Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 95e ja etanoliterästys

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126495

    Hain keskustelupalstalta ao. aiheeseen liittyviä kysymyksiä…tai siis vastauksia, mutta kun en löytänyt niin kysyn itse: miten mahtaa onnistua sätkien kohdalla uuden, etanolipitoisuudeltaan korkeamman 95-bensan käyttö. Aulikseni on “kutvonen” ja vuosimallia 1978. Pitäisikö suosiolla siirtyä 98iin 🙄 ? Kyselee siis Outi.

    #160175

    Pitäisi siirtyä. Eipä ole vaihtoehtoa.

    #160176

    Täällä aihetta on käsitelty, mutta kokemusperäinen tieto vain puuttuu:
    viewtopic.php?f=10&t=5759

    #160177

    Juu kiitos nopeista linkeistä ja aiemman keskustelun vinkeistä. Siis 98a varmaan näin sätkä-amatöörinä on paras tankkailla, kunnes edelläkävijät saavat tuntumaa muihin vaihtoehtoihin. Ois tietty kivaa, jos vois Aulkisellakin ajella ekolooogisemmin 😉

    #160178

    Shellin V-Power sisältää 0,5 % etanolia ilmoituksensa mukaan.

    #160179

    kiitos tiedosta, vaihtoehtoja siis on tarjolla….

    #160180

    Tuosta ekologisuudesta voidaan olla varmasti montaa mieltä, mutta itte olisin vahvasti sitä mieltä että ekologisin vaihtoehto olisi ajaa V-powerilla ja jos sitä ei helposti saatavilla ole niin sitten ysikasia tankkiin..!

    http://www.ess.fi/?article=309530″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    Tuossa hieman tarinaa bio-aiheesta…

    http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml/2011/01/1251465/virolaisvaite-suomi-suosii-neste-oilia-e10-bensiinilla” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Sit mielenkiintoinen kannanotto eteläiseltä naapurilta asiaan…

    Tuon etanolin valmistuksessa syntyviä hiilidioksidipäästöjä ei ole otettu missään vaiheessa laskelmiin mukaan, ja ilman niitä on “tulos” likimain hitusen parempi kuin ennen tuota etanolilisäystä. Onhan tässä tietenkin se hyvä että valmistukseen käytetty eväs ei mene sellaisenaan kaatiksille, vaan edes osa sinne muuten työnnettävästä jätteestä jalostetaan polttoaineeksi, mutta millä hinnalla, ja onko se sen arvoista..?

    #160181

    http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2011/02/21/e10-bensaa-kuluu-enemman-kuin-95-oktaanista/20112555/12″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    Tuosta sitten tuollasta tutkittua tietoa että miten kulutus lisääntyy E10 bensaa käyttäessä…

    Tietenkään tämä ei ole ihan suoraan siirrettävissä Sätkään (poislukien nämä ruiskuhörhöt) kun seoksia ei säädetä palotapahtuman mukaan kuten nykyisissä moottorinohjauksissa… Vaan osaltaan kuitenkin, kun woimaa ei ole vastaavasti tarjolla, niin sitä sitten automaattisesti tarjoilee kaasua enempi kompensoidakseen tehovajausta… 🙄

    #160182

    Kiitos, kävin vilkaisemassa…vaikka 140 km tuntinopeudet eivät ole vertailukelpoisia paitsi Suomen teillä eikä myöskään sätkäni kohdalla, mutta kyllä tämäkin tieto silti puoltaa 98:iin siirtymisen viisautta! 😆

    #160183

    Saas nähdä mitkä ovat valtiovallan toimenpiteet, kun huomaavat, ettei 98:ia riitä tarpeeseen ja 95e10 ei mene kaupaksi…Vähän hirvittää jo valmiiksi.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.