Etusivu Foorumit Päävalikko Tapahtumat Artsin pihan tyhjennysmyynti

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 64)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #145186

    @Jasu wrote:

    Ja sitten tämä. Kaikenlaisten tulkintojen mukaan tätä ei täällä oleman pitäisi. Vaan on silti. Oletus on että tämä olisi Saharan jarrupetaali, vastaväitteitäkin kuunnellaan…

    Pitäisipäs 😀 kovasti ovat tutun näköiset nimittäin Bijousta!

    Onko jousisarja kokonainen vai pelkästään nuo kaksi? Pakun vai superin vai onko molemmissa samat?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145187

    @Akaile wrote:

    Pitäisipäs 😀 kovasti ovat tutun näköiset nimittäin Bijousta!

    Vaikka Bijousta olisikin, niin eipä tätä silti ymmärtääkseni pitäisi ihan joka pihalta löytymän..? Ja mitä se täällä tekee..? Kuka tätä tarvitsisi..?

    Tässä maassa tiettävästi on ne kaksi Bijouta, joissa kummassakin on petaalit paikallaan. Mistä tämä tänne tullut on? Myös Saharassa tämäntyyppinen ollut on, ja huhu kertoisi yhden sellaisen olleen jollain (Imatran voima?) sähköyhtiöllä, joka kadonnut olisi… Tämä huhu selittäisi tämän yksittäisen käytetyn petaalin olemassaolon, jopa jossain määrin paremmin kuin Bijou-oletuksen… Joka sekin ihan toimiva olisi oletuksena…

    Kuka varmistaa, kuka tietää, vai tietääkö enää kukaan..?
    @Akaile wrote:

    Onko jousisarja kokonainen vai pelkästään nuo kaksi?

    Vain nämä kaksi. Onko nämä sitten etu vai taka? Selviäisi kun muistaisi (tai viitsisi/jaksaisi etsiä) kumpaan suuntaan jousi kierretty on etujousessa… Se tieto kertoisi, kuten myös jousen kierteiden määrä…

    Nyt väsyttää…

    #145188

    Kyseinen vimpain on aivan oikein saharan jarrupetaali. Ohessa pari kuvaa
    minun entisestä saharaprotektista. Todenäköisesti se on eksynyt sinne
    Kekolahden tuomasta Espanian sätkäosakasasta -90 luvulla, koska siinä
    oli myös Saharaprojetiini jonkiverra alkuperäisiä osia.
    Imatran Voimalla on ollut todennäköisesti myös Sahara.
    Toinen Sahara (aihio) suomeen on tullut -67. Killan hupimestarin Jarmo
    Juurisen tuomana (hupimestarina -70 luvun alkupuolella).
    Sen häin myi vuonna -72 sisäsuomeen, mutta ei muista takemmin
    mihin ja kenelle ?
    Minun Saharani oli kolmas Suomessa.

    http://koti.mbnet.fi/niempi2/img056.jpg

    #145189

    Ai siinä oli toinen pyöreä ja toinen tuollainen neliskanttinen…? Bijoussahan molemmat ovat neliskanttiset.

    Enkä minäkään sen paremmin tiedä miksi nuo polkimet Artsilla oli, otin vain kantaa siihen missä mallissa sellaiset ovat olleet… 😉

    Edit: siis yksihän noita Jasun kuvissa on 😀 Tutumpi tuo poljin on parina minulle, joten siitä päähäni muodostui kuva poljinparista….

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145190

    Palataan taaksepäin,, aiemmin oli kuva isoista jousista…
    Ovat taka jouset koska jousen kierre menee vastapäivään…

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145191

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Ovat taka jouset koska jousen kierre menee vastapäivään…

    Hyvä että selvisi, tätä tietoa hieman jo kaivattiinkin…

    Ja kolmaskin jousi löytyi, pitää vaan tarkistaa että mahtaako sekin olla takajousi..? Hyvin käyttämättömän näköinen oli hän…

    #145192

    Etujousessa on jousen kirteet taas vastaavasti myötä päivään,, korjausoppaan kuvien mukaan,,
    tarkistin eilen asian ( Haynes) korjaus oppaasta
    💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145193

    Oli kolmaski jousi takanen, eli ilmeisesti tässä olisi (lähes?) käyttämättömät isot takajouset joutilaana. Ja paljon on vielä muutakin jäljellä…

    Muistuttaisin että määräaika on 31.7. jonka jälkeen pihalta ei enää Sätkän osia löydä, tuskin enää viikkoa-paria ennen tuota(kaan) päivämäärää…

    Koko ajan “karkeampi seula” käydä alkaa, kun ei osille noutajia saavu. Paikallisilla on rajalliset tilat säilytykselle, jos vaan yhtään siltä tuntuu että jotain tuolta säilöön haluaisi, niin tervetuloa ihmettelemään..!

    #145194

    Kiitoksia tänään pihassa käyneille, ja siellä ostoksiakin tehneille. Tosi nätillä Pakulla liikkeellä toinen porukka oli, siitä talkooporukassa ihan pitkään puhetta poistumisen jälkeen riitti..!

