- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Bensan kulutus
nyt toimii lataus ja kärrykin kulkee ja kiihtyy mainiosti. sellainen pikku juttu kuitenkin on, että kulutus on varsin runsas eli yli 8 l. suutin on ohjeiden mukainen eli 165. sellaisen havainto että suutin pitää kiertää melkein kiinni että saa seoksen oikeaksi. ajattelin, niin raskasta kun minulle onkin, että jos kokeilisin pienentää suutinta 160:n ja sitten availla suutinta josko sillä saisi kulutuksen hiukka auton kokoa vastaavaan lukemaan. miltäs kuulostaa ? mikko
Kokeiluvinkki. Pienennä suutinta ja tankkaa Shellin Lentobensaa (vee-poveria).
Taas tulee varmaan kyselyitä että nostaako se oktaaniluku tosiaan muka tehoja.
Riippuu kaasarista. Hih.
Moro!
V-poweri ei ole enää “lentobensaa”, koska siihenkin lisättiin etanolia 5%.
Aikaisemmat “rottakokeet”, kun V-poweri oli vielä aitoa tavaraa,
se vähensi bensan kulutusta jonkin verran.
t-rexa
Mistä lähtien V-Powerissa on ollut 5% etanolia? Aikaisemminhan siinä oli max. 2%.
Sen seos muuttui tässä vuoden aikana, siihen lisättiin etanolia niin paljon
että lentokoneen moottorien valmistajat kielsi ko. bensan käytön moottoreissaan.
Nyt täytyy lentää 100 LL:llä joka on paljon kalliimpaa, tai hakea ruotsista V-poweria tankkiautolla!
t-rexa
Tarkottaako tämä sitä ettei mun tarvi enää uusia lentolupakirjaa kun suhauttelen rättärillä ?
Moro !!
Ajelin tossa kolme viikkoa pakulla, AZU vm. 62, 425cc 18hp kone ja originaalikaasari vakio suuttimilla 8) ja kulutus kolmenviikon ajalta karvan verran alle 6 litraa sadalla kilometrillä. Täysillä mennään maantiellä, 70 – 80 km/h ja kaupungissa muitten perässä.
😆
Lasse
Nyt alkaa caminassa kaikki olla iskussa reissuun, kulutuskin on jäänyt viiteentoista litraan satasella. Kyllä on mahtava rassi, vaan kun joskus näkisi muitakin.
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste