “WERKSTATTHANDBUCH”, jossa on erittäin tarkat ohjeet, kuvat ja mittapiirrokset koritöistä 2CV-, Dyane- ja Acadiane-malleille. Siellä mm. näytetään mistä kohdista pistehitsit porataan auki rakenteiden purkamiseksi. Ohjeet on tehty Citroen-korjaamoja varten. Kannattaa tutustua vaikka kieli olisi outo. Kuvat kertovat paljon, jos vaikkapa haluaisit vaihtaa Acadianen kattolevyn tai muuta pientä:

    Tämä vain esimerkkinä siitä, minkä tason remppoja tuolla näytetään ja ammattimaisesti tehtynä.

    #147795

    Kiitos neuvoista kaikille!

    Tässä projektissa en ole kyllä pistehitsejä paljon poraillut (hölmä kun olin), mistä syystä tällä hetkellä kasaaminen on vähän hitaampaa.

    Projektissa oli taas pienoinen taantuma johtuen **tutuksesta omaan päähän. Rälläkkää kun on niin helppo heilutella.. En edes ymmärrä mikä idea oli purkaa täysin ehjä nelkun perä, jotta voisin hitsata tilalle ruosteisen 66:sta?! 😯 noh., jälki on ainakin projektin nimelle uskollista. Se pala 66:sta oli nimittäin niin laho, ettei sitä voinut sellaisenaan laittaa kiinni. Pohjasta piti laikata pitkä suikale pois, jonka jälkeen istuvuus meni pilalle. Tästä selvittiin hienosti tälläämällä paksu putki tukkimaan lattian ja perän väliin jäävä ilmarako. Eihän se vinoon laikattu 66:n palanen vieläkään istunut, joten hienosäädön suoritin terapeuttisesti vasaralla. Nyt istuu, vaikkakin erittäin vinosti, mutta ainakin jotenkin!

    Tänään pääsen taas käyttämään paikallisen ala-asteen koneita, joten saan tehtyä korjauspaloja tuulilasin ympärille.

    Kuvia jonkinlaisesta edistymisesta ja luokkasaumasta: 😆


    Taidonnäyte itsessään! 😆 Putkeen on tehty reijät rungon aisoille.


    Toiselta puolelta. Putki hieman vinossa, mutta niin oli kaikki pellitkin, kun ihan ite vapaallakädellä rälläköin.


    Paskamaisia paikkoja korjata


    Vähän siistittynä. Pitää koittaa kyhätä tohon sopivat palaset tänään.


    Toisella puolella edistyy… Sain aikaiseksi pään kokoisen reijän, jota nyt vähän paikkaillut. Hölmönä menin hiekkapuhaltamaan ton palan, joten meinaa olla vähän ohutta. Pala on peräisin siitä alkuperäisestä keulasta. Tossa oli sitä jotain epämääräistä tinaa mikä pärsky tuhottomasti. Tää on hyvä esimerkki näistä hitsaajan taidoista. 😀


    Pari paikkaa vielä. Kohta pääsee jo lattioita vääntämään.


    Tässä vielä kuva kontista. Pohjassa näkyy korjauspaloja, joihin tulee kiinni rungon aisojen pidikkeet, jotka seuraavassa kuvassa. En uskaltanut laittaa kiinni ennen korin sovittelua rungon päälle.


    Siinä aisojen pidikkeet, tai tuet. Vanhoja ei ollu. En sitten tiedä onko noilla käytännön merkitystä siellä korin pohjassa?

    Tällästä tälläkertaa. Toivottavasti tulevaisuudessa saa enemmän aikaiseksi, sillä joulu lähestyy ja korin oli tarkoitus alkaa olla tämän vuoden puolella.

    #147796

    Toi 66:n pala kontin alle oli tosiaan niin huono, että siihen piti vääntää kaikenlaista palaa ja lappua. Ruma mutta huono.

    #147797

    Kovettu rojekti. Käytä jos mahdollista hieman pienempiä kuvia (lev. 600-800 pix.), niin on helpompi lukea.

