Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › bensatankin anturi
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
8.8.2010, 17:43 #126184
olisiko kenelläkään tähän hätään myydä varastostaan Tiinan peltitankkiin sopivaa, toimivaa anturivärkkiä?
8.8.2010, 21:24 #158423Oletko tutkinut että anturi on todella rikki??
Senhän voi testata jos se silmämääräisesti todeten on mekaanisesti ehyt.. Kytketään vastus mittari anturin rungon ja mittarille menevän liittimen väliin.. Kohoa liikutetaan hitaasti laidasta toiseen,, ehyt anturi antaa jonkin lukeman kohon kaikissa asennoissa… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂9.8.2010, 10:21 #158424Ja mulla oli Acadianessa bensamittarin piirilevyssä katkos, joka aiheutti mittarin toimimattomuuden.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen9.8.2010, 11:01 #158425@rustman wrote:
Ja mulla oli Acadianessa bensamittarin piirilevyssä katkos, joka aiheutti mittarin toimimattomuuden.
minulla on tiinassa -niin, tai oikeammin laatikoissa kaksi käytettyä mittaria jotka kaikki näyttävät hiukan eri lailla: yksi ihan tyhjää, yksi täyttä – Kulkimessa kiinni oleva näyttää vajaata puolta tankkia, mitä tietenkin on kivempi katsella. Ihan täyttä näyttävää ei tohdi jatkuvasti katsella, vaikka kulutus ei niin suurta olisikaan. Rajansa kaikella.
Kyllähän kirjanpitokin toimii kunhan vain kynä löytyy tankatessa.Vaikka aurinkoiset ilmat ovat vallalla, ei tankin irrottaminen parkkipaikalla (kortteeripaikka-kaupungissa-kerrostalossa) ole ollut etusijalla . Jos sitten remontin alettuaan vaikka huomaakin tarvitsevansa uutta anturia, on tankki ähellettävä taas paikalleen ja uusittava koko homma varaosan saatuaan. Nuo vaihtoehto-ei näyttävät mitarit ovat tällä hetkellä tukholman tallissa, joten en pääse niiden piirilevyjä tarkemmin uudelleen tsekkailemaan. Ajattelin tehdä tankin irrotusjutun siellä kunhan sinne saakka ehdin. Varaosien hankinta sieltä on osoittautunut joskus ongelmalliseksi. Viimeksi kävin huulitiivistettä kyselemässä: Kyselivät väen vängällä mikä rekisterinumero minulla on jotta näkisivät koneelta mikä kammen etