Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Ami 8 ohjausosat

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 16 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #155943
    MoA

    Ollos hyvä vaan 😆

    Vain köyhillä on kiire.

    #155944

    @Akaile wrote:

    Kiitos erittäin paljon. Tämä vahvistaa kaikki epäilykseni.

    Kertoisitko muillekin..?

    Itse olen ollut siinä vahvassa uskossa että Superissa on ihan omanlaisensa ohjausosat, “muotoillut” raidetangot kun muissa on “suorat”, ja kuten pyörännavasta Kari80:n ottamasta kuvasta näkyy niin osien kiinnitys tulee Superissa vinoon kun muissa tulee suoraan jne…

    #155945

    Lähinnä hain tuota hammastangonkin osuutta tähän tietouteen. Raidetankojen kiinnitys olikin jo vanhaa tietoa, halusin siihen vain kuvallisen varmistuksen, jotta se jatkossakin on löydettävissä. Ihan perstuntumalta tulos on ollut sellainen, että superin ohjaus on löysempi kuin sätkässä, mutta vastaavasti rattikierroksia löytyy enemmän. Nyt jos laittaisi amin hammastangon superiin niin järkeilyllä voisi päätellä, että ohjauksesta tulee superin normaaliohjausta “nopeampi” vastaavasti raskauden lisääntyessä. En tiedä (vielä) miten nämä käytännössä menisi ja minkälainen tuntuma ohjaukseen tulisi, mutta veikkaampa, että ko. osat on tarkoituksella sinne suunniteltu. Olkatapin kulma on se oleellisin jippo koko tässä sekamelskassa…!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155946

    Voisi olettaa että tuota hitaampaa ohjausta eli enempiä kierroksia rattiin on Superissa tällätty painavamman moottorin takia..?

    Tämä lievä närkästyneisyys tuossa aiemmassa oli vain siitä, että kun kysellään kaikenlaista, ja sitten saadaan vastaus, ja on vähän kyselty että mihin ne kysymykset liittyä voisi, niin jatkossa (ja yleisestikin) helpottaa tiedon jakamista jos annetusta tiedosta saadut johtopäätökset ei jää jonnekin pimentoon.

    Ihan yleisellä tasolla, ei onneksi näissä piireissä mutta muualla on tullut esille, tietoa on joidenkin mielestä äärimmäisen kiva pantata ja pitää omanaan, ikäänkuin se olisi itseltä pois jos sen kertoo toiselle..! Aivan kuin koettaisi kanssaharrastaja jollakin tasolla “kilpailijaksi” jolle ei varmasti voisi omaa tietämystään jakaa, vaan annetaan kunkin kohdallaan löytää samat sudenkuopat vuorollaan…

    #155947

    @Jasu wrote:

    Voisi olettaa että tuota hitaampaa ohjausta eli enempiä kierroksia rattiin on Superissa tällätty painavamman moottorin takia..?

    Näin minäkin sen ajattelin, olkatapin kulma tekee ohjauksesta “hervottomamman” joten ilmeisesti eduksi on hitaampi ohjausosien liikehdintä. Tällä nyt ei ole käytännössä mitään väliä normaaliajossa onko se akselisto mistä A-tyypistä tahansa, mutta sitten jos koneelle antaa runtua tiukemmissa mutkissa tms. niin haukkarit tekevät enemmän hommia. 👿

    Ja yleisesti, jos jätän sanomatta tuollaisia asioita kuten tuolla edellä, niin saa toki kysyä tarkennuksia. Olen välillä niin ajatuksissani etten muista eilistä päivääkään, vaikka saatan kirjoittaa rivikaupalla tekstiä samaan aikaan. Aina kun esittää kysymyksiä tms. niin tämä foorumi elää lause kerrallaan eteenpäin ja tieto kulkeutuu.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155948
    MoA

    Ihan yleisellä tasolla, ei onneksi näissä piireissä mutta muualla on tullut esille, tietoa on joidenkin mielestä äärimmäisen kiva pantata ja pitää omanaan, ikäänkuin se olisi itseltä pois jos sen kertoo toiselle..! Aivan kuin koettaisi kanssaharrastaja jollakin tasolla “kilpailijaksi” jolle ei varmasti voisi omaa tietämystään jakaa, vaan annetaan kunkin kohdallaan löytää samat sudenkuopat vuorollaan..

    Onneks ei täällä…

    Vain köyhillä on kiire.

Esillä 6 viestiä, 16 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.