Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka bensan hajut eikä vain..

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127576

    mikähän mahtaa olla syynä kun kutos- ykskurkkuisen konehuoneesta pussahtaa silloin tällöin ajaessakin vahvat bensan tuoksut?
    liikennevaloissa tuntuu joskus nokkaan..

    Koneen päällinen siinä imusarjan alla on kokolailla märkänä kun katselee pysäytettyään sinne kaasarin alle – on siinä etustefankin öljyjä mutta arvelisin tuon imusarjan reiän valuttelevan?
    koneen sammuttua polttoainepumppu vielä pumppaa ainetta kaasuttimelle ja tulvii jostain syystä yli? neulaventtiili kun tuntuis toimivan normaalisti.

    #165942

    Kannattais kuitenkin tarkistaa se neulavettiin kunto..
    Jos siinä neulassa kartio on kulunut kuopalle niin pitää vain satunnaisesti tai ei kunnolla..
    Bensan korkeushan siinä yksikurkkuisella on säädetty niillä tiiviste rikoilla…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #165943

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Kannattais kuitenkin tarkistaa se neulavettiin kunto..
    Jos siinä neulassa kartio on kulunut kuopalle niin pitää vain satunnaisesti tai ei kunnolla..
    Bensan korkeushan siinä yksikurkkuisella on säädetty niillä tiiviste rikoilla…
    💡

    hmm…prikoilla? voitko selventää tätä vielä? Näitä kaasarirunkoja ja osasia kun on koottu tallin laatikoista ja kokemuksia on vain 2-kurrkuisista tähän saakka – missä nämä prikat – neulaventtiilin alla – siis kaasuttimen kannessa neulaventttiilin jengoissako?

    #165944

    Tiivarit on neulaventtiilin ja kaasarin kannen välissä..pumppu on mekaaninen ja ei pumppaa mitään koneen sammuttua…pinta lienee liian korkealla.

    #165945

    Pumpulta tulee koneen seistessäkin tilkka bensaa..
    Edellytys bensan tulolle on se että jos pumpunkalvo on juuri imaissut pumpun täytee bensaa niin kalvon jousi työntää bensaa vielä kaasuttimeen
    ja jos kohonventtiili vuotaa tulvii se kaasari vaikka kone on pysäytetty..
    Pumppuhan toimii siten että koneen työntötanko pukkaa pumpun kalvon ylös jolloin se täyttyy bensalla,,
    kalvonjousi työntää kalvon takaisin tyhjentäen bensan kaasuttimeen tarpeen mukaan..
    Veikeä vehje,, jotenkin näin se toimii..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #165946

    nuo punaiset…yksi..tai kaksi..

    #165947

    hommahetken ja muutamien virstojen jälkeen voin arvella vian olleen 1-kurrkkukaasuttimen kohon varren messinkiliuskaan syntyneen kolon johon neulaventtiilin kärki ilmeisesti takerteli aika-ajoin.
    Vaihdoin kohon, tosin samalla myös kaasuttimen paperitiivisteen ja ongelma näytti poistuneen. Kohon lipareessa oli selvä, vieläpä hiukan epäsymmetrinenkin kuoppa – mistä lienee syntynyt koska aiemmin en tällaista ole nähnyt – ei näkynyt oikein kummoistakaan jälkeä vanhoissa, varalle jätetyissäkään.

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.