Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Akselipultit
Jälkilisäys lukijoille
Mikäli selasit tämän artikkelin vain kuvien ja tulosten osalta niin katsoppa seuraava taulukko http://www.pultti.com/murtokuormat.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
ennenkuin menet ostamaan 8.8 sinkittyjä pultteja alkuperäisten tilalle… En edelleenkään suosittele korvaamaan alkuperäispultteja 8.8 pulteilla, vaikka tämä testattu yksilö pärjäsikin poikkeuksellisen hyvin testissäni. Sen käyttäytyminen rasituksen alla on toisenlaista kuin alkuperäispultilla ja sen vuoksi sitä ei tule käyttää korvaavana pulttina. ❗
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Ansiokasta ja hienoa tutkimusta olet todellakin tehnyt. Toki noi termit austeniitti, martensiitti, päästäminen jne ovat luultavasti tuntemattomia suurimmalle osalle tämä foorumin lukijoista 😯 . Tuon sinkityn pultin murtolujuu oli näköjään kokolailla lähellä http://www.pultti.com/murtokuormat.html” onclick=”window.open(this.href);return false; ilmoitettua arvoa.
Malttasitko tehdä vetokokeelt 10.9 ja 12.9 pulteillekkin ? saataisiin sitten niistäkin ihan kokeellista tietoa. Niin ja jos on joutilasta aikaa ja laitteet läytettävissä niin kovuuskoe kaikista testatuista pulteista olisi hyvä lisä 😉
Testaamasi pultti oli sähkösinkitty, mutta mitenon kuumasinkityn laita ? Oma veikkaukseni on. että kuumasinkitty on sitkeämpi, mutta inasen pehmeämpi johtuen teräksen “päästymisestä” kuumasinkitys prosessissa.
Koulu on tältä lukuvuodelta ohi, mutta jos palaat syksyllä asiaan niin sitten voisin taas laitteiston ääreen keritä 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste