Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Myydään › Aarne Mikonsaaren kalusto.
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
24.1.2008, 09:15 #143101
Asia hoidettu, tavara siirtynyt muualle.
25.1.2008, 18:44 #143102tuossa muutamia kuvia “autoista”
http://kuvablogi.com/blog/4459/5/lisää kuvia ja selvennyksiä mitä löytyy tulee lähipäivinä…
tarjota ja kysellä saa jos näki jotain kiinnostavaa
25.1.2008, 19:28 #143103Voi voi 🙁 monta surullista kuljinta. Olin kuitenkin yllättynyt kahden tiinan (valkoinen ja keltainen) suhteellisen ryhdikkäästä ilmeestä, väittäisin, että pahempiakin on pelastettu. Kiinnostunut olen seuraavasta: http://kuvablogi.com/nayta/876623/ Onko noi ovet kuinka lahot alaosistaan ja ikkunanpuitteistaan? löytyykö kaikki neljä? Kahvat ovat sitä uudempaa mallia, mutta entäpä lukot, onko ne sisäpuolelta muovikuorella peitetyt vai täysmetalliset? Onko kaikki penkit yhtenäisiä sohvapenkkejä vai löytyykö yksiäkään erillisiä etupenkkejä?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]25.1.2008, 21:25 #143104käyn huomenna tutkimassa, onko muuta samalla?
26.1.2008, 07:09 #143105Onko vanteissa yhtään sellaista, jossa on keskireikä mutta ei tubeless-uraa?
26.1.2008, 09:04 #143106Jos vielä kerkiät lukemaan tämän niin nappaa kuva siitä vaaleansinisestä sätkästä joka oli talon nurkalla ilmeisesti? Ei kuulunut läjään? Luulen, että rouva antaa luvan kuvan ottamiseen…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.1.2008, 18:27 #143107@Akaile wrote:
Onko noi ovet kuinka lahot alaosistaan ja ikkunanpuitteistaan? löytyykö kaikki neljä? Kahvat ovat sitä uudempaa mallia, mutta entäpä lukot, onko ne sisäpuolelta muovikuorella peitetyt vai täysmetalliset? Onko kaikki penkit yhtenäisiä sohvapenkkejä vai löytyykö yksiäkään erillisiä etupenkkejä?
Ovet olivat varsin lahot alalaidoistaan, mutta eivät tuhoontuomitut ja ovet vain kuskin puolella, metalliset lukot, ei muovia. Vain sohvia tullut vastaan, ei taida olla yhtään urheilumallia.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img878427.jpg@Akaile wrote:
Jos vielä kerkiät lukemaan tämän niin nappaa kuva siitä vaaleansinisestä sätkästä joka oli talon nurkalla ilmeisesti? Ei kuulunut läjään? Luulen, että rouva antaa luvan kuvan ottamiseen…
Ei kuulunut se kauppaan, se oli rouvan käyttöauto. Yritän joku päivä ottaa siitä kuvan, vähän jo elähtänyt sekin.
@amikutoseeni wrote:
Onko vanteissa yhtään sellaista, jossa on keskireikä mutta ei tubeless-uraa?
En osaa sanoa, onko antaa kuvaa malliksi, kuvaus ei kertonut miulle mitään
Keltainen Dyane on -74, 4-koneella, paperit ja kilpi löytyi, osiltaan “täydellisen” oloinen.
Punertava 2CV -70 , 4-koneella, paperit ja kilpi löytyi, kone ja vaihteisto puuttuu, niitä toki irrallaan. Etuloksu ainakin toinen uupuu, ehkä joku aihio jossain. Siitä voi kuvitella jonkun tekevän vielä ajokelpoisen.
Valkoinen Dyane on vielä tutkimuksen alla, mutta se vaikuttaa todella hyvältä (kaikki on suhteellista, auto kuitenkin yli 30v.), lattiassakin on maalit ja ovien alalaidat ja luukut oli hyvässä kuosissa.
pari kuvaa lisätty:
http://kuvablogi.com/blog/4459/5/26.1.2008, 20:33 #143108“Ovet olivat varsin lahot alalaidoistaan, mutta eivät tuhoontuomitut ja ovet vain kuskin puolella, metalliset lukot, ei muovia. Vain sohvia tullut vastaan, ei taida olla yhtään urheilumallia.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img878427.jpg “Jeps, eli nuo lukot oli vuoteen -74 asti, mutta kahva vaihtui jo -72. (Tarkemmin, -71 lopussa) Eli tohon ovi/lukkomalliin ei tällä hetkellä allekirjoittaneella intressejä.
Jos siellä on tiinaan takaluukkuja kuntoluokitukseltaan kiikun kaakun, niin http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=3225&highlight=suomalaisia+s%E4tki%E4
tuolta voi katsoa minkä kuntoisesta vielä tekee huokeesti tiinaan ison peräkontin…Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.1.2008, 17:12 #143109parit uudet kuvat taas, tiinan etuloksuja (sisä/ulko) jne…
tossa kuvassa ylempi on tyyppikilpi autolle, mutta mikä toi alempi on?
koneen kilpi siirrettynä autoon? voiko sen perusteella yksilöidä autoa?
yhdessä rungossa on vain tuo pienempi kyltti.27.1.2008, 17:45 #143110Valkoinen tiina näyttää olevan sillä tehokkaimmalla kutosen koneella, mitä tuotannossa oli, onko levyjarruilla?. Se pienempi kyltti on runkonumero? Koneen kyltti on erilainen, kolmea-neljää eri pohjaväriä löytyy vuosimallista riipuen ja koneen tyyppi mainittu sarjanumeroa ennen esim. A06/664 123456789…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.1.2008, 17:53 #143111oli siinä valkoisessa levyjarrut, mikäli ne siinä laatikon kupeessa on.
