Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › 66:n mörkö
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
21.10.2010, 13:07 #147851
Muuten kuullostaa hyvältä mutta jätä hyvä ihminen ne omat etulokasuojat, tähän maailmaan ei tarvita enää ainuttakaan rättäri tractorodia 😕
Niin ja ne takaovet kanssa, rättärin designia on todella vaikeaa muuttaa fiksusti kaksioviseksi ja lopputulos tulee luultavasti olemaan ikävästi
“ite tein” tyyppinnen.Ota vaikka tästä mallia, 6cm choppaus.:
Niin ja enemmän ei oikeasti ole enemmän. Tee tyylillä ja harkiten.
-Olli
21.10.2010, 14:17 #147852@Jasu wrote:
Sama koskee tuuletusluukkua, tätä on jo käyty kyselemässä karsastuskonttorilta, onnittelivat “porsaanreiän” löytämisestä pykälissä
Mikäs porsas tässä tuuletusluukkujutussa onkaan?
21.10.2010, 14:34 #147853@Wonderi wrote:
@Jasu wrote:
Sama koskee tuuletusluukkua, tätä on jo käyty kyselemässä karsastuskonttorilta, onnittelivat “porsaanreiän” löytämisestä pykälissä
Mikäs porsas tässä tuuletusluukkujutussa onkaan?
Katon madaltamisessa pykälät puhuu vain ikkuna-aukon koon muuttamisesta, eikä tuo luukku/luukun poistaminen liity siihen mitenkään…
Sätkäähän saa sitten “laillisesti” chopata ihan runsaasti, 48mm, ja sitten tulee se 16% raja ikkunan koossa vastaan. Pykälässä on määritelty että kattoa saa madaltaa joko 100mm tai 16%, kumpi tulee ensin vastaan…
Näitä kysellessä meillä oli kyllä PienemmänOllin kanssa ihan kivaa konttorilla, ja uskottavuus meinas alkuun olla vähän hakusassa, kaks pitkätukkaa kun kyselee, mutta asiallisesti kysellen alko tulla asiallisia vastauksiakin..!
21.10.2010, 15:04 #147854Kylläpä laittoi Olli semmoisen kuvan ettei Matin tarvise ensi yönä nukkua..niin ja olishan mulla se Spa-kone vielä jouten..siihen ruisku ja fööni niin ei varmasti
sätkän laatikko kestä.
Laita Matti kuvia projektista niin tiedetään millä tulet Helluralliin !! sulla on lyhyt matka ei mene bensaakaan kuten Vaasan reissulla.
t. Kari25.10.2010, 12:41 #147855@kari80 wrote:
Kylläpä laittoi Olli semmoisen kuvan ettei Matin tarvise ensi yönä nukkua..niin ja olishan mulla se Spa-kone vielä jouten..siihen ruisku ja fööni niin ei varmasti
sätkän laatikko kestä.
Laita Matti kuvia projektista niin tiedetään millä tulet Helluralliin !! sulla on lyhyt matka ei mene bensaakaan kuten Vaasan reissulla.
t. KariJep, tuossa on hyvä esimerkki älyttömän hyvästä työstä. Noin hienoa ei takuulla ole odotettavissa. Kari, kerro ihmeessä hintapyyntöä siitä koneesta. Sellaselle olis tarvetta, ja ruisku kummittelee mielessä kauheesti. Kuvia tulee kun uskallan ensin aloittaa. Nyt on haettu vasta ryppypelti ja tehty photoshoppausta.
@PienempiOlli wrote:
Muuten kuullostaa hyvältä mutta jätä hyvä ihminen ne omat etulokasuojat, tähän maailmaan ei tarvita enää ainuttakaan rättäri tractorodia 😕
Niin ja ne takaovet kanssa, rättärin designia on todella vaikeaa muuttaa fiksusti kaksioviseksi ja lopputulos tulee luultavasti olemaan ikävästi
“ite tein” tyyppinnen.Niin ja enemmän ei oikeasti ole enemmän. Tee tyylillä ja harkiten.