    Ja jäi pihaan vielä paljon noudettavaakin, seuraaville isommille osakokonaisuuksille mieluusti uusia koteja löydettäisi:

    Iso Paku, papereitta. Aihiotasoa, uusia peltiosia, ainakin takalokasuojat, etukatto-tuulilasinkehys-tuuletusluukku, kynnykset sekä takaosaan peltejä. Käytettyä osaa jos vaikka mitä, pari tankkia jne…, myyty

    -2cv vm. 1966 18hp. Punainen. Remonttitaitoiselle oivallinen kohde, ei ehkä tälle kesälle ajoon, paitsi jos intoa riittää niin kyllähän tämän jo parin viikon päästä uskaltaa leimaamoonkin taluttaa..?, myyty

    -2cv4, jostain 70 -luvun alkupuolelta. Paperit kunnossa, saa tarkemmat tiedot kysyttäessä. Kuljin tottelee nimeä “Iglu-kylmä, mutta valkoinen”…

    -Dyane4 -73, Ami8 tekniikalla isoilla rumpujarruilla. Keltainen. Joskus tämän on mainittu olevan Keski-Suomen lämpimin Dyane… , myyty

    Viimeisin ilman kattoa, kaksi edellistä hyvin repaleisilla katoilla eli käytännössä katottomia nekin… Ettei tulisi yllätyksiä…

    Troolari. Ollut vedessä vissiinkin 80-luvulla viimeksi. Jolloin elokuvan kuvausten tieltä Norjassa nostettu Scanian kyytiin, ja eräiden sattumusten johdosta sitten kulkeutui Lievestuoreelle tälle pihalle… Sisältää Sabb -kaksitahtidieselmoottorin, joka käy kovin harvalla käyntinopeudella, pyörittäen liki puolimetristä säätölapapotkuria. Potkuri sisältyy pakettiin…

    Pienempääkin tavaraa on vielä “ihan riittävästi”, eli tervetuloa edelleen tontille. Hinta tuskin esteeksi tulee. Varsinkaan troolarin kohdalla…. 🙄

    #145195
    LPN

    @Jasu wrote:

    Tosi nätillä Pakulla liikkeellä toinen porukka oli, siitä talkooporukassa ihan pitkään puhetta poistumisen jälkeen riitti..!

    Kyseessä siis ilmeisesti se “pieni” Mersu 😉

    Käykää nyt hyvät ihmiset hakemassa tuolta tavarat pois! Aivan liian hyvää osaa menee jo nyt roskalavalle ja niin paljon on vielä jäljellä. Pahaa tekee ajatella moisten aarteiden kohtaloa kun aika vähenee vääjäämättä.

    Jos vain jostain säilytystilaa löytyy, niin voin kyllä osallistua taloudellisesti osien hankintaan, sekä kuljetusta tavalla tai toisella järjestää. Heti Waelluksen jälkeen siis.

    #145196

    Paku myyty… Hyvä niin…

    #145197

    Hyvältähän tämä näyttää alkaa. Myytyjen listalle laittaa voi siis:

    -Paku (nouto ensi viikolla)
    -Dyane (tänään noudettu)
    -kromirinkulat ja iso kasa Kutosen kansia Toopolle

    Myymättä vielä:

    -2cv -66, 18 -kaakkinen, myyty
    -2cv4, “Iglu”

    -pari Kutosen projektimoottoria
    -useita Nelkun projektimoottoria (saattaa olla muutama ihan “täysipäinenkin”), myyty
    -on siellä wielä Wanhusmoottorisälääkin hieman…, myyty

    Pisteosista sellainen huomio että aiemmin mainitsin isoista jousista jotain, nyt tarkistin sen kolmannen löydetyn ja se on hieman pitempi kuin ne kaksi aiemmin löytynyttä eli isoja jousia on kaksi taakse ja yksi eteen. Kuka tarvitsee..?

    #145198

    Yritän saada aikaiseksi noutokeikan ei nyt, mutta seuraavana viikonloppuna…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145199

    Samoin tänään jäi bluesesita palatessa käymättä lievestuotteen kautta kun oli vähän ongelmaa huohottimen kanssa, ensin ei pysyneet huilet koneessa, sitten ne löytyivät ilmanputsarista jne, joten viivästyneen lähdön ja hitaan matkanteon takia ajelin pääteitä pitkin jossa parin tunnin päässä perässä olis tullut kamina jolla olis matka jatkunut jos Sami ois heittänyt lusikan (tai ne öljyt) nurkkaan. Josko mäkin sitten ens viikonloppuna kävisin.

    #145200

    Jäljellä olisi vielä muutama toimenpiteitä odottava juttu.

    -Wanhuksen moottorin alakerta
    -Wahnuksen moottorin ja waihteiston lohkot
    -Nelkun lohko
    -Kutosen vauhtipyöriä, käpäläkytkimelle: kevyt, painava sekä vieläkin painavampi
    -Polttopuuta
    -Isoja jousia, yksi etunen ja pari taka -sellaista
    -Saharan jarrupetaali
    -Pieni laatikollinen sekalaista sälää
    -Muutama ohjauspyörä, NelkkuSätkän ja NelkkuTiinan (ei ihan priimaa, mutta ei poiskaan ole kehdattu heittää…)
    -Puuta poltettavaksi…
    -Iglu, kylmä mutta valkoinen. Nelkkusätkä seiskytluvun alkupuolelta. Tarkempi kuvaus ylempänä. Paaliinko laitetaan tämä..?
    -Sätkän takaluukku, ehkä toinenkin
    -Vetokoukkuaihio Sätkään
    -Indenorin sylinterikansi, ilmeisesti Caminaan käypänen
    -Troolari, siis vissiinkin joku vuonovenhe, nyt ilman moottoria. ILMAINEN, SAPUSKAT HAKIJALLE
    -Muistinko jo polttopuut mainita..?

    Vähiin käy… 🙄

    Niin, niitä puita..!

    *Muoks: Mieleen juolahtaneita asioita… Polttopuiden lisäksi…

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 64)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.