Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Kulkimet › Azul 1956
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
26.10.2014, 16:53 #129146
No niin..tämä olkoon avauksena kelvollinen hänen arvolleen.
Kaupankäynti aloitettiin 19.9.2014 ja itse kaupat rahansiirtoineen tehtiin melko nopeasti jo parin päivän päästä. suuri kiitos ensin tietysti Mikolle joka vinkkasi täällä forumilla koko auton ja sitten teille kaikille muille jotka neuvoinenne rohkaisitte. ainakin Kari80,2cvkimmo tulee näin heti mieleen mutta ihan kaikille osallisille kiitos 🙂
Sitten menikin aikaa ja sähköä(posteihin) ja hermoa ja tupakkilakkokin kävi lähellä loppua kahdeksan vuotta kestettyään ennenkuin oli ajankohta noutaa kuljin kotiin siinä ei mikään mennyt hyvin eikä siinä ajassa kuin luvattiin..mutta onneksi 24.10.2014 vihdoin kotimatka alkoi sentään yhtenä kappaleenakin 😉
Ja ainakin nyt tuntuisi että suurimmat vastoinkäymiset koettiin kulkimen kohdalla ennen saapumista suomeen..ei ladannut..ihan putsailemalla ja magnetisoinnilla lähti lataamaan(kiitos Jukalle myös)..ja muutenkin loistava kunto(ikäisekseen alkuperäinen suorastaan häikäisevä) sekä Masan lainaama takapenkkikin meni paikalleen kuin valettuna noin viidessä minuutissa. nyt odotellaan aamua rekisteröintikatsastuksen merkeissä ja tarina jatkuu ainakin tuhansine kysymyksineen 😛
Sitten kuvia jos saisin jo nekin tänne onnistumaan… ensinäkeminen
tullissa käyty ja tankattu
matkalla kohti ensimmäistä sammumista(kulkimen siis)
vauhdin hurmaa taas:)
tallissa onnellisestija jos nämä kuvat näkyy niin jatkan dokumentoitia tulevaisuudessakin..pari photoa on jo alkavasta kunnostautumisesta..
Edit. en saa näköjään kuvia tänne vaikka kuin kokeilen..vih…ei kun siis tosi vähän tykkään laittaa mitään kuvia tahi tietoja edelleen mihinkään julkiseen pilveen ja taitaa nyt sitten käydä niin että kuvat jää tänne näkymättä ja halukkaat voi tulla katselemaan livenä 🙄 toi dropbox tuli vahingossa jonkun päivityksen mukana ja ajateelin että kokeillaan sitten sillä tännekin kuvia mutta..no ei näy.26.10.2014, 17:34 #173775Kuvat näkyy jos hiiren oikealla klikkaa-näytä uudella välilehdellä. Ongelma lienee siinä miten jaoit linkin.
26.10.2014, 17:51 #173776Kappas niin tekeekin 💡 no yritin monella eri tavalla ja katselin samalla ohjeita tuolta kuvien linkitys ketjusta mutta nostan kädet taas pystyyn ja totean että parempaan en pysty…hyvä että jotenkin edes näkyy olen aika ylpeä jo siitäkin(ja toivon ettei tilini ole tyhjä,lapseni isätön ja kotini jonkun toisen jo nyt samalla kun kaikki kanavat hakkereille avautui samalla ok nappeja painelemalla)
ehkä tohdin sitten vielä joskus toistekkin kuvia yrittää linkittää jos kärsivällisesti jaksatte availla ne kuinka millloinkin onnistuu26.10.2014, 18:34 #173777https://www.dropbox.com/s/2lxv469pqjmqpjq/WP_000409.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/zc42ivce74wah19/WP_000411.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/dwwged219bqxpxp/E%2072%2026.10-14%20006.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/owg6ugvldpkcs9k/E%2072%2026.10-14%20007.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/mb5dz5wl1b35gi4/WP_000415.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Tuossa vielä erikseen nuo kuvien osoitteet, en tiedä miksei Dropbox anna linkittää kuvia tällaiseen phpBB-pohjaiseen foorumiformaattiin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.10.2014, 21:21 #173778Tänään oli aamulla raskas matka kun tuuli niin kovin vastaan konttorille ajellessa 😆 siellä meni myötätuulessa sitten kyllä. Ruotsin leima kelpasi ja vaakalla käynnin jälkeen saatiin kantavuus riittäväksi että pystyi saamaan 4 hlön henkilöauton(oli Ruotsissa 2 hlön Paku jossa kantavuus 220kg mikä ei Suomessa riitä 4hlölle kun on 75kg/hlö) sitten tuli pikku pakki kun todettiin että pissapoika puuttuu..Suomessa ei vaadittu vuonna -56 sitä mutta noin -62 vaadittiin ja myös takautuvasti kaikkiin autoihin. No se ei ole paha. Paluumatkalla hain tippakannun letkun ja suuttimen joka tuuletusaukosta asennettuna kelvannee ja huomenna kun yön töissäolon jälkeen herään käyn näyttämässä ja sitten vain odotetaan verotuspäätös enää niin kilvet saa. Eiköhän se talvilepo ala siitä jo sitten
