Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit 66:n mörkö

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 102)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #147836

    No tuo madalluskin onnistui näköjään mallikkaasti,,
    mielenkiintoinen tuo sytytys järjestelmä,,, näyttäisi olevan kärjetön,, kun sytytysyksikkö rintapellissä,,
    vai ymmärsinkös kuvan väärin.. Lisää infoa varmaan nuo laitteet kaipaisi mittareita myöten..
    Nimimerkki “utelias”
    😯 ❓

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #147837

    Kärjetön on, kuten huomasitkin. Se ei tosin ole minun tekemä, vaan edellisen omistajan. Sähköt ovat ainakin 90%:sti isän tekemiä, eli itse en ole noin siistiä jälkeä niiden osalta saanut aikaan. Releiden määrä johtuu jenkkivaloista takana.

    Mittaristo sen sijaan on minun suunnittelema ja tekemä. En tykännyt alkuperäisestä nopeusmittarista, jossa oli bensamittari samassa, joten piti hankkia uusi. Bensamittari on tosiaan mallia Autogauge, motonetistä. Sieltä ostin myös anturin bensatankkiin. Koska alkuperäisestä luovuttiin, piti bensaletkulle keksiä uusi paikka. No, eipä keksitty, vaan porattiin tuohon motonetin anturin levyyn reikä, johon sitten juotettiin kulma ja kulmaan laitettiin kiinni bensaletku. Eli systeemi on samanlainen kuin alkuperäinen, paitsi erilaisella mittarilla.

    Keskellä on autogaugen kierrosluku, jota ei tarvinnut isommin räveltää. Mittarin sai nimittäin jo paketista säädettyä toimivaksi kaksi sylinterisellä autolla.

    Sitten on volttimittari, öljynpaine, sekä nopeus. Viimeisenä löytyy Bilteman seosmittari, joka saa tietonsa lambdalta. Lambda sijoitettiin putkistoon ennen Y-haaraa, sillä muuten se olisi voinut jäädä jossain pusikossa kiinni. Putkisto tuli läheiseltä pajalta, ja on toteutettu yhdellä alkuperäisellä vaimentajalla. Poikittaispönttö poistettiin. Äänistä ei ole vertailupohjaa, mutta äkisti tuntuu vähän kovilta.

    Madallus onnistui joo. 🙂 Vähän pitää nyt hiljentää töyssyihin, sillä putkisto voi raapaista etenkin kuoppaisella soratiellä. Hidastetöyssyt menee ihan ok. Etuvalot löytyi muuten biltemasta, jos joku niitä ihmettelee. Suosittelen. Ovat tehokkaammat, minusta aika nätit ja todella halvat.

    #147838

    Hei mutta toihan on mun entinen HGU-18 ! Totteli vaan nimeä Klenkka. Ainakin vielä 1975

    #147839

    Hienoa.. 💡
    Minkähän lainen lienee tuo sytytyssysteemin kytkentä ja rakenne siellä kärkikotelolla..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #147840

    Persoonallisen näköinen peli. Tule näyttämään sitä livenä Pohojanmaankautta-ajoihin.

    #147841

    @kojootti wrote:

    Hei mutta toihan on mun entinen HGU-18 ! Totteli vaan nimeä Klenkka. Ainakin vielä 1975

    Hienoa että joku entinen omistaja löytyi! Ei sulla sattuis olemaan kuvaa niiltä ajoilta? Tuo mörkö nimi on kyllä jo kuopattu, jo pelkästään siksi että se on käytössä. Sitä paitsi ei siitä edes tullut mörön näköinen.

    Hmm.. Vähän tuntuu olevan koneesta vedot kateissa. Putkessa paukkuu ja röveltää, ja välillä menee paremmin kun ei paina kaasua ihan lattiaan. Koneessa siis dx:n kaasari, ja putkisto ilman poikkipönttöä. Satasen ottaa hyvissä olosuhteissa suoralla, mutta jos kyytiin ottaa porukkaa, tai lähtee ajelulle heti ruokailun jälkeen, on satanen aika saavutus.

    En sitten tiedä, kun ei ole aikaisempaa kokemusta näistä.

    #147842

    Komia tuli! Hienoa että Suomeen tulee jotain muutakin kuin
    tapahtuma tarroilla ja reppupepuilla tuunattuja sätkiä. Perästä
    saisi fiksumman kun peräpellin nostaisi luukun tasolle.

    Vois alkaa toimimaan kun laittais oman kaasarin ja kärjellisen sytkän :mrgreen:

    -Olli

    #147843


    Tuossa pari kuvaa isompana. Kyllä tuo pitää vierestä nähdä, ei kuvista kaikkea kivaa vaan huomaa..!

    #147844

    Kone kun on seisonut pitkään niin menee joitakin tuhansia kilometrejä ennenkuin se kunnolla vetreytyy taas toimimaan. Toki kaasari ja sytkäpuoli pitää katsoa kuntoon, muttta tuolla ajamattomuudellakin on osansa. Mahtava projekti, onnittelut kilvistä!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #147845

    Joo, nyt pitää kyllä etsiä lisää motivaatiota sätkäilyyn. Meinasin jo levittää tuon talliin, kun ajaminen on niin hirveetä verrattuna rakentamiseen.