-Olli
Kiitos hyvistä vinkeistä. Tässä on vähän tehty vastaavia havaintoja, opeteltaessa samalla photoshoppausta. Kun saan kuvan järkeväksi, voin sen postata tännekin. Noh, etulokareita ei ole vielä onneksi hankittu, joten vielä on aikaa harkita. Voisi ehkä kerrankin noudattaa tuota “harkiten” -tekniikkaa, ja ehkä vähän yrittää tehdä hienoakin.
4.7.2014, 19:47 #147856Hei,
Muutama vuosi vierähtänyt erilaisissa yhteyksissä. On tullu tehtyä muita autoja ja mopoja, sekä “vähän” otettua lomaa koko harrastuksesta. Aina välillä kuitenkin kummitellut mielessä ajatus joskos rättärinkin saisi taas nippuun ja pääsis ajelemaan. Eihän siinä kovin paljon tehtävää ole.. 😆 Kurkistus pressun alle, taju todellisesta tilanteesta ja ajatukset muualle. Ajattelin jo myydäkin koko härpättimen ensimmäiselle euroja tarjoavalle, kunnes tuli vastaan ohittamaton tarjous. Tämä johti pieneen (noin sekunnin) mietintään, jonka jälkeen olikin pakko katsoa seuraava vapaapäivä kalenterista ja pakata auto hakureissua varten.
Tämmönen tarttu matkaan:
Vähän madallettu, chopattu ja oikein hyvä aihio vanhalle rungolle. Se onneks tuli tehtyä aikoinaan hyvin. Vanhasta ei oo oikein mitään hyödynnettävää. Ovet ja lokasuojat on aika huonot, sekä banaanipeltiä en pakuun laita. Eli jos joku tarvitsee aihioita tai ihan käyttökuntoisiakin, niin multa löytyis kutosen ovet, lokasuojat, pelti ja kontin luukku. Ainiin, ja koko kori.
Tähän löytyy vielä kaikkea muutakin mukavaa, ja niistä pitää ottaa kuvia viikonlopun talli-iltoina. Tarkoitus olis kuitenkin tehdä hyvin, ja ihan käyttöpeli itelle. Äänieristystä pitää tässä harrastaa, ja mietinkin onko kellään siitä pakun kohdalla kokemusta?
Mutta niin. Projekti elää ja voi hyvin. 😀
5.7.2014, 04:20 #147857?…kasvaisko nälkä..minulta löytyy Superin runko, taka-akselisto, kone sekä jälkiruokaa siihen..Hirvensalmelta jälleen.
5.7.2014, 05:15 #147858Kari, tästä oli oikeasti puhetta matkalla! 😆 Mutta toi saa tällä kertaa mennä vanhalla runkopaketilla, sekä sillä sulta peräisin olevalla padalla. Katotaan jos sillä kerkeis. Jos ei, niin sitten. 😀
20.7.2014, 19:41 #147859
Kasailin Antin aihiosta tupla weberille imusarjaa. Vinkua ja kemppiä vuoronperään, kun aina jynssäsin jonnekin reijän. Nyt alkais olee sisältäkin semmonen, että luulis virtaavan ihan ok. Seuraavan kyllä ostan valmiina. 😀
Mites tää pakosarjan puoli? Onko tolla väliä koneen toiminnalle, vaikka poistais kokonaan? Nyt ajattelin vaan vetää lapun päälle, mutta on pirun vaikea hitsata tuolta välistä. Pitää varmaan toi kammio poistaa kokonaan, ja vetää vaan putki väliin jos tolla nyt yleensä on edes mitään merkitystä. Luulis pakokaasujen virtaavan paremmin ilman.21.7.2014, 05:57 #147860Alkuperänen tarkoitus tuolla on lämmittää imusarjaa jolloinka bensa höyrystyy paremmin. Käytännössä jos ajelut tapahtuu kesäisin, niin tuolla ei ole merkitystä, vaikka korvaat putkella tuon kohdan.
21.7.2014, 06:09 #147861Yhdestä Oululais sätkästä oli pätkäisty tuo pakopuolen yhdysputki kokonaan pois. Hyvin toimii kuulemma ilmankin…
23.7.2014, 20:21 #147862Joo, tänään enemmän Jasun kanssa asiaan perehtyneenä tajusin että sitähän tarvitaan tukirautana, ja mutka on siinä huohottimen takia. Eli korvaan vaan putkella tuon valumöykyn.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.