28.10.2014, 19:35 #173779Tippakannu pissipoika passas vallan hyvin ja toki siinä ei epäselvää ole kun pykälän mukaan riittää kun jotenkin pystyy lasia pesemään…yksi sulka(muistaakseni 18cm) taisi olla riittävä myös ❓ no nyt keskityn kaasarin putsaus/säätö rojektiin ja takapenkin tekoon talven mittaan..harkinnassa myös koneen avaus kun hän(ristiäiset täytyy pitää vielä :mrgreen:) hmm. Tuoksuu aika paljon öljylle ja hetken joutilaana seistyään käynnissä lähettää savumerkin kavereilleen ennen lähtöä..ja ne kaverit on tuossa iässä hieman likinäköisiä merkin selvyydestä päätellen. Onko hyviä vinkkejä tarjolla näihin sekä onko tuo pölläyttely ominaisuus vai vika kun öljyä ei kuitenkaan ihan hirveästi kulu toki vasta noin 300 km ajettu ja öljytkin vaihdoin ensitöikseni..mutta luulen jotain vikaa olevan tahi väljyyttä paremminkin
28.10.2014, 20:07 #173780Pölläyttely viittaa venttilikoneiston ohjureihin ja tiivistimiin. Kannet käsiin ja purkuhommiin. Jos venttiilinvarsi ei ole oleellisesti näppituntumalla väljä ohjuriin niin pelkät uudet teflonit riittää pitkälle. Toki samalla kannattaa hioa venttiilit kansiin hiontatahnan kanssa. Onnistuu porakoneen avulla 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.10.2014, 22:31 #173781Onkos 56:sessa teflonit venttiilin varsissa ?? 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂29.10.2014, 06:26 #173782Eipä taida 12 kaakkisen venttiili ohjureissa olla paikkaa tefloneille. Ja vanhuksille se savumerkkien lähettely on ennemminkin sääntö kun poikkeus. Vaikka koneen kasailee nos osilla, niin silti olen havainnut pientä savutusta. Tosin eihän se tietysti pahaa tee sinne koneen sisuksiin katsella. Silloin ainakin tietää, että on kaikki kunnossa.
29.10.2014, 06:56 #173783Kas, astuin jälleen wanhusmaailman tuntemattomuuden kuiluun 😆 Eli juurikin näin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.10.2014, 07:50 #173784Juuri näin ajattelin asian että saattaa olla ominaisuus myös 🙂 tarkennus siis”oireisiin” matkalla kotiin=200km ei öljytikusta pystynyt toteamaan pinnan laskeneen. Mutta perässä ajanut isäpuoli sanoi että joka pysähdyksen jälkeen tuoksui selvästi öljy(eläkkeellä oleva autonasentaja osaa asiansa) ja aina jos käy tyhjää hetkeä pidempään(pari minuuttia kärsii kyllä) pöllähtää ja mitä pidempään sen reilummin savuaa. Käy nätisti muuten ja venttiilit säädön jälkeen hiljeni(oli 0,5 toinen pako ja muutkin reiluja) miten tuollaisen pitäisi kulkea? Nyt todella vaisu ja huiput ~65 ja selkeesti paranee kun antaa reilusti ryyppyä..siksi kaasarin(erityisesti pinnan)ajattelin tarkastaa..ja tiedän ettei ruohonleikkurin tehoilla kiusata joten realiteettien mukaan mennään ja mahdolliset ratakierrokset tehdään tallista muilla vehkeillä
29.10.2014, 09:41 #173785Täytyy muistaa, että tuo kuljin on saattanut olla pitkään vähällä ajolla ja huonolla huollolla. Kone monesti vertyy, kun se saa kilometrejä alleen. Siispä uskoisin, että sellainen 80km/h matkavauhti on saavutettavissa. Oletko sytytyksen tarkastanut?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.10.2014, 10:18 #173786Öljyjen laadusta(kone sekä laatikko) sekä olkatappien ruostevedestäkin päätellen ei ole huollettu iha eilen 😆 myös keskipakokytkin ravistelee johon epäilen ja toivon ruosteen olevan syynä..sytkää en kattonut vielä mitä nyt vilkaisin että uuden näköinen konkka ja koppa aika samassa asennossa kuin hemulissa samalla kun laturia ropasin..hyvin lähtee käymään ja toimii joten ei ihan pielessä ole. Venttiilien hiontaan muuten tuli auton mukana imukuppikeppi ja hiomatahnaa joten hoituu ilman poraakin minä myös olin antanut ymmärtää että 70-80 pitäisi mennä joten vähän on säädeltävä..ryypyn voi lämpöisenä vetää täysin päälle ja veto vain paranee joten mutu:lla tsekkaan kaasarin kun ehdin.
29.10.2014, 20:57 #173787Sen poran idea siinä hionnassa on se, että siinä tapahtuu tavallaan sorvautumista, eli venttiilistä tulee pyörähdyssymmetrinen ja seeteistä tasaiset. Ei tietysti liian rajua hiontaa voiman kanssa, vaan maltillisilla kierroksilla seetipintojen jälkiä tarkkaillen.
Venttiilien pitävyydenhän saat testattua, kun otat kannen käteen, käännät sitä 90 astetta, eli pystyssä oleva palotila vaakasuoraan. Tämän jälkeen kaada bensaa palotilaan ja tarkkaile tuleeko bensa läpi imu tai pakokanavaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]31.10.2014, 06:30 #173788Tuota itse en oikein jaksa uskoa, että jo maailmaanähneellä 12 hp koneella varustetulla pakulla saavuttaa tasaisella tuon 80 km/h nopeuden. Toisekseen aloin miettimään mahtaako tuo vapaakytkin moottori/laatikko olla alkuperäinen tuohon yksilöön. Jotenkin aloin muistelemaan, että pakut olisivat olleet alun perin kiinteällä kytkimellä ja henkilömalleissa sit oli tuo vapaakytkin käytössä (Korjatkoon joku jos paremmin muistaa).
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.