Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Aikamoinen raidipaku!

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 16 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #144951

    @Akaile wrote:

    Rauhaajarakkautta….8) Superin runko on jo sellaisenaan todella pitkä, jos sen heittää normaalin pakun alle…

    Tuossa vieressä on superin runko alla, eikä se minusta ole kuin 5-10 cm pitempi kuin normaali 2cv:n runko, ja sekin pituus on etupäässä (menee mukavasti puskurin sisälle…).

    t. nimimerkki saivartelija 8) 8)

    #144952

    “ja sekin pituus on etupäässä (menee mukavasti puskurin sisälle…)” Niimpä, tähän vielä korin siirto eteenpäin geesun koneelle (ettei tarvi jatkaa keulapeltejä) ja joitakin senttejä perään aisoihin lisää jatkoa niin johan on pituutta 😀

    Paljonko muuten acadianen ja superin rungolla on pituuseroa ja onko akselit samalla kohtaa?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144953

    Akselit superin ja 2cv’n rungossa on samalla kohtaa.
    Acassa taka akseli on kaukana taaempana.

    Superin runko on etuakselin kiinnityksestä taaksepäin about
    2cv’n kanssa samanlainen, jousipönttöjen kiinnikkeitä ja
    materiaali vahvuutta lukuunottamatta.

    -Olli

    #144954

    @Akaile wrote:

    Paljonko muuten acadianen ja superin rungolla on pituuseroa ja onko akselit samalla kohtaa?

    Olli tuossa mainitsikin jo peruserot, joskus pihassa mittailin runkoja kun kivasti sattui olemaan Nelkun, Superin ja Acan rungot ilman koria ihmeteltävänä…

    Akselistot ovat Nelkussa ja Superissa, ja siis kaikissa sätkissä paitsi Aca, samoissa paikoissa, Acassa tuo taka-akseli on 22cm taaempana. Pituusero on synnytetty jousipöntön takakiinnikkeen ja taka-akselin välille, tässä syy miksi Acassa on järjettömän pitkät takaiskarit ja jousivarvat…

    Ensin vaan hämäännyin mittauksissani, kun mittasin jousipöntön kiinnikkeen ja akselin eroa. Sitten vasta huomasin että ison pöntön takakiinnike on 8cm taaempana kuin pienen… Tämä taas sen kivan aiheuttaa että isoilla pöntöillä voi käyttää etuiskareita joka kulmassa, jos ei hankalammin löydettäviä takaiskareita muuten löydä. Taisi Cassis-clubin jossain kataloogissakin olla isolle pöntölle tarkoitettu takaiskari samalla tilausnumerolla kuin Kutosen etuiskari..?

    #144955

    Ois siinä taas katsastusmiehellä pään raapimista, kun tekisi 2cv/dyane/ami Prestigen heittämällä acadianen rungon alle ja jatkamalla etu-ja takaoven välistä koria. Tällaisen dyanen muistaakseni näin Hollannissa -97…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #144956

    off: Mulla on ami 8:n runko isolla pöntöillä ja kaikki iskarit on ns. etuiskareita…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #144957

    @2cvjimmi wrote:

    off: Mulla on ami 8:n runko isolla pöntöillä ja kaikki iskarit on ns. etuiskareita…

    Superin rungossa sama tilanne. Tinskun alla taas Ami8:n rungossa pienet pöntöt, pönttöjen takana “toisen pöntönkorvakkeet” joissa ns. normi-takaiskarit…

Esillä 7 viestiä, 16 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.