Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Matkalle › Afrikka
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
8.1.2008, 21:07 #123802
http://users.edpnet.be/thekrispage/fotoalbumtouareg.htm
Tänä vuonna näytti olevan kotimaastakin joukkue…29.2.2008, 11:33 #142945Tässä on toimivampi linkki
http://www.touareg-trail.be/2cv_2008/pages/en/competitors_teams.htmSuomalaisteamin sätkäkuva ei vaan oikein istu osallistujien nimien kanssa yhteen 😉 Hyvä kuvahan tuo on ehdottomasti! Missähän lie otettu?
29.2.2008, 12:35 #142946Jos nuo suomalaiset etunimet kuuluvat niihin sukunimiin jota epäilen niin kovia luita kumpikin. Pikku kesäretkemme aikana toinen keräsi ylivoimaisesti eniten laittomia rajavyöhykekilometrejä venäjällä, ja toinen tylsistyi ruotsin seesteisyyteen siinä määrin että hyppäsi lentokoneesta rätin varassa.
Onnea vaan. Vaikuttaa vaivattomalta pikkuretkeltä 😀 .2.3.2008, 13:16 #142947Kovat luut ovat näemmä lähdössä mun sätkällä (Kallefaarao kuvassa). Passaahan se, mutta ilmoitelkaa päivää paria ennen 😉
http://www.touareg-trail.be/2cv_2008/pages/en/competitors_teams.htm
3.3.2008, 14:38 #142948Osui ja uppos. Olen seuraillut tätä palstaa mutta harvemmin kommentoinut. Nyt täytyy kuitenkin todeta, jotta ko trailin promoottori on sen monien hyvin tunteman sätkän jostain imuroinut ilmeisesti pahemmin lupia kysymättä.
Reissusätkä on sinällään vähän niinkuin työn alla. Tarjouksia ja tietoa esim. AK400:sen tukivarsista ja lujasta rungosta otetaan kiinnostuneena vastaan.Juha
3.3.2008, 16:41 #142949KF:ssä olis kyllä AK:n alusta, mutta ehkä liikaa talvieristyksiä Afrikkaa ajatellen.
Miten olis sukset hiekka-aavikolla?
http://www.sitruuna.com/raidlaponie/movie.html3.3.2008, 17:28 #142950@azam wrote:
Osui ja uppos. Olen seuraillut tätä palstaa mutta harvemmin kommentoinut. Nyt täytyy kuitenkin todeta, jotta ko trailin promoottori on sen monien hyvin tunteman sätkän jostain imuroinut ilmeisesti pahemmin lupia kysymättä.
Reissusätkä on sinällään vähän niinkuin työn alla. Tarjouksia ja tietoa esim. AK400:sen tukivarsista ja lujasta rungosta otetaan kiinnostuneena vastaan.Juha
3.3.2008, 21:40 #142951Tuolla pääsivun “arkisto” -valikossa on tuo mainio opus http://www.suomen2cvkilta.fi/arkisto/tekniikka/Preparing2CVforRAIDS.pdf
Siellä on mm. piirrokset ohjausakseliston ja tukivarsien vahvistuksesta. Taisi olla oikein mittapiirrokset.
Jos tunnus ja salasana hukassa, webmaster varmaan informoi (tai minä). Mutta kuulostaa tosihienolta raidilta.4.3.2008, 16:20 #142952@azam wrote:
Osui ja uppos. Olen seuraillut tätä palstaa mutta harvemmin kommentoinut. Nyt täytyy kuitenkin todeta, jotta ko trailin promoottori on sen monien hyvin tunteman sätkän jostain imuroinut ilmeisesti pahemmin lupia kysymättä.
