Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Matkalle › Afrikka
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
19.3.2008, 19:04 #142959
Sen verran voin paljastaa, että kuva on otettu miniraid vehun yhteydessä 2007 pienellä metsätiellä nikarinmäellä vehunkylän ja autionkylän välillä 😉
Mukava, että kuva kelpaa myös kansainväliseen käyttöön!
Onnea matkaan ja pitäkää Suomen lippu korkealla!
19.3.2008, 22:15 #142960@HTP wrote:
Muutenhan sinne mentäisiinkin HTP:llä. 😉
Eikös tuo nimen omaan ole koeponnistettu ja hyväksi havaittu? Vähän rautaa runkoon ja baanalle. Jumaliste, jos se kesti sen kalastajasaarennon polun, kestää se kyllä jonkun pikku hiekka- ja sorakentänkin
Mutta noin vakavasti: Sovittaisin rungon mallista riippumatta isot jousipöntöt alle. Nyt kun on vaihteeksi ajellut normaalisätkällä jonkin aikaa, ymmärtää että kovassa kuormituksessa nuo vakiopöntöt on kyllä melko pehmoiset. Pakulla oli suorastaan nautinnollistra ajaa sitä edellämainittua ränniä jossa paikalliset eivät enää edes Lada Nivaa viitsineet lähteä telomaan. Ei jäänyt joka tierummun päälle keikkumaan niin kuin eräskin vakuutusmies wanhuksellaan.20.3.2008, 18:42 #142961Jees!
On mulla yksi melekoonen runko, näette sitten…. made in Koskenkorva,eikös kuulostakin jo hyvältä?
Isoolla pöntöillä laitamme ja Ami/AK tukivarsilla. Jotain kokemusta on kilipa-auton rakentamisesta notta voi soveltaa….Kuinkahan siellä katsastukses muuten tutkitahan osallistujien pääkopat? Ilimeesesti jos kaiku sieltä huutohon vastaa niin pääsöö mukahan?t: Pertsa,pössöjen pössöö
22.3.2008, 16:16 #142962😆 😆 On se tuo pohojalaasen mieli sitten savolaisen kiero 😆
22.3.2008, 17:58 #142963Eiku Savolaisella tää Savolaisen !
t: Pertsa
8.4.2008, 11:36 #142964Kovinpa on tämä kuvien liittäminen haastavaa puuhaa, mutta jos se nyt sattuu onnistumaan, niin siitähän näkyy, että projekti on tekemistä vaille valmis.
Keskellä oleva suurehko punertava esine on se Pertin kuuluisa koskenkorvalainen runko. Keltaiset himmelit sen päällä ovat puskureita ja tarkkasilmäinen näkee taustalla muovikanisterin vieressä AK:n takatukivarret.
Muuten vermeitä on kohtuullisesti kasassa, mutta suurimmat puutteet ovat isot jouspöntöt (+holkit) ja tavallista järeämmät etutukivarret. Sunnuntaisen soittelukierroksen tuloksena voin todeta, että myös tietäjienkin keskuudessa merkittävää erimielisyyttä siitä, että missä A-sarjan sitikassa on vahvemmat tukivarret kuin jossain muissa. Jos joku kokee asiasta jotain tietävänsä, niin saa kertoa. Kertoa saa myös, että mistä ko. vempeleitä saa hankkia. Ranskan kansalliseen kokoukseen lähtevä seurue niitä todennäköisesti löytää ranskojen maalta, mutta kaipa niitä jossain lähempänäkin on.
Projekti on tällä hetkellä Pohjanmaalla, mutta siirtynee jossain vaiheessa Pirkanmaalle. Jos joku kokee intohimokseen reissusätkän kokoamisen, niin epäilemättä projektiin saa osallistua.
8.4.2008, 11:39 #142965No joo, ei se kuva sitten vaan loppuviimeksikään onnistunut, mutta visualisoikaa tiilenpunainen tavallista huomattavasti vankempi sätkänrunko ja sinapinkeltaiset putkipuskurit pohojalaaseen rospuuttomaisemaan, niin siinähän se sitten onkin 😀
8.4.2008, 12:05 #142966@HTP wrote:
…että missä A-sarjan sitikassa on vahvemmat tukivarret kuin jossain muissa.
Luulisi että ainakin kilon verran pitäisi olla painavampi. Vaaka siis kertoo materiaalivahvuudesta, vaan en tiedä missä olisi varmuudella ollut.
Rekisteröidy photobucketiin, ja lataa kuva sieltä kautta. Haluamme nimittäin nähdä projektikuvia sitä mukaa kun edistytte. Kuvien linkittämisetä oli jossakin tällä palstalla hyvät ohjeet.http://photobucket.com/register/?link=topmenu&special_track=nav_tab_join_now
8.4.2008, 12:34 #142967Olet Miki oikeassa, että painoero on merkittävä, mutta kysymys tosiaan on, että missä malleissa niitä painavampia tukivarsia on ollut? Acadianessa ja AK400:ssa nyt ainakin, mutta entä esim. pienemmät pakut tai Ami 8 tai Ami Super?
_____
Harri8.4.2008, 12:59 #142968Ami superin etutukivarret on vahvempaa materiaaliltaan (kuin sätkän). Eroa Acadianeen en tiedä. Tunnistaa helposti olkatapin kulmasta, sätkässä kallellaan, superissa pystyssä. Tämä luonnollisesti aiheuttaa sen, että haritus/auraus on oltava kohdallaan just eikä melkein, muutoin ohjaus on erityisen levoton.
Toki voit vahvistaa normaalitkin tukivarret. (Tätä suosittelen, superin varret on sen verran hakusessa) 24h spa sätkistä löytyy hyviä esimerkkejä varsien vahvistamisesta ja joissakin sätkäraidiohjeissa olen muistaakseni nähnyt vilauksen myös vahvistustavoista. Periaatteessa hitsattu rhs-putki olkatapin vierestä ylemmäs tukivartta riittää, sehän se herkin kohta tukivarresta on…
Ja kuvien liittäminen on erittäin helppoa: Lataat ne kuvat Photobucketiin ja sitten vain painat sitä alinta osoiteriviä, jolloin photoämpäri automaattisesti kopioi sen osoiterivin, jonka liität tänne viestiin. Tämän jälkeen kuva näkyy täällä…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]8.4.2008, 18:16 #142969http://www.2cv-speed-shop.co.uk/. Noilla on jotain…
8.4.2008, 19:08 #142970-Olli
8.4.2008, 19:21 #142971Tuo viimeinen kuva varmaan kertoo kaiken oleellisen että miksi niitä vahvistuksia tehdä pitää..? Asiallista työnjälkeä ne muut kuvat…
Ja tuo mistä palikat irtirevenneet ovat, on vain madalletulla ja jäykistetyllä jousituksella aikaansaatu..!
8.4.2008, 19:35 #142972Joo, asia tuli seleväksi:Hemmetisti sinnetänne hitsaallahan nuota liparehia ja viipperöötä!
Harri,ollos huoleton,hommat hanskas on! Onhan siinä se katsastus ennenkuin aavikolle pärähdetään….
Olis kuitenkin hyvä olla ne AK/Acis-tukivarret jotka sitten vahvistellaan.
Oisko kellään?t: Pertsa
9.4.2008, 08:00 #142973Jos ei suomesta tunnu löytyvän, niin sillä mun kaverilla oli 25 purttua, joissa mm. ak ja aca kamaa. Luulisin etuakselin löytyvän, ota mukaan kun kerran ohi ajat.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.