Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Bensaletkuista
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
24.4.2010, 16:16 #125917
Toistamiseen törmäsin haurastuneeseen punosbensaletkuun, joten nyt kun otatte niitä sätkiänne liikenteeseen ja katselette kesän aikana perusasioita kuntoon niin älkää ihmeessä ostako tuota kangaspunospäällysteistä tarvikebensaletkua. Säästytte suurelta vaivalta.
Edellinen letku oli kuin neulalla tökitty kauttaaltaan ja tämä tämän päivän tapaus taas oli hapertunut bensatankin päästä, siten että päälle päin se näytti kohtuulliselta, mutta itse kumiosa oli aivan haurasta ja vuoti.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.4.2010, 16:36 #156987Biltemasta© hankittu 5 m kieppi punospäällyksetöntä osoittautui ihan yhtä Scheisseksi. Komeasti luki kyljessä hyväksynnät polttonesteille, mutta silkkoahan se oli sisältä kuten myös päältäkin. Kuukauden taisi kestää ennen kuin rupesi suotamaan läpi.
//jym
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
24.4.2010, 16:45 #156988Juu siitäkin letkusta on samanlaiset fiilikset. Näissä letkuissakin laatu on vuosien varrella heikentynyt merkittävästi ja myös nestemäinen maantiesuola on tuonnut oman lisänsä haurastumiselle. Näistä syistä johtuen olen alkanut kallistua kuparilinjaston puoleen, jolloin kumiletkuja ei olisi muualla kuin bensapumpulla, kaasarilla ja tankin päällä pätkä. Jäljelle jääneet pätkät mahdollisemman kalliista letkusta 😈
Siitä tulikin mieleeni, että Pippurissa huomasin metallipunospäällysteiset letkut ja näyttivät kohtuullisen hyvälaatuisilta, joten herää kysymys mistä sitä saisi? Tähän vastauksen tietänee tekijätiimi Olli&Jasu?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.4.2010, 17:47 #156989Ei saa kysyä noin vaikeita, ei voi enää muistaa tuollaisia noin pitkän ajan takaa… 😳 Olisko ollu Ollin tallista, Uralia varten hankittua..?
Sellainen mielikuva on että hydraulitarvikeliikkeistä voisi löytyä laadukasta letkua, myös tuollaista edelläkuvattua, mutta varmaksi en sano..?
Ja sitten tämä kumiletkujen hapantuminen. Oman lisänsä antaa “nykybensaan” lisätty pieni määrä etanolia, se syövyttää joitakin kumilaatuja, toiset kestää ihan hyvin ja toisia syö kuin näkkileipää..! Itseltäni meni tankin päältä pari vuotta vanha Würthilta hankittu letku tuossa syksyllä, ihan haperoksi oli mennyt, epävirallinen kanta ko. paikasta oli että tämä etanolipitoisuus olisi melko varma syy tuohon… Kun lähes kaikkeen Suomessa myytävään 95E -bensaan on jo lisätty maksimissaan 5% etanolia, ihan vaan testimielessä, eikä tästä isommin ole meteliä pidetty. Isommin uutisoitiin että jossain vaiheessa tulee se E10 bensa myyntiin ja uudemmat autot tulisivat valtaosin toimeen sen kanssa…
25.4.2010, 17:17 #156990Kuparia Olli ja Jasu sinne onneksi laittoi.. konehuoneen punosletkutkunpätkät on mallia ruotti…helppo vaihtaa aina kun likaantuvat..ainoa syy miksi vaihdoin.
25.4.2010, 18:40 #156991Niin niin, kyl mie sen kuparisen päälinjaston huomasin, mutta tarkoitin juuri niitä metallipunosletkuja jotka pumpulta kaasarille menevät…Mistä moista letkua?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]25.4.2010, 20:56 #156992Itse kyllästyin jokavuotiseen letkujen halkeamiseen, ihan perusletkua oli jostain Biltemasta.
Nyt tankilta tulee runkoa pitkin nikkeli-kupariputki (amerikanautojen jarruputkea, saa esim. motonet.) Tuo on siitä hyvää ettei koskaan ruostu/hapetu.
Tankin päässä ja konehuoneessa on metallipunottua letkua ja haponkestävät klemmarit. Saa vaikka Motonetistä. Ei ole enää tarvinnut vuosittaista vaihtoa.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.