Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Ami 6 berline 1967
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
18.2.2008, 09:44 #142026
Hieno, kylläpä teet hyvää työtä, ilo katsoa. 😀
18.2.2008, 11:50 #142027Kiitos kannustuksesta sitä tarvitaan aina.. Kova hinku on saada menopeli valmiiksi, mutta hitaasti etenee asiat.. tämmöistä taiteilua on tämä vapaa-ajan, työtilojen ja ja muiden suhteen.. onneksi on kaikenlaista pientä hommaa mitä voi väkräillä projektin eteen vaikkei itse kulkimen kimppuun aina pääsisikään. (Tänään meinaan hakea uuden akun ja uudet tulpat ja tulpan johdot…)
Ne muutamat pienehköt peltityöt mitä tuossa on pitäisi saada kyllä nyt kuukauden sisään vihdoin tehtyä.. Itse kun ei osaa rälläkkä-/hitsaushommia, niin täytyy löytää jostain osaava tekijä, joka suostuu/ehtii amia ehostamaan.
19.2.2008, 07:54 #142028Käsittääkseni sitikka käytti Bougigard-tulpanjohtoja ja niitä saa vieläkin. Ne on paremmat kuin yleiset tarvikeliikkeen johdot, ken ei usko, ottaa normaalin silikooni/tavallisen johdon käteen ja mittaa vastuksen. Tämän jälkeen ottaa buukiköördin ja mittaa jälleen…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.2.2008, 10:12 #142029@Akaile wrote:
Tämän jälkeen ottaa buukiköördin ja mittaa jälleen…
Kerroppa,, mikä on tuo “buukiköördi”?? Kun minusta jokin uusi tapa mitata,, mutta miten??
😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂19.2.2008, 11:21 #142030Taitaapi olla vai “lausumismuotoa” kuvaava kirjoitusasu Bougigardille..?
19.2.2008, 12:03 #142031Jep,tätä lausumistapaa apinoin.. Eli mittaushan tapahtuu normaalina vastusmittauksena. Laittaisin vertailevat luvut tähän jos muistaisin ne 🙁 muistaakseni autoartikkelin kautta saa ko. piuhoja tilattua.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.2.2008, 12:09 #142032Bougicord 🙂
19.2.2008, 15:22 #142033Alkuperäiset tulpanjohdot ovat hiilijohtimia. Niiden vastus pitää muistaakseni olla 1-2 kilo-ohmia.
19.2.2008, 17:51 #142034Bougicord, no aika lähelle kuitenkin meni :D.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]21.2.2008, 17:06 #142035Vihdoin pääsin eilen käväisemään tallilla ja napsasin samalla konehuoneesta kuvan samalla kun sovittelin uutta akkua ja akkurautaa ja asentelin pissapoikazydeemin suuttimen konepeltiin ja vesipyssypumpun hanskalokeron alle/viereen.. Kuva konehuoneesta eiliseltä. (Taidan väkrätä varapyörälle semmoisen kankaisen suojapussin tässä jossain vaiheessa ja 3-5cm pidempi miinusjohto akulle on myös tehtävä…)
Alunperin oli ideana, että jos suoraan museorekisteriin laittaisi keväällä, mutta kun on tarvetta siirrellä autoa tässä keväällä, niin tulee kuitenkin halvemmaksi laittaa ensin tavallisiin (mustiin) kilpiin ja ajella rauhassa ja sitten museoida kuljin myöhemmin..
Kevättä odotellessa 8)
21.2.2008, 20:43 #142036@turtl3 wrote:
..3-5cm pidempi miinusjohto akulle on myös tehtävä..
Tarkemmin kun tuota kuvaa katselen, niin ehkä voisin myös vaihtaa ton ostamani Piilteema akun sellaiseen, jossa noi navat olisi toisin päin.. ..onkohan kuitti vielä tallessa.. 😛
23.2.2008, 22:06 #142037Hieman on projekti taas edennyt;
*) Toinen takalokareista on sisäpuolen koloista kotelosuoja-aineella ruiskittu ja sitten kiveniskumassalla myöskin vuorattu.. toinen odottaa vielä massa-ainesta, mutta kotelosuojat on jo sumutettu siihenkin..
*) Paikalliselta peltisepältä on varattu vastaanottoaika ensi viikonlopuksi, eli jonain kuivana päivänä ensi viikolla pääsen ajamaan auton tallilta peltisepälle.. ..noin 2 kilometrin keinuttelu tiedossa, tuskin maltan odottaa. Tuolloin siis vaihdetaan repsikanpuolen lattiapelti ja kurkataan samalla missä kunnossa on kolmiokotelon pohja.. Samalla on tarkoitus korjata myös takasisälokarin pieni ruostevaurio… Katsotaan miten käy..
*) kaikenlaista pikkuosaa hankittu sekä 123uniin päätin pitkän pohdinnan jälkeen sijoittaa.. katsotaan miten sen kanssa käy.
Kysymys) Onko pissapojan letkujen läpiviemiseen kajuutan puolelle jokin hyväksi havaittu reitti? Mitään valmista reikää ei ole löytynyt.. Ajattelin, että jos tekisi repsikan puolen lämppäriputken kylkeen reijän ja vetäisi letkut sisätiloihin sitä kautta.. samaa reikää voisi sitten käyttää myös sumuvalojen kytkimen johdolle.. Onko huono idea, mielipiteitä, muita ideoita?27.2.2008, 07:11 #142038Eilen pääsin amilla kurvailemaan siirtoluvalla ja hyvin tuntui kaikki autossa toimivan.. jos kaikki menee hienosti ja kevään tulo jatkuu suotuisasti, niin ensi viikolla voisin käydä katsastuskonttorilla rekisteröintikäynnillä ja kukatietää ehkäpä saataisiin taas yksi kuljin lisää suomalaisiin kilpiin.. 😀
Eikös se niin ollut, että kesärenkailla saa ajaa 1.3. alkaen?
27.2.2008, 09:45 #142039Talvirengas pakko on tosiaan,, Jolukuun alusta Helmikuun loppuun ja sallittu myös muuna aikana jos kelit sitä vaatii…..
😀 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂28.2.2008, 09:37 #142040Vielä tähän asiaan palatakseni… Vielä en ole ehtinyt autoa ja koukkua keskenään koskaan sovittelemaan ja nousi tuossa esiin sellainen juttu, että tämä ERKAn koukkumalli taitaa kiinnittyä tuosta koukkupäästään takakontin pohjapeltiin, johon siis pitää kai tehdä 4 reikää… (Koukun mukana seurasi sellaiset vastaraudat noihin kiinityskohtiin, jotka eivät näy kuvissa.)
Kun tämän aikanaan hankin, niin aina hieman ihmettelin noita kiinnityksiä, mutta ei tullut mieleen, että näin… Ei ehkä minulle se kaikkein mieluisin kiinnitystapa.. toisesta päästä tulee sentään runkoaisoihin kiinni, toivottavasti ei aiheuta tuhoja takakontin lattiapellille, jos sitä joskus jotain vaikka amin perässä yrittäisi nykiä.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.