Reissusätkä on sinällään vähän niinkuin työn alla. Tarjouksia ja tietoa esim. AK400:sen tukivarsista ja lujasta rungosta otetaan kiinnostuneena vastaan.Juha
Afrikka sätkän rakenteluohjeet löytynevät vanhustenvaalijoilta. Kirjanen on ranskankielinen mutta kuvat kertovat kuinka vahvistetaan runko, suojataan jarruputket, asennetaan toinen polttoainetankki, pohjapanssari ym. tärkeää.
terv.Kari 😀
ps. huomasin juuri jotta totanoin siinähän se kirjanen Mikin linkissä o n ja vielä enklantisti
4.3.2008, 19:29 #142953Täällä jotain kuvia, joissa tehdään ohjeiden mukaisia vahvistuksia:
http://monsite.wanadoo.fr/2cvenduro/page2.html12.3.2008, 09:42 #142954Tuossa linkki Ruotsalaisversioon raid-sätkästä. Löytyy hyvät kuvat etuakselin ja rungon vahvistuksista (klikkaa myös sivun alalaidassa “Äldre inlägg”).
http://teamgould.se/EDIT: No nythän mä hokasin. Sama Albin jolle puolisen vuotta sitten lähetin tuon raid-pdf:n. Hyvin on lähtenyt projekti käyntiin, näköjään 😀 .
12.3.2008, 16:24 #142955Kertokaas, riittääkö Amin rungon vahvuus suoraan ilman vahvistuksia moiseen koitokseen? Mitä epäilette/tiedätte.
Nimim:Epätietoonen ehkäpä rojektiin osallistuva hlö.
12.3.2008, 17:16 #142956Säännöissä lukee “Re-enforced chassis”, joten voisi olettaa heidän vaativan vahvistusta rungon mallista riippumatta. Lisäksi pitää olla “Metal roll cage (minimum 6 attachment points and tube diameter of min 40mm)”, eli turvakehikko vähintään kuudella kiinnityspisteellä. Että silleen. Tulee sätkään hieman lisäpainoa. Eivät sentään ole määritelleet materiaalivahvuutta. “Solid bumper set” on ihan järkeenkäypä. Mukavampi nostaa sätkä kuopasta niin ettei puskuri jää käteen 😀
13.3.2008, 15:04 #142957@kontio pertti wrote:
Kertokaas, riittääkö Amin rungon vahvuus suoraan ilman vahvistuksia moiseen koitokseen? Mitä epäilette/tiedätte.
Nimim:Epätietoonen ehkäpä rojektiin osallistuva hlö.
Kannattaa vahvistaa myöskin tuo. Katso Peking-Paris 1997 sätkä. Oli juurikin Ami 8n vahv rungolla…
19.3.2008, 17:47 #142958Kommentoinpa nyt minäkin, vaikka olen tähän asti tyytynyt vain seuraamaan sivusta toisen Afrikka-retkemme osapuoliskon tapaan.
Meillä ei tosiaan kummallakaan ole ollut mitään tekemistä sen kanssa, että KalleFaaraon kuva on päätynyt meidän nimiemme yhteyteen. Järjestäjä sen lienee vaan jostain ottanut esimerkkinä näyttävästä suomalaissätkästä. Vaikuttaa siltä, että lähes kaikki muutkin “osallistujakuvat” ovat jostain imuroituja.
Näkemästäni materiaalista päätellen kohtuullisen kovalle koetukselle kulkimet Belgian ja Beninin välillä joutuvat, joten tokkopa nuo Amin vermeet sellaisenaan ihan riittävän lujia ovat. Ja ilmeisesti ovat myös aika tarkkoja siitä, että vahvaakin vahvistetaan. Kulkimet pitää käyttää katsastuksessa kuukautta ennen h-hetkeä rakenteiden matkakelpoisuuden varmistamiseksi ja ainakin puhelimessa järjestäjä antoi sen vaikutelman, että se ei ole pelkkä muodollisuus. Muutenhan sinne mentäisiinkin HTP:llä. 😉 Tuurillahan ne isotkin laivat seilaa, ja seilaa, ja seilaa…
Harri
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.