    Bensaa menee varmaan 10l satasella, eikä kulkua löydy mihinkään. Tulee melkein mieleen entinen kupla, mutta se taisi olla taloudellisempi ja hiljaisempi. :mrgreen:

    Tulevaisuuden muutoksia:

    -Ovet tiiviiksi. Uudet lukot.
    -oopperat umpeen
    -putki ja moottori vaihtoon. Lisää tehoja pitää kyllä löytää uuteen.
    -ruisku todennäköisesti
    -erilliset lokasuojat eteen. Nämä mahdollistaa madalluksen, ilman että tarttee vaihtaa pieniä pyöriä.
    -Olkatappien oikaisu. Nyt on meinaan aika karmea ajaa.
    -Äänieristystä. Paljon äänieristystä.. Ja tehokkaampi vahvistin.

    #147846

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Hienoa.. 💡
    Minkähän lainen lienee tuo sytytyssysteemin kytkentä ja rakenne siellä kärkikotelolla..

    Hyvä kysymys. Valaisen asiasta hieman, kun sen talvella puran.
    Nyt pitää vähän yrittää ajella.

    #147847

    @PienempiOlli wrote:

    Komia tuli! Hienoa että Suomeen tulee jotain muutakin kuin
    tapahtuma tarroilla ja reppupepuilla tuunattuja sätkiä. Perästä
    saisi fiksumman kun peräpellin nostaisi luukun tasolle.

    Vois alkaa toimimaan kun laittais oman kaasarin ja kärjellisen sytkän :mrgreen:

    -Olli

    Kiitos olli. Joo, perästä tuli tuollainen vahingossa. Ajattelin “tasoittaa perän”, mutta en muistanut että luukku tulee ylemmäs. Joo, kyllä huomaa ettei näistä liikaa ole ymmärrystä. Seuraavalla kerralla paremmin. Toisaalta tämä mahdollisti rekisterikilvenvalon piilottamisen tuonne luukun alle.

    Heh, kaappien uumenista saattais löytyäkin alkuperäinen väljä kaasari. Pitänee kokeilla.. 😆

    #147848

    Noniin, nyt kun on kesän verran kerätty pääasiassa positiivista kokemusta, on taas aika työntää projekti talliin ja ottaa rälläkkä käteen.
    Kiitos muuten kaikille, jotka pohossa olitte ja juttusille tulitte. Oli todella mukava viikonloppu, ja tuli kauheasti uutta puhtia harrastukseen, kun huomasi että kyllä näillä joku muukin ajaa (omalla kylällä pidetään lähinnä hulluna).

    Mutta niin. Talven suunnitelmissa on pellittää ainakin oopperat, chopata kattoa tuuletusluukun verran ja varmaankin poistaa takaovet. Konttorillakin pitää vierailla asian tiimoilta, sillä en tiedä saako moista edes Suomessa harrastaa.

    Järkevä selitys monen mielestä varmasti typerään urakkaan on se, ettei takapenkillä, tai takaovilla tee tässä autossa enää mitään. Etenkin kun katto tippuu ja etusohva siirtyy vielä lisää taakse (tämä pitäisi tehdä kuitenkin ajoasennon mukavoittamiseksi) on takapenkki viimeistään heivattava pois. Takaovet vaiketuttavat choppausta, enkä jaksaisi kaikkia auton ikkunoita olla madaltelemassa ja ovia sovittelemassa. Se on vi?¤%&#?nen urakka. Näin. Myöskin erilliset etulokasuojat, todennäköisesti jawan, ovat tulossa. Omat on surkeessa kunnossa, ja niitä tekisi kauheasti mieli yrittää muuttaa. Saas nähdä, onnistuuko.

    Hirveesti olis hommia, enkä varmaan ruiskuun kerkeä perehtyä tulevana talvena. Toivottavasti kuitenkin ollaan ensi kesänä jo Ranskaan valmiita! 🙂

    #147849

    Ei sit muutaku rälläkkä laulamaan..?

    Viimeks kun noita rakentelusäännöksiä on tavattu tullut, niin oviluvun muutokseen on pitänyt lupa hakea AKEsta, nykyään Trafi. Ehkä sitä nykyiselläänkin haluavat..? Oopperaikkunan poistamiselle ei ole mitään esteitä, peltiä vaan tilalle eikä tästä huolta ole… Sama koskee tuuletusluukkua, tätä on jo käyty kyselemässä karsastuskonttorilta, onnittelivat “porsaanreiän” löytämisestä pykälissä..!

    Eikä sitä konetta kauaa ruiskuks muuta, jos sille päälle ryhtyy… 🙄

    #147850

    @Jasu wrote:

    Ei sit muutaku rälläkkä laulamaan..?

    Viimeks kun noita rakentelusäännöksiä on tavattu tullut, niin oviluvun muutokseen on pitänyt lupa hakea AKEsta, nykyään Trafi. Ehkä sitä nykyiselläänkin haluavat..? Oopperaikkunan poistamiselle ei ole mitään esteitä, peltiä vaan tilalle eikä tästä huolta ole… Sama koskee tuuletusluukkua, tätä on jo käyty kyselemässä karsastuskonttorilta, onnittelivat “porsaanreiän” löytämisestä pykälissä..!

    Eikä sitä konetta kauaa ruiskuks muuta, jos sille päälle ryhtyy… 🙄

    Pitää eka vähän siistiä tallia, mutta kyllä se viikonloppuna saattaa heilua, ellei isällä ole tallille parempaa käyttöä. 🙄
    Jep, tuo lappu pitää tässä täytellä, ennen ku ovet hitsailen. Ja jasu, sinä kuulet siitä kyllä ensimmäisenä, jos ruisku-projekti alkaa. 😆

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 102)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.