Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Älypuhelimella säädettävä sytytys

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #226256

    123 Ignition esittelee älypuhelimella säädettävän kärjettömän sytytyksen! Toivon mukaan pian saatavilla myös 2cv:hen.

    null

    http://www.123ignition.nl/products.php

    #226285

    Nyt ei sytytä mitä tuo on =D

    #226291

    Sytytys on aina kompromissi polttoainetalouden, päästöjen ja huipputehojen suhteen. Se, että säädät sätkän sytytyksen lohkossa olevan reiän avulla “juuri oikeaan kohtaan” ei tarkoita, että ajoitus on optimaalinen juuri sinun moottorillesi kaikilla kierrosalueilla. “Etänä” säädettävän sytkän tarkoitus on hakea ajossa sitä parasta kompromissia ilman nakutusta ja vieläpä eri kierrosalueilla, ja mahdollisesti myös eri polttoaineilla.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #226326

    Kysyin tehtaalta. Tulee myyntiin myös 2CV:n sopiva älypuhelimella säädettävä malli. Hinta samaa luokkaa kuin EVO-mallilla. (232€) pian onkin taas täydennettävä varastoa- vink..

    #226327

    Saiskos tuosta lisäspeksiä kuinka säätöä voi käytännössä harrastaa? Eli onko siinä integroituna/tuleeko siihen esimerkiksi nakutusanturia, vai mennäänkö ihan korvakuulolla sytytyskäyrää muuttaessa ajon aikana? Esimerkiksi print screen säätönäkymästä kertoisi paljon.
    Ja ei, en viisastele huvikseni tämän topicin alla, vaan olen aidosti kiinnostunut hankkimaan tuon yksikön.

    Niin ja onko Android-softa jo olemassa, jossain näin huomautuksen vain Iiik-puhelimen versiosta?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #226328

    Ilmoittelen heti kun saan lisää tietoa. Nythän sanovat että myynti alkaa juuri tänään noille jakajamalleille ja sanoivat että 2CV-malli tulee n. viikon päästä.
    Stay tuned 🙂

    #226347

    Tästä päässee vähän hajulle, mitä ominaisuuksia on tiedossa:

    Ja ilmeisesti valmistajan koulutus japseille:

    Aikaisempaan kysymykseeni säädöstä, juu, nakutusta kuunnellaan korvakuulolla ja mitataan tulosta ohjelman valmiilla sekuntikellolla:

    Kätevää on tuo, että ei tarvitse korjata käyrää “kerrallaan”, vaan esimerkiksi vaiheittain ensin 2000-3000rpm jne.
    Uskoisin, että tämä sama systeemi on ollut käytössä, kun aikaisempien 123-mallien vakiokäyrät ovat haettu kohdalleen. Ts. kun Uni/Evo-mallin potentiometristä kääntää toiseen asentoon niin se muuttaa yksikössä toiselle käyrälle, joita näissä videoissa juuri esitellään.
    Bioetanolille tämä on erittäin hyvä lisä, sillä purkissa voi pitää kahta eri käyrää ko. polttoainevaihtoa varten. Toki myös polttoainepolitiikka pitää ratkaista E85/bentsuuni-variaatiolle.

    Ja video tästä varsinaisesta uusimmasta softasta:

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #226434

    Sain juuri tiedon että 2cv malli on toimitettavassa. Ohjelma on saatavilla vain iOS laitteille tällähetkellä. Tilaus lähdössä alkuviikosta. Juhlan kunniaksi extra ale -10%
    Pyydä asennusohjeet sähköpostilla Citroen.huolto ät gmail.com

    #227426

    Ilmoitelkaa heti, kun Android-versio on saatavilla.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #227967

    Tätä aihepiiriä liipaten törmäsin huomioon, että “Bensan ja ilman seos palaa vakionopeudella riippumatta kierrosmäärästä”. Ts. korkeammilla kierroksilla vain poltetaan enemmän bensan ja ilman seosta ja jotta se kerkiää palamaan ajoissa, sytytyshetkeä aikaistetaan kohti yläpään kierroksia. (=ennakko, mekaaninen alkuperäisesti epäkeskojen painon mukaan) Tämä saattaa olla itsestäänselvyys monille, mutta jotenkin en ollut itse sitä miettinyt tältä kantilta aiemmin. Vielä yksinkertaistaen; runsas bensamäärä ei pala kokonaan, mikäli sytyn ajoitus ei ole optimaalinen. Osittain palamatonta bensaa puhalletaan putkesta ulos.. Senpä vuoksi olisi oleellisen tärkeää päästä sorkkimaan tuota sytyn käyrää, varsinkin kun suutinkombinaatio ei ole enää sama kuin liukuhihnalta ulos tullessa.

    Android-versiota odotellessa 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #227969

    Moottorissa muistaakseni opitimitilanne on, että paine sylinterisssä on suurimmillaan 12ast jälkeen yläkuolokohdan.
    Seos palaa vakionopeudella. Kampiakseli kääntyy sytytyshetkestä (kiinteästä) tuohon 12 ast jälkeen ajassa X @2000RPM. Ja ajassa 1/2X @4000RPM.
    Eli kierrosten noustessa sytytyshetkeä täytyy kääntää aikaisemmalle, jotta bensalla on riittävä aika palamiseen. Muuten mäntä tavallaan “karkaa alta” ja paine jää paljon pienemmäksi.
    Jotenkin näin, käytännössä tähän taitaa vaikuttaa vielä pitkä liuta muitakin muuttujia. . .

    #227973

    Moottorissa muistaakseni opitimitilanne on, että paine sylinterisssä on suurimmillaan 12ast jälkeen yläkuolokohdan.

    Tarkoittanet 12 ast. ennen yläkuolokohtaa?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.