28.1.2008, 05:33 #143112@amikutoseeni wrote:
Onko vanteissa yhtään sellaista, jossa on keskireikä mutta ei tubeless-uraa?
Mulla on muistaakseni 3-4 vanhaa sellaista irrallaan.
Vaihdossa ottaisin niitä tubeless-mallisia.9.5.2008, 16:04 #143113pari kuvaa lisäilin noista citikoista ja osista. jos näkyy jotain mielenkiintoista niin kysele.
siniset keulanpellit taitaa kuulua punaiseen autoon, eli se on sitten vähän “kokonaisempi”. ja siitä oli jo jonkun näköistä kauppaa työnalla…
keltaiseen tiinaan http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1090459.jpg on paperit ja kyltti. tais olla nelonen.
valkoiseen tiinaan http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1090458.jpg paperit on hukassa tai vaihtoehtoisesti kyltti on hukassa tai jotai eli ei ihan “matching numbers”. kunnoltaan varsin bueno 6-koneellinen levyjarruilla.
muutamia loksuja, ovia, koneen ja laatikon osia / aihioita jne.5.6.2008, 15:21 #143114ei taida olla suurempaa kysyntää tämän sortin laitteille, ei siis ihme että olivat mettään jääneet.
valkoinen tiina on ajokuntoinen, valot yms. toimii
sillä on jo muutamia grillausreissuja heitelty.
löytyi muuten yhdet erilliset etuistuimet 2CV:hen, jos ne on jotenkin halutummat…
14.6.2008, 21:01 #143115Tervehdys kanssaeläjät!
Kävin tänään katsomassa tuota Mikonsaaren jäämistöä ja täytyy todeta, että kalusto ei ole niin lohdutonta mitä tähän asti on luultu. Esimerkiksi dyane-projektista haaveilevan kannattaisi vaivautua paikanpäälle renkaita potkimaan. Nimittäin kuuntelin tuota valkoista tiinaa: Siinä on ilmeisesti Acadianen kone-vaihteisto-paketti ja lähti hienosti käyntiin! Ei sivuääniä. Sitten kun siellä on se keltainenkin tiina, niin uskoisin, että näistä kahdesta saa hyvin rakennettua yhden hyvän. Pelleiltä molemmat on äkkiseltään katsottuna vielä pelastettavissa. (mm. keväällä ostamani tiina oli huomattavasti pahemmassa kunnossa…) Muutenkin tiinaosaa oli riittävästi: Siellä on hyviä etulokareita, sisälokareita, kolmiopeltejä, ovisarja, ja yksi rullaava runko akselistoineen.Sätkään on varsinkin pelkääjän puolen takalokasuojia irrallaan, muutama etunenkin. Nelkun koneita on useampia, NÄITÄkin kun täällä ostetaan- palstalla toisinaan kysellään… Pari nelkun loodaa ja ainakin yksi kutosen vm. 84 looda oli myös tarjolla.
Sitten oli myös sininen sätkä, jossa ne aiemmin kysellyt erilliset etupenkit! Siihen oli kynnyskotelot vaihdettu ja ne olivat toistaiseksi hyvässä pohjamaalissa jopa. Katto pään päällä ettei ihan vesi valu sisään. Korina se ei ole mikään siisti, mutta pohjapeltien siistimisellä varmasti ihan käyttökoriksi menee. Arvioisin vuosimalliksi -76-78 jos se on alunperin Suomikuljin.. Runkoa tästä en tutkinut. EDIT: LHM-jarrupääsylinteri vaijerikaasupolkimineen oli vielä paikallaan myöskin.
Ovia oli irrallaan ja niistäkin yksittäisiä löytöjä voi vielä tehdä. Puskureita on useampaa mallia, löytyy myös -70 vuosimallin mustalla pyöreällä listalla..
ELi mikäli nyt yksikään artikkeli kolahtaa niin kannattaa vaivautua paikalle, Lappeenrannasta ei ole pitkä matka tuolle maatilalle. Eikä Lappeenrantaankaan ole pitkä matka: Keinuttelin kuljintani tänään reippaat 600km bensan hinnasta huolimatta…Bensa on halpaa niin kauan kuin sitä saa ja vähän sama pätee rättäreihin: Kannattaa rakennella haaveistaan totta niin kauan kuin se on mahdollista…?
Osakokonaisuuksista on mahdollista sopia ja uskoisin, että rahallisesta puolesta pääsette yhteisymmärrykseen.
JA BONUKSENA näkee hienosti entisöityjä sekä rakenneltuja vanhemman polven Toyotia, mikäli autoilun historia yhtään kiinnostaa. Näitäkään pelejä ei enää katuliikenteessä näe joka päivä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.