Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › AGZ-313
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
4.8.2012, 16:09 #166352
Muista katsoa tuosta rungosta niiden iskarin tappien kiinnitykset. Kuulin tuossa juttua kun eräällä raidilla tänä kesänä oli katkennut neljä irkarin tappia rungosta. Kaikille oli yksi yhteinen syy. Kaikissa joista ko tappi oli katkennut oli alla Brittirn valmistama palkkirunko. Näissä ei kuulemma se tappi pohjaa siitä kuusio kannasta vaan siellä joko loppuu kierteet tai sitten on liian lyhyt holkki (jos se on umpinainen). Tällöin se tappi pääsee elämään siellä kokoajan ja kun tunnit tulee täyteen se napsahtaa poikki ja sitten onkin mukava onkia se katkennut tappi sieltä pois.
13.8.2012, 05:35 #166353Muuten kyllä edistyy, mutta tarvitset pari vetarin haitarikumia. 😀
20.8.2012, 13:35 #166354Nyt loppui kiinnostus ja motivaatio. Tosin vain pieni vaiva, ei mene toinen käsijarrun pää holkin läpi, kampeaa alle. Ei jaksa enää yrittää….
😕
20.8.2012, 15:47 #166355Vähällä ei kannata luovuttaa,, ainakaan noin pienestä… 🙄
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂21.8.2012, 09:53 #166356Siitäpä onkin vääntynyt se kierreosa, siis käsijarruvaijerista. Eikä ole enää varaa ostaa varaosia. Taitaa jäädä osina pihalle lojumaan tuo.
🙁
21.8.2012, 10:19 #166357Moro !!
Jatkan vähän tuota iskarin tappien juttua.
Huomasin uudessa AK350 rungossa (lienee hollannissa tehtyjä) saman vaivan. Iskarin kiinnitystappi ei mene pohjaan asti, niin että se kuusimutteri kiristyisi holkkia vasten. Mittailin tappia ja holkkia, mielestäni kierre on liian pitkä holkin sisällä, eli pitempi kuin tapissa. Näin ollen tapin kierteetön osa (paksumpi kuin kierreosa) toppaa kierteen alkuun ennen kuin tappi on pohjassa. Eroa on 18mm. Jos jättää noin, ei tappi ole kiristynyt kuin kierteen alkupäähän, lisäksi iskari jäänee väärään asentoon, kun rungonpuolen pää jää tuon 18mm ulommaksi ja tulee siis murtokulmaa molempiin iskarinkiinnitysholkkeihin.
Lasse22.8.2012, 15:42 #166358@Citroman wrote:
Siitäpä onkin vääntynyt se kierreosa, siis käsijarruvaijerista. Eikä ole enää varaa ostaa varaosia. Taitaa jäädä osina pihalle lojumaan tuo.
🙁
Eihän tuo vaikuta noin äkkiä aatosteltuna oikei syyksi hylätä koko rojektia.Luulishan tuon voivan jollaintavoin ehjätä ostamatta uutta.
22.8.2012, 15:53 #166359@M.Möykky wrote:
@Citroman wrote:
Siitäpä onkin vääntynyt se kierreosa, siis käsijarruvaijerista. Eikä ole enää varaa ostaa varaosia. Taitaa jäädä osina pihalle lojumaan tuo.
🙁
Eihän tuo vaikuta noin äkkiä aatosteltuna oikei syyksi hylätä koko rojektia.Luulishan tuon voivan jollaintavoin ehjätä ostamatta uutta.
Olihan se vaijeri rumpujarruun? Menen luultavasti viikonloppuna mökille ja otan sieltä uuden vaijerin ja lähetän sen Sinulle..eikä maksa mittään…älä luovuta! !, 😀
22.8.2012, 16:25 #166360Mäntsälästä löytyy toinen vaijeri. Samaan hintaan.
22.8.2012, 16:56 #166361Laitoin Kari80:lle viestin, kiitos myös Kojootille tarjouksesta.
Siis projekti etenee…Antti 🙂
27.8.2012, 14:39 #166362Antille pettymyksenä totean mulla oli tai on kaksi vaijeria joita en löytänyt mistään…muistikuvani oli tehtaan pakkaus..sen löysin mutta se oli nopeusmittarin vaijeri..toivottavasti Kojootti hoitaa homman.
27.8.2012, 17:37 #166363Pyritään hoitamaan asia.
Jos vaijeri löytyy 😉7.6.2013, 17:13 #166364On jo laiteltu vaihteisto ja moottori paikoilleen, pieniä puutteita on. Mutta rojekti etenee… alkaa jo näyttää kulkimelta se
20.6.2013, 16:58 #166365Viimeistely menossa, rattiputki paikoilleen ja mittaristo. Rikkoutunut jarruputki vaihtoon ja valmistusnumero vielä meistettävä. Öljyt moottoriin ja vaihteistoon, jarruneste ja ilmaus. Siinäpä ensi viikolle puuhaa!
9.8.2014, 07:39 #166366No niin. Nyt on kasassa, mutta mutta…. Sähköistä toimii ainoastaan lähivalot ja jarruvalot sekä bensa ja volttimittarit. Siis startti, bensalämppärin pumppu, tuulilasinpyyhkimet, vilkut, etuparkit eikä pitkät valot toimi! Jännite kyllä on johtimissa.
Että silleen.
Ei siis saa tänä kesänä katsastettua ei.
Antti
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.