Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › -68 Dyane-projekti käynnistyi
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
21.5.2011, 10:08 #141668
Tarkoittikohan kirjoittaja, että tukivarret ovat vielä akseleissa kiinni? Siinä tapauksessa laakerien kiristäjärenkaalta otetaan pieni sokka tongeilla pois ja sen jälkeen naputellaan suurta kruunumutteria ruuvimeisselillä ja vasaralla vastapäivään. Tämän jälkeen tukivarren saakin nytkäytettyä syliinsä. Tässä vaiheessa kannattaa olla raidetangon alapää jo irti etutukivarsista :D. Tukivarsien sisällä on myös kaksi koolipintaa eli kartiolaakerin vastinpintaa: nämä kannattaa kanssa ruuvarilla napauttaa irti ennen hiekkapuhallukseen vientiä ja takaisin laittaessa kääntää 180 astetta, mikäli pinta muutoin on vielä ehjä.
Edit. Ei tainnut tarkoittaa, luin tekstin uudestaan 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]21.5.2011, 13:53 #141669Kiitos neuvoista, Akailen vastaus ei mennyt täysin ohi sikäli että en tajunnut että nuo koolipinnat saa irti myös. Eli tyhmiä kysymyksiä ei näköjään ole. Homma jatkuu maanantaina, vkonloppu menee poijjaan mopedia ihmetellessä..
Niin piti vielä kysyä raidetangon päiden nivelistä; en saa purettua niistä sitä päädyn kierrekuppia joka kuulapään pitää sisällään. Lukitussokat on irti, eikä ole mitään millä kuumentaa jotta ruostunut pääty lähtee irki. Jätänkö päätykappaleet viemättä puhallettavaksi vai vienkö ja yritän suojata kuulanivelen mahd. hyvin?
21.5.2011, 18:01 #141670Raidetangon pääty kuppi avautuu helposti sen jälkeen kun on laittanut kupin sisään sopivan hylsyavaimen
ja antanut vasaralla pari istua,, liikahtaa kierteillään sen verran että alkaa pyörimään ja on helppo avata sen jälkeen..
2cv-Wkissä on sitten lisää aiheesta: https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit” onclick=”window.open(this.href);return false; ➡ Raidetangon pään huolto.Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂31.5.2011, 21:39 #141671Etenemistä tapahtunut: akselistot hiekkapuhallettu sekä pohja- ja pintamaalattu 2-komponenttiepoksimaaleilla, ei ollut hinnan kiroissa lain. rungon ruostekohtia on rälläköity, yläpinnan etuosan pintapelti on leikattu muotoon, odottaa reikien porausta ja hitsausta kiinni kuten muutkin paikat.
Runko kaipaisi etuaisojen etummaisen välikön “pohjapellin” vaihtoa, vanha on niin aalloilla ettei siistiä saa. Onko wanhuksissa omanmallisensa tämä pelti? Uudemmissa aukko öljypohjaa varten on keskellä? Tässä on keski- ja kuskin puoli avoin. Eli jos jollakulla olisi joutavana kohtuusuora tuollainen wanhanmallinen pelti, voisin sellaisen lunastaa pois kuleksimasta..
Ai niin, nettisivuja olen rojektille viritellyt:
http://dyane.nettisivu.org1.6.2011, 04:21 #141672Jos et tee alkuperäistyyppistä ratkaisua niin se etuaisojen kohdalla oleva “pohjapelti” kannattaa jättää pois kokonaan ja tehdä alumiinista irroitettava pohjalevy, joka ulottuu myös vaihteiston alle. Tällä helpotat koneen raplattavuutta, öljyvuotojen metsästystä ja ylläpidät parempaa lämpötasoa koneelle ja vaihteistolle.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.