Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › AZU:n mystinen kytkin
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
23.9.2007, 08:38 #123567
Tervehdyssana, neljä kirjainta!
Ryyppynupin (S) alapuolella sijaitsevan harmaan kytkimen funktio?
Kytkin on kaksiasentoinen (vedettävissä ulos/painettavissa sisään)."Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
23.9.2007, 13:23 #141167…siinähän kuuluisi olla kolmeasentoinen keinukatkaisija (vasen-suoraan-oikea) jolla voi ohjata ns. puoliparkkeja. Ts. parkit palavat sillä puolen autoa, joka sattuu pysäköitäessä tien poskeen jäämään ohittajan tilaksi.
Kytkentä ennenaikaan Suomessa laiton, joten nuppi vaikuttaa kovin jälkiasenteiselta ja voi tehdä vaikka mitä.
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]23.9.2007, 16:51 #141168Eihän pyyhkijöitä ole sähköistetty?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.9.2007, 17:17 #141169Pyyhkijät eivät pelaa sähköllä ja puoliparkkikytkimeksi namiskasta ei ole.
Pitää tutkia, eipä tuo sähkölaitteiden määrä em. hyötykulkimessa ole kovin mittava."Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
24.9.2007, 07:50 #141170@jym wrote:
Pitää tutkia, eipä tuo sähkölaitteiden määrä em. hyötykulkimessa ole kovin mittava.
Älä vähättele. Näen kuvan alareunassa punaisen LEDin, sekä yläoikealla abiko-liittimen! Eikös viiskasi saa jo allergiaoireita moisista? 😀
24.9.2007, 08:09 #141171Näyttäs olevan ylimääräinen ruuvikin kuvassa…. Voisi olla jokin kiinnitys kuvassa olevaan mustaan koteloon,,, Ehkä lasinpyyhkijän koneistolle,, joka ympätty sinne?????
Joku yrittää nyt jekuttaa meitä!!!!
8) 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂24.9.2007, 08:14 #141172@Musta Hattuinen Mies wrote:
Näyttäs olevan ylimääräinen ruuvikin kuvassa….
8) 😉…ja vielä ristikantainen. Useita ristikantaisia… Mitähän museovirasto tähän sanoisi?
24.9.2007, 08:28 #141173Koko pelihän täytisi nähdä,, että jotain järkevää siitä voisi yleensäkkään kommentoida??????
😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂24.9.2007, 09:49 #141174…museovirastoa miellyttääkseen voisi tietty vaihtaa ne kiinnitysruuvit, asentaa sen latausmittarin paneelipellin alle (jolloin näkyy pyöreä mittari), teippailla tai maalailla vaihdekaavion mittarin alle vasemmalle ja tarkistella vielä kerran vasaralakkausta…
Näistähän ei tietenkään tarvitse suivaantua … 😉
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]24.9.2007, 11:27 #141175Eipä taida olla ainoa ei alkuperäinen sätkä muailmassa. Riittää kun se kelpaa omistajalle ja jos vielä joku muukin tykkää edes vähän niin se jo riittääkin. Joskus tuntuu, ettei Suomessa ole enää yhtään nelkkua, jossa ei olisi kutosen (tai amin) tekniikkaa jne jne.
Toivottavasti kaikki jaksavat ylläpitää omiaan tavalla tai toisella, koska ei ne ainakaan parane pihanperällä seisottamalla. Jos jossakin kulkimessa on joku osa hiukan väärä, mutta se muuten kunnossa, niin onhan se jo hyvä. Varsinkaan suomiautoissa ei taida tonikäisenä olla enää toivoakaan siitä, että normaalissa käytössä ne olisivat alkuperäisessä kunnossa. Siitä on pitänyt huolen jo suola ja rankalainen pelti vuosien mittaan.
24.9.2007, 11:40 #141176Joojoo, kunhan vitsiksi heittelin noita. Kaukana alkuperäisestä se minunkin paku on 8) .
Mistä tuollainen aarre on löytynyt?24.9.2007, 12:54 #141177No löytykös sille katkaisimelle käyttöä? Olkoonkin että lienee jälkiasennettu.
Tiedä vielä mikä heittoistuimen käyttönappula kyseessä.
24.9.2007, 15:21 #141178Se katkaisija on todella ranskalaisten parkkien alkuperäinen kytkin,Sitä käytettäessä säästi sähköä.Ei palanut kuin toine parkki.On alkuperäisvaruste noin 60 mallisissa sätkissä.Suomessa maahantuoja poisti piuhoja,koska se kytkentä oli suomessa laiton.
tämän tietää seppon24.9.2007, 16:15 #141179Alkuperäiseltä tuo kytkin minustakin vaikuttaa, sen takia kysyinkin asiasta… Punainen merkkivalokin näyttäisi aidolta, ei ole suinkaan ledi.
Pakussa on kyllä kieltämättä paljon ei-originaalia väsäystä havaittavissa, jopa näin aloittelevankin sätkämiehen silmin (mm. etupuskuri, vilkut, takaovien seutu, kuskin oven sisäkahva, tankin korkki, rekisterikilven valaisin, 380 mm pyörät jne…)
Puoliparkkikytkimeksi en ole osannut namiskaa edes epäillä/kokeilla, mutta testaan vielä tänään, raportti tuosta myöhemmin.
Kuljin on ensirekisteröity Tanskassa v. 1958, viety Englantiin v. 1966, tuotu Suomeen 90-luvulla, rekisteröity täällä v. 1995, ajeltu sen jälkeen pari vuotta ja myyty minulle 8 päivää sitten.
Itse en ole vielä kerinnyt muuta seppäilemään kuin todennut, että polttoaine ja kipinä ovat hukassa (vain 2 vikaa siis). 😆
Kuvia:
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
24.9.2007, 16:27 #141180MAKEE! Päällepäin noinkin ehjäpeltinen! Veikkaanpa että on melkoisen hyvä pakuprojekti Suomen mittakaavassa. Onnea matkaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.