Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Ami kasin loota
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
14.5.2014, 18:34 #128844
Tarttui käsiin Ami 8 vaihdeaski. isoilla jarrurummuilla.
Olisko hyvä kutoseen vai myynkö pois?15.5.2014, 08:23 #172640Moro !!
Muistaakseni Ami8 lootassa on pidemmät välitykset, kun Ami koneessa (AM2) oli tehoja peräti 33hp ja se kiersi 6750 rpm/min, jos tämä ei haittaa, niin kyllä kutosen koneen kanssa sopii. isot rumpujarruthan on tosi kivat käyttää, tuntumalta väittäisin jopa pehmeämmät ja tehokkaammat kuin levyt.
Itse olen käyttänyt Ami8 koneita kutosen laatikon kanssa ja tällä yhdistelmällä koneesta saa kaikki kierrokset ulos jolloin nopeus on 135-137 km/h. Ei toki tasaisella, mutta kivassa alamäessä huuurrrr…. 👿
Kytkimen sopivuus tietty kanattaa tarkistaa, ei varmaankaan sovi yhteen uudemman vauhtipyörän/kytkimen kanssa ?
Lasse15.5.2014, 11:08 #172641Pieni tarkennus. Kysymyksessä on oltava dyane 6 vaihteisto. On muuten sama ami 8 kanssa, mutta amissa on levyjarrut loodan kyljessä… 😯 Hyvät jarrut nuo isommat, käsärissäkin riittää tehoa vaikka lukkojarrutukseen 80km/h vauhdista… .Miinuksena on että jarrukenkiä ei ihan joka paikassa ole saatavilla nykyisin.
15.5.2014, 11:32 #172642@Jalppis wrote:
Pieni tarkennus. Kysymyksessä on oltava dyane 6 vaihteisto. On muuten sama ami 8 kanssa, mutta amissa on levyjarrut loodan kyljessä… 😯 Hyvät jarrut nuo isommat, käsärissäkin riittää tehoa vaikka lukkojarrutukseen 80km/h vauhdista… .Miinuksena on että jarrukenkiä ei ihan joka paikassa ole saatavilla nykyisin.
Olen samaa mieltä. Eikös levyt tulleet nimenomaan Amiin ensimmäisenä? Dyanekutosta on ollut myös pitkillä välityksillä, joten en ihmettele, vaikka sisältä löytyisi kytkinakselia myöten Ami8 roippeet. Minkälainen on Kojootin loodassa vaihdekepin läpivienti kannessa?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]15.5.2014, 13:39 #172643Minäpä kipaisen katsomaan.
15.5.2014, 13:44 #172644Suosittelen lämpimästi kutosen koneen kanssa Dyane kutoslaatikkoa. nimim. “oivallinen yhdistelmä jo vuodesta 1968”
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com15.5.2014, 15:11 #17264515.5.2014, 15:18 #172646…ei vaihdekepin läpiviennissä mitään uria ole. Paitsi monta pitkittäin 😕
15.5.2014, 15:20 #172647Akailelle yv:tä
16.5.2014, 06:01 #172648Kuvien perusteella sanoisin ryniksen loodaksi, eli RyaneDyane6. Vaihdekepin läpivienti kumitutilla ja käsitykseni mukaan Ami8:ssa se on joku puolipallon muotoinen muovisuoja? Kytkinakselissa yksi ura ja kierteet keskipakokytkinmysteerille. (Tämän perusteella ainakin vaikuttaa siltä, että Dyane6 looda oli Ami8 sisuskaluilla, vaikkakin kylkiä somistaa isot rumpujarrut.)
Ainut mikä minua jäi tuossa nyt mietityttämään niin vaihdelaatikon kannelta lähti myös tanko ilmanputsarille. En nyt kuollaksenikaan muista alkuperäisen Dyane6 ilmanputsarikotelon takakiinnitystä, oliko se tangolla vai ei? Siispä jää vielä kysymysmerkiksi, josko tämä on AK350 602cc pitkävälitteinen isorumpuinen loota?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.