    #147798

    Joo onnistuu kyllä. Itellä vain niin iso näyttö ja resoluutio, että nuo kuvat on ns. “pieniä”. Pienennän jatkossa enemmän. Toisaalta voisin laittaa myös urleina kuvapankkiin, jos jonkun nettiyhteys on sen verran hidas, että kuvia lataa kauan.

    EDIT: Nyt kun oikein etsimällä etsi, niin olisihan siinä vanhassakin nelkun kontissa ollut joitakin ruusuja. Joten hyvä hommahan tämä korjaus oli! 😉 Vielä kun saisi nuo saumat tiiviiksi.

    #147799

    Hianoa hianoa! Tuli noista saumojen siistimisistä mieleen, että itselle yllättävä seikka oli hiomalaikan ja katkaisulaikan käytöstä: Jouduin kantapäänkautta toteamaan, että katkaisulaikalla on parempi siistiä pieniä pistehitsejä. Eli ei laikan kyljellä, kuten hiomalaikalla, vaan katkaisulaikan leikkaavalla osalla. Sillä pystyy rapsuttelemaan kynän tarkasti pikkuhiljaa, eikä lähde liikaa tavaraa pois yhtä herkästi kuin hiomalaikalla.

    Älä anna aikataulun painaa päälle, hiljaa hyvä tulee 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #147800

    Hyvä idea muutes. Oon itekin satunnaisesti käyttäny katkaisulaikkaa, mutta silti tulee monesti ohennettua ympäröiviä peltejä noilla hiomapaperilaikoilla.

    Hiljaa tulee hyvää, muttei mörköä. 😉

    #147801

    Kuis menee?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #147802

    hiljaa tulee mörkö!

    #147803

    Joo kyllä tässä kohta pitää turvautua johonkin äkilliseen loppukiriin.. 😀
    Se on jännä miten ihminen voi keksiä itselleen muutakin tekemistä kuin olla autotallissa.

    Mörkö on edistynyt ihan ok! Lattiat tekemättä tosin vieläkin, koska runkoa ei ole saatu kasattua. Lattiat olisi tarkoitus tehdä vasta ns. rungon päälle. Runko odottelee tukivarsien, massojen ja akseleiden hiekkapuhallusta, jotka olisi menossa puhkuttavaksi keskiviikkona. Sitten epoksit niskaan niille+kopalle, jonka jälkeen ei ole “kuin” tekniset murheet, sähköt, yms.

    Hitsauksetkin alko luonnistumaan ihan kivasti, eikä tarvitse mitään saumoja hioda/kittailla, kun epoksilla menee pienet reijät mukavasti umpeen.

    Ainiin, hyvä kutosen lohko, loota sekä apulaitteet löytyi! Enää tarttee vaan männät+sylinterit, jotka kannattas varmaan jostain uutena tilailla.

    Iso kiitos vielä moottorin osien myyjälle! :—-)

    #147804

    😯 Meinaa äijä pistää oikeen isolohko koneen nokalle 8)
    No, leikkiä !! Ota vaan aikaa, noin se käy melkein kaikille, ilman tota aikaoptimismia ei koskaan tulis aloitettua projekteja.
    Mä sain kesällä hyvin aikaiseksi Zeus-paku projektia, mutta sitten lässähti belgiaan paluun myötä into niin etten ole edes saanut projektijuttua jatkettua ja uusia kuvia ladattua.
    Nyt alkaa keväänkorva taas antamaan uutta intoa ja pari osahankintaakin on jo tehty, siitä se taas lähtee ❗
    Tsemppiä !!
    Lasse

    #147805

    Akselit, tukivarret, jousipöntöt ja massat puhallettu ja vedetty epoxit niskaan. Edistystä tapahtuu hitaasti mutta varmasti. 😉 “Kohta” kasaamaan.

    Valkolakki vähän jarruttaa vauhtia, mutta jos sen saisi vaikka keväällä vetää päähän niin vauhdittuisi tämäkin projekti.

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 102)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.