Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Akkuvirran katkaisin
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
8.3.2013, 14:18 #128141
Hankin Motonetistä kokeeksi 5 euron hintaisen akkuvirran katkaisimen. Toimintaperiaate on yksinkerainen, kuten kuvasta ilmenee eli muovista ruuvia käsin löysäämällä katkeaa virta.
Käyttökelpoinen vitkutin, jos haluaa katkaista virran esim. pidempiä säilytysjaksoja varten konehuoneesta käsin. Toisaalta, jos miinuskaapelin vetäisi kabiinin kautta, tämä voisi toimia pääkatkaisimena…
Pitää testailla. Tietysti väliliitokset aina vaikuttavat sähkön kulkuun varsinkin starttivirran kohdalla. Jos ei uutena, niin ainakin jossain myöhemmässä vaiheessa.
8.3.2013, 16:50 #168623Juu käytössä on muutaman vuoden tuollaisia ollut meillä. Viime kesänä Noomi ajoi Mixtellään tuonne Mansoniemeen asti kahden pysähdyksen taktiikalla ja tuo ruuvi oli kokoajan ollut auki ruuvattuna. No sit lauantaina piti mennä rasteja pitään, niin eipäs käynnistynytkään enään. Silloin vasta kiersin ruuvin kiinni.
Eli kun tuolla haluaa sähkön katkaista kannattaa ruuvia ruuvata reilummin auki ja senjälkeen kevyesti painaa ruuvia jolla varmistaa tuon sähkön katkeamisen.
8.3.2013, 17:01 #168624Juu nätti on jopa messingin värinenkin…kiersin äsken kiinni..samalla huomasin että akunkenkä joka tulee kiinni härpäkkeeseen oli löysällä..no ei hätä kiristämpä… 😳 hups se meni poikki alemman kuvan osa jossa latta muuttuu pyöreäksi…materiaali on huokoista alumiinia 😀
8.3.2013, 20:02 #168625http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=48-1840″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Oliskos Sätkäänkin vaihtoehto tuollaiset vastaavat kuin mitkä 2003 vuonna pistettiin uudempaan kulkimeen PSA-yhtymän toimesta?
8.3.2013, 21:10 #168626No itse pidän noita kenkiä niin löysällä, että saa otettua irti ilman avaimia. Ei ole ollut ongelmia latauksen eikä starttauksen yhteydessä. Virta on aina riittänyt.
9.3.2013, 11:19 #168627Kannatan edellistä puhujaa. Toisaalta jos joskus muistan kiristääkin sen kengän niin yhtä helposti sen löysääkin seuraavaan seisontaan jättäessä. Sätkässä työkalupakkia ei saa yli kolmen metrin päähän akkukengästä.
11.3.2013, 10:20 #168628Hyviä kommentteja. Löysän kengän taktiikka on toimiva, kunhan ei ole liian löysä, vaan sellainen nahkeantiukka.
Jonkinlainen nopeasti kuskin paikalta käytettävä päävirtakatkaisiaja on suositeltava. Itse katkaisen sellaisesta aina virrat kun KF seisoo vähänkään pidempään. Se voi myös pelastaa paljon, jos kabiiniin alkaa erittymään palavan sähkön katkua kesken ajon. Onhan autoja myös syttynyt omia aikojaan parkkipaikoilla ja talleissa palamaan, ehkä jopa sätkiäkin.
13.3.2013, 16:45 #168629Moro !!
Käytössä mun kulkimissa, toiminut hyvin. Olen myös asentanut muutamaan uuteen kovakattoon, joilla ajetaan vähän ja sähkölaitteet syövät virrat niin vähiin, ettei enään käynnisty. Näin säästyvät vähänajavat tädit viikonloppujen akunlatausajeluilta 😆
Mielestäni ei ole edes hankala käyttää, kun samalla kun nostan konepellin ja laitan virrat päälle, niin katson myös öljyn ja veden. Radiosta tietty häviää muisti, mutta who cares ?
Lasse13.3.2013, 17:21 #168630@Lasse1 wrote:
Moro !!
Käytössä mun kulkimissa, toiminut hyvin. Olen myös asentanut muutamaan uuteen kovakattoon, joilla ajetaan vähän ja sähkölaitteet syövät virrat niin vähiin, ettei enään käynnisty. Näin säästyvät vähänajavat tädit viikonloppujen akunlatausajeluilta 😆
Mielestäni ei ole edes hankala käyttää, kun samalla kun nostan konepellin ja laitan virrat päälle, niin katson myös öljyn ja veden. Radiosta tietty häviää muisti, mutta who cares ?
LasseOtat siihen radioon erillisen johdon navalta radiolle ja laitat siihen sopivan sulakkeen vielä väliin.
Tuosta katkaisimesta olen nähnyt sellaisen DeLuxe versionkin, jossa on tuo ohisyöttö integroituna sulakkeineen päivineen.9.4.2013, 09:13 #168631Asensin Motonetin katkaisija miinusnapaan:
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.