Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Ami 6 berline 1967

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 123)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #142056

    Paikoillaan ja käytössä hanskalokero jo..

    Istuvuus ihan hyvä, tosin kojelautaa joutui jonkin verran purkamaan, jotta sai paikoilleen, mutta siellä hää ny on.. Nopeasti katottuna voisi melkein luulla DS:n pilotointiosaston kuvassa olevan:

    #142057

    Oliko ami 6:een lisävarusteena tuohon keskikonsoliin jotain Citroenin omaa lisävaruste-radioo? Tällainen kummittelee muistin syövereissä..

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142058

    Juu on siihen sellainen hiano “Radioen”-radio olemassa, ja kaiutin tulee sitten hanskalokeron vas. reunaan ja tuhkakuppi tuohon mustaan muoviin peilin alapuolelle.. Tähän omaan kuitenkin halusin FM radion, joten siksi en ole tota Radioen radiota havitellut… Tuon 1967 vuodelta olevan Pygmy-merkkisen radion meinaan asentaa hanskalokeron alle, siinä on FM 108mhz asti.

    Tuhkakuppin tilalle on olemassa käsittääkseni ami 6 lisävarustekello.. sellaisen, jos jostain löytäisin, niin kelpuuttaisin kyllä autooni.

    #142059

    No sitten ei mennyt muisti ihan metsään. Josko tuosta kellosta saisi replican rakenneltua jostain saman aikakauden kellosta? Antiikkikauppoja kiertämään… 🙄 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142060

    Koskaan en ole edes kuvissa sellaista kelloa nähnyt, mutta kuuleman mukaan sellainen olemassa on.. 😀

    Jos joku löytää Ranskan kansallisesta tai Citromobilesta Ami 6 berline kangaskattoluukun (tai koko muovikaton ko. luukulla varustettuna), niin tuokaa Suomeen ja miun autoon.. itse en reissuun taida tänäkään vuonna päästä 🙁 Tässä kuvassa vasemmalla kuva haetusta ami 6 berline kattoluukusta:

    #142061

    Tässä vielä pari kuvaa ami6 varustematoista.. Taitaa se originelli matto väistyä näiden tieltä ja jäädä varastoon haisemaan.. Sen verran on tiukat “odöörit” 😳 siinä alk.peräisessä matossa, että nämä oli lähes pakko hankkia..

    #142062

    Eilen tuli sisätilojen “paikkamaalaukset” hoidettua, eli homma etenee hyvästi kivasti.. Eli ns. isot hommat on nyt tältä erää saatettu loppuun.

    Seuraavana vuorossa erinäisiä pikku asennuksia ja kaikkea muuta mahdollista mitä osaan pienillä käsilläni ihan isse tehdä..

    Visiitissä ainakin nähdään tämä auto.. ehkä.

    #142063

    Hienoa kuulla. Mukavaa, kun taas yhdellä kulkimella lisääntyy tuo kotomaan kanta ja vielä noinkin hienolla 😀 .

    #142064

    Tänään kiinnitin kilvet paikoilleen, tästä se lähtee..

    Vaaleat ranskattaret iltahämärässä:

    #142065

    on kyllä kaunis kaksikko … ei voi muuta sanoa

    #142066

    Hommat etenee, vaikka työt haittaavatkin harrastuksia pahemman kerran.. Onneksi on perheessä yksi osaava eläkeläinen, joka on ystävällisesti uhrannut aikaa projektille.

    1. Penkit ja uusi lattiamatto ovatten paikoillaan.. lattiamatto hieman aaltoilee, mutta kunhan kelit lämpiää, niin uskon sen suoristuvan ihan issekseen

    2. Kaasari vaihdettu (40 PICS).. löysin uuden, joten se laitettiin paikoilleen.. tuon vanhan (loistokuntoinen sekin – 69.000km) myyn pois, alustava ostaja sille jo onkin tiedossa.

    3. Huomenna uudet vanteet, renkaat ja kapsulat paikoilleen.. Hyvällä tuurilla 123:kin voisi jo huomenna asentaa..

    Paljon on vielä kaikennäköistä suunnittella edellisten lisäksi, mutta kyllä tässä jo voitonpuolella ollaan.. 😀

    #142067

    Uunituore kuva, jossa pari uutta palikkaa paikoillaan..

    #142068

    Nätti ku minä pienenä 😆 . Hyvä kuva, kiva kulma. Ota lisää kuvia, niistä voi tehdä vaikka kortteja tai tauluja…

    #142069

    tässäpä vielä nokkakuva eiliseltä.. tänään on näkymä jo erilainen, kun hieman on peltejä purettu puuhastelun edestä poies.. Kyllä tällä vielä ajellaan lähiaikoina..

    #142070

    Hieman hidasteita projektissa..

    Upouusi kaasari paikoilleen –> ei kulje ja kuumana käy epätasaisesti –> imu-pakosarja irti, löytyi reikiä ja pari halkeamaa, nyt korjattavana –> repsikan puolelta purettiin lokarit pois ja venttiilien tarkistus ja säätö –> kammesta kun kääntää niin suhahduksia kuuluupi ja nyt on harkinnassa, että pitää purkaa vielä lisää peltejä pois jotta pääsee syvemmälle kurkkaamaan.. voisko sieltä olla venttiili palanut.. vain 70.000 on koneella ajettu.. 10 vuotta oli seisonnassa ennen tätä kevättä..

    Puristukset olisi kai hyvä mitata ensin?

    Oisko kellään pk-seudulla tai Läntisellä-Uudellamaalla puristuspainemittaria ja intoa tulla kahvipalkalla Kirkkonummelle mittaamaan? Saa samalla tutustua amiin ja kahvit tosiaan keitellään, pullaakin saattaa löytyä.

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 123)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.