Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › bénsan saanti
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12.4.2010, 11:47 #125881
heipäivää kaikille!!
tarviin APUA!!vopsn vakka on toiminut aina ja kaik muutkin rättärit mut syssyllä alko vakka ja elämä tökkii ja pahasti,niin että terveisiä ojanpohjalta jonne joudun väjäämättä kun moottori lämpee nii bensan saanti lakkaa,lähtee taas liikkeelle kunha moottori on jäähtynyt,vaihdettu kaikki letkut,tarkistettu tankki,uusittu bensapumppu ja puola,ei vaan nosta putsaajaan 😈 bensaa,onko kellään ideoita,pls
terveisin vuokko Pälikkö0400765182
12.4.2010, 12:13 #156803Koetappa imeekö pumppu jostain irtosäiliöstä. Jos olisi tukos tankin imusiivilässä, putkessa tms.
Viritä irtoastia ( vaikka Mehukatti-purkki) jalkatilaan etupenkin eteen. Siitä uudella letkulla bensapumpun imupuolelle. Ja sitten koettelemusajolla.
Jos pelaa niin vika ei ole pumpussa. ja niin edelleen tankkia kohti.12.4.2010, 12:49 #156804Minä ottaisin kaasuttimelta bensa letkun irti ja laittaisin letkun pään pulloon,,
starttaisin,, niin pumpulta pitää bensan ruikkia voimakkaasti pulloon.. 😉
Tankille menevän bensa putken voi tarkistaa siten että avaa tankin korkin ja irroittaa putken etuaisan vierestä,,
josta puhaltaa tankkiin päin,, pitäisi kuulua iloinen porina tankin aukosta
jos putki on auki,, eikä siivilä ole tukossa…. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂12.4.2010, 12:54 #156805Moro !!
Silloin kuumana kannattaa tarkistaa Manun mainitsemalla konstilla pumppaako pumppu.
Jos ei niin vaivana voi olla koneen lämmetessä lohko laajenee ja se pieni tappi joka pumppua liikuttaa ei enään yllä tekemään työtään. Jos näin on pumpun alla olevaa bakeliitti tiivistettä sopivasti ohentamalla saa liikettä lisää.
Jos taas ko. bakeliitti kappale on uuden pumpun asennuksessa jäänyt pois, niin lämmetessään osat hirttää myös kiinni ja liikkumavara pumpulla loppuu.
Toinen asia on se, että onhan moottorin imu- ja pakoventtiilit varmasti oikein säädetty ??
Lasse12.4.2010, 12:57 #156806Mahdollisesti bensaletkussa on tukos. Pika-avauksena voi puhaltaa letkusta paineilmaa tankin suuntaan, mutta se ei poista itse ongelmaa kuin joksikin aikaa.
Manun vinkillä on hyvä aloittaa selvittämään asiaa.
12.4.2010, 17:24 #156807Jos kulkimen pystyy ajamaan suomenojalle, niin ensi viikolla olen joku päivä faijan tallilla (en vielä osaa sanoa tarkemmin milloin). Voin vilkaista, ja siellä on ainakin teoreettinen mahdollisuus tuo korjata.
12.4.2010, 18:40 #156808Sellainenkin asia näiden em. diagnoosien lisäksi tuli mieleeni notta eihän letkussa ole mitään t-haaraa tai muuta ikuista murheenkryyniä eli jatkoksella korjattuja jatkoksia…Ts. bensaletkua joka on korjattu vuosien saatossa useammasta kohtaa purkalla ja ilmastointiteipillä? Tällöin olisi mahdollisuus sille, että jostain vuotaisi ilmaa bensakanavaan, joka aiheuttaisi ajoittaisen bensansaannin ja katkeilun?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]13.4.2010, 06:28 #156809eihän tankin huohotin ole tukossa, tankkiin tulee alipaine eikä pumppu jaksa imeä.
Hausjärvi / Hy-Ri
13.4.2010, 06:53 #156810@Hanski H2cv wrote:
eihän tankin huohotin ole tukossa, tankkiin tulee alipaine eikä pumppu jaksa imeä.
Tankin huohotus tapahtuu korkista,, helppo tarkistaa ajamalla korkki irti.. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂13.4.2010, 08:24 #156811näinpä juuri, mulla oli kerran moottoripyörä jonka tankinkorkki oli lakannut hengittämästä, kone sammu aina parin kolmenkymmenen km välein. Uusin korkin ja ongelma oli poissa.
Hausjärvi / Hy-Ri
13.4.2010, 16:48 #156812Viime syksynä kyseisestä kulkimesta tuota vikaa metsästin ja vielä tuon lisäksi mitä, Vuokko kertoi, niin tein moottoriin huollon. Eli öljynvaihto, kärkien vaihto ja sytytyksen säätö (niin kuluneita kärkiä en ollut aiemmin nähnyt), tulppien tarkastus, venttiilien säätö ja kaasarin puhdistus.
Tankin korkki myös ok. eli saa korvausilmaa.
Kaikki tavanomaiset jutut on tarkistettu, mutta tuo, mitä Lasse ehdotti voisi ollaa vian aiheuttaja. Saattaahan olla, että vanhassa koneessa on pumpun käyttötappi tai sitä käyttävä nokka niin kulunut, että tarvittavaa liikettä ei enää synny. Myös polttoaineletkussa saattaa jossain välillä olla vielä joku ylimääräinen liitos tai vuotokohta. Se jäi tarkastamatta kun olen ollut siinä uskossa, että putki on yksimittainen.15.4.2010, 09:30 #156813On muuten huomattu useamman kerran, että vanhat bensaletkut eivät kestä nykybensaa. Hapertuvat ja alkavat vuotaa…bensaa ulos ja ilmaa sisään. Kesken ajon sammuilu (siis kulkimen) loppui letkujen vaihtoon.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.