Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › bensalämmittimen kytkemisestä
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
4.10.2003, 10:26 #121500
Miten kannattaa kytkeä ko.lämmittimen bensaletku? Ottaa suoraan tankista oma letku lämmittimelle? Vai moottorin bensapumpulle tulevasta letkusta T-kappaleella?
5.10.2003, 17:09 #130059Ei kai sillä ole väliä. Minulla oli aikoinaan bensalämppärin polttoaineen otto auton bensaletkusta juuri ennen pumppua T-liittimellä. Toimi ok. Se oli vanha, 60-luvun lämppäri. Liekö nykyiset herkempiä?
Asennusohjeessa on todnäk kerrottu, miten bensansyöttö pitää järjestää. Ainakin silloin ennen sai maahantuojalta käyttöohjekopion vanhaankin lämppäriin.
5.10.2003, 19:10 #130060Minä vetäisin bensat ennen pumppua jos kerran sen haluaa asentaa, mutta mitä minä muistan entisistä eebereistä y.m.. niin niistä ei ollut muuta kuin harmia, välillä meinas sätkä palaa tai sukat jalasta, eli jos laitat niin laita suhtkot uusi vehe niin selviät ainakin talven yli. Sitä en tiedä pitääkö uudenmissa lämppäreissä olla isompi akku kun hehku vaati hirveesti virtaa ennenvanhaan, että akku oli tyhjä jos piti parkissa pelkästään käynnissä. 🙂 😮 Vesa
5.10.2003, 21:06 #130061Kyllä volkkarin eberinkin saa toimimaan hyvinkin.
Sitäpaitsi hehku menee pois kun polttoaine syttyy, joissain malleissa on propellikin kestomagneetilla, vie vähemmän sähköä.Ainakin eberi toimii loistavasti polttoöljyllä, joka on halpaa, että sitten joutuisi laittamaan erillisen tankin.
Volkkareissa oli joku asennusohje että pumpun pitää olla tankin pinnan alapuolella, mutta pitäisi toimia kyllä vaikka on samalla tasolla.14.10.2003, 18:42 #130062No nyt näin uudenaikaisen lämppärin ne ovat tosi siroja ja pieniä kooltaan. Mitä tulee eeberiin niin ei minun bensalämppäri pelannut muulla kuin bensalla, ellei sulla ollut dieselillä toimivaa niin sitten kyllä menee mullakin se löpö juttu läpi ei muuten, mutta puhuin 70luvun eebereistä ne oli aivan kauheita enkä varmasti ole ainut mikä alleviivaa tämän. Mutta laita 90luvun vehe niin niissä on aivan eritekniikka sekä puhallusteho ei häviä yhtään vanhoille. Ovat uudet melko tyyriitä, niihin saa kyllä asennuksen yleensä samaan hintaan, eivät kyllä kuluta juuri mitään polttoainetta ettei paljon kantsi löpöön vaihtaa niin pieni on kulutus. Vesa
1.1.2006, 17:00 #130063Vastikään näin sätkän, joka oli palanut vanhan eberin vuoksi 🙁
8.1.2006, 12:19 #130064Hui kuomat ja kuomattaret!
Eihän kellään bensalämppärin omistajista satu olemaan kuvatuksia sen sijoittelusta? Jazu vihjaili jotain Dyane kuvista, oiskoos muilla?
Mie sihtailin AZUhuni Eberin B2:sta ja houkuttelisi sujauttaa se entisen varapyöräkotelon sisälle, ei tulis konehuone niin sietämättömän täyteen roinaa ja jos Eberi ryhtyy sylkemään tulta ni palaa vaan perskarvat eikä parta…
t. nuohooja8.1.2006, 18:57 #130065Niinpä, taas kiinnostaa…
15.11.2006, 11:41 #130066Huu ja haa!
Jalppiksen kanssa täsä askarreltiin ebereitä pakuihin ja asian tiimoilta keräsin tiesmistähevonkuusesta dokuja em. pommien kytkennöistä, huollosta ja muista.
Romut löytyy täältä :
http://ww.hulifer.net/paku/eberimatsku/t. Noki Kolari
15.11.2006, 15:11 #130067KIITOS manuskoista. Josko ton lokakuun ekasta ostetun värkin sais pelittämään 😀 Saakos noihin mistään hehkutulppaa enää?
15.11.2006, 16:23 #130068@Kaapelimies wrote:
Saakos noihin mistään hehkutulppaa enää?
Joku pienkone korjaamo voisi olla oikea paikka kysyä..
-Olli
16.11.2006, 17:29 #130069Minulla on ylimääräisiä BN-2:n hehkutulppia.
Suora yhteys puhelimella:Ilkka
0407504256
HKI19.11.2006, 08:34 #130070Onnea uudelle aikaavievälle ja hermoja kysyvälle harrastukselle.
Sen vanhan eeberin bensaletkun voi mainiosti kykeä t-kappaleella.
Siitä ne murheet sitten alkavatkin.Siihen pitää rakentaa palautusputki,jolla ylimääräiset bensat valuu takaisin tankkiin.Jos vastusta on liikaa,saa lämppäri liian paksua,ja tukehtuu,tai savuttaa,tai syttyy palamaan.Jos asennat ajastimen laitteeseesi,tapahtuu kaikki tämä ihan huomaamattasi esim aamuyön tunteina.Pidä siis palovakuutus kunnossa ja parkkeeraa tarpeeksi kauas arvokkaammasta omaisuudesta.
Ja jos minulla olisi valtaa,kieltäisin ehdottomasti moisen asentamisen hyötykulkimeen.
Toivoo kokemuksen syvällä rintaäänellä Seppo Niemi19.11.2006, 08:39 #130071Ei kannata tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä.
Lämmittimellä kannattaa pitää erillistä säiliötä ja käyttää sitä polttoöljyllä.
Erillinen säiliö ratkaisee mainitsemasi ongelman.
Polttoöljy on halpaa, eikä edes niin tulenarkaa ja toimii lämmittimessä hyvin.19.11.2006, 09:03 #130072miun lämppärissä on bensapaineensäädin tällä kapistuksella voi säätää lämmittimeen menevän bensanmäärää. Tälläinen säädin tulisi olla kaikissa bensalämppäreissä!
t.nim. sinisilmäinen bn2:sen omistaja.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.