Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka ampeerimittari

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126701

    Moro!

    Miten päin wanhuksen ampeerimittari kytkettiin kun eri kaaviot näytää eri päin? Nyt laitoin akulta tulevan (tai startin päästä) kohtaan BAT ja virta-avaimelle, valokytkimelle ja säätäjälle menevän kohtaan DYN mutta viisari toimii väärin päin. Kun laittaa virran päälle viisari värähtää oikealle eli kohti D ja kun painaa kaasua niin mittari liikkuu kohti C:tä. Omasta mielestäni laitoin kytkennät samoin päin kun ennekin mutta toiminta on kyllä eripäin.

    Koko prosessi alkoi kun ajovalojen johto kärähti, juuri kun olin saanut saksasta uuden kalliin johtosarjan niin ajattelin etten viitsi johtoja katkoa ja laittaa sulakkeita väliin niin eiköhä ajovalijen johto sula ja sulata viereltä muutaman muunkin 👿 No nyt uusin palaneet kohdat jotka olivat valokytkimestä noin 30cm eteenpäin ja valopukin sisältä kokonaan, onneksi ei kokonaan ehtiny sulaa. Mikähän piru tuonkin aiheutti, tietysti jostain johto sai maata ja vastukseksi muuttui mutta mistä, se olisikin mielen kiintoinen juttu tietää kun oli uudet johdot 😯 Laitoin vielä sulakerasian takaisin ettei vastaavaa ainakaan niin helposti tapahdu.

    Mikko

    #161460

    Kyllä se on ihan oikein. Kun laittaa virran päälle, mennään purkauksen puolelle eli Décharger. Kun kone lähtee käyntiin ja ottaa kierroksia, laturi tuottaa sähköä ja akku latautuu eli Charger.

    #161461

    En tiedä noista mitä C tai D tarkoittaa,, mutta itse olen kytkenyt mittarin luontevampaan näyttö tapaan,,
    eli purkaantuu vasemmalla ja lataa oikealla mittarin puolella,, ja opastanut muillekkin tätä kytkentä mallia,,
    on jotenkin lookisempi..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #161462

    Vanhus-2CV:n ohjekirja sanoo asiasta näin (vuosimallia ei ole mainittu, mutta kuvissa on peltitakaluukku ja ryppypelti, joten 50-luvun loppupuoli näyttäisi olevan kyseessä):

    Amperimittari

    Ajettaessa on mittarin neulan pysyteltävä nolla-asennon vasemmalla puolella. Jos se siirtyy oikealle, teette viisaasti antaessanne Citroën-edustajan mahdollisimman nopeasti tutkia autonne sähkölaitteet.

    #161463

    Kiitos vastauksista! Oikein siis kytketty. Taisinkin viimeksi olla jutuissa MHM kanssa kytkiessäni mittaria ja laitoin juuri tuon mukaan ja toimi eri päin, no ei kai sillä ole väliä miten päin näyttää kun vaan itse tietää, niin että voi katsella että lataus toimii.

    Mikko

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.