Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka akselin kiinnityspultit

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123549

    eli, kestääkö 8.8 normaalit pultit? alkuperäiset lienee kovemmat?

    #141107

    Älä käytä muita kuin alkuperäisiä. Kaverilla ainakin katkesi.

    #141108

    Ei kestä. Tälläkin palstalla vaikuttaa kaveri jolla irtosi etuakselisto 8.8 kovuudella varustettujen pulttien katkettua…

    Mutta jos ei alkuperäisiä millään löytyä meinaa niin korvaaviksi pulteiksi voi laittaa esim Bx:n (myös Zx, Xsara, Xantia) dieselmoottorin kannenpultit. Ovat kovia ja sitkeitä, pituus sopiva yms. Ja käyttäessä näitä pultteja saa käyttöönsä mielenkiintoiset pultinkannat. Ei avain pääse läheskään niin helposti lipsumaan Torx -kannassa kuin kuusikanttisessa… 😉

    #141109

    no, täytyy hommata alkuperäiset jostakin. 8.8 olis ollu hyllyssä..sitten vielä se taka-akselin alumiini palikka.toinen pää on pidempi, kummin päin pitkä eteen vaiko taakse päin?ei tullu katsottua purkaessa ja vanha runko meni paaliin..

    #141110

    Ne alumiinipalojen pitkät päät tulee taaksepäin. Toimii stopparina niitä tukivarren lenksuja vasten.

    #141111

    @Jasu wrote:

    Ei kestä. Tälläkin palstalla vaikuttaa kaveri jolla irtosi etuakselisto 8.8 kovuudella varustettujen pulttien katkettua…

    Mutta jos ei alkuperäisiä millään löytyä meinaa niin korvaaviksi pulteiksi voi laittaa esim Bx:n (myös Zx, Xsara, Xantia) dieselmoottorin kannenpultit. Ovat kovia ja sitkeitä, pituus sopiva yms. Ja käyttäessä näitä pultteja saa käyttöönsä mielenkiintoiset pultinkannat. Ei avain pääse läheskään niin helposti lipsumaan Torx -kannassa kuin kuusikanttisessa… 😉

    Juu, äärettömän mielenkiintoinen elämys… onneksi ei ollut vauhtia kovin paljoa kun täräytettiin Dyanella routakuoppaan neljän hengen kuormalla ja etuakseli irtosi…toivottavasti ei satu kenellekään muulle, ainakaan oikeissa maantienopeuksissa…

    #141112

    Kyllä noita taottuja pultteja saa hyvistä ruuviliikkeistä ostettua, jollei vanhoista ole enää iloa. Itselläni aikanaan ne oli pohjan hitsausten yhteydessä hitsattu kiinni peltiin, ja siksi jouduin hankkimaan uudet. Hyvin ovat kestäneet ja olivat sopivan mittaisia ja kun vuosi sitten irrotin ne korjauksen yhteydessä, niin hyvässä kunnossa olivat vieläkin. Eli jollei vanhoja voi käyttää, uusiakin saa, kunhan ei käytä räkärautaa 8.8:a.

    #141113

    Vois arvata jotta uusia voisi löytyä jopa citroen tarvike liikkeistä?

    -Olli

    #141114

    Pultteja saa hyvin mutta kaikki mitä olen löytänyt ovat kuusio avaimella. Tietääkö kukaan saako mistään tavallisen kantaisia. Tosin mulla on ollu reilusti yli kymmenen vuotta ne jo eipä ole minneen lähteneet. Kovuus oli 12.9 tai sinne päin.

    #141115

    Itse ostin ruuvit aikanaan Helsingistä Helsingin Ruuvihankinta Oy:stä. Pituutta ja kierrettä en muista, mutta ovat ihan tavallisella kannalla. Ja siis samalla kierteellä kuin alkuperäisetkin. Sieltä sain äskettäin vanhuksen laturin irrottamiseksi tarvittavan pultinkin samaa kovaa kamaa.

    #141116

    B-osana löytyisi akselipultteja siuntiosta, jos kelpaa.
    0400 952525

    #141117

    kiitokset kaikille vastauksista, orkkis pultit löytyi ja akselit on kiinni rungossa.mikähän kierre on takanavan mutterissa, kun jo purkaessa oli niin hiton nahkea? sais vähän putsattua että tohtis vetää kiinni? oli muuten toinen etutukivarsi vettä täynnä, oli pieni repeämä laakeripesän vieressä, oiskohan siitä päässy sisään..sitten vielä yks juttu,onko sätkän runkoja erilaisilla taka-aisojen päillä? kun tuo puskurin kiinnitys ei oikein osu kohdilleen.vanhassa oli lappu pystyssä aisan päässä ja uudessa on lappu rungon alapinnan suuntaisesti ja kaksi reikää peräkkäin?myös etulokasuojien alapään kumituenta on erilainen uudessa?kiitokset etukäteen 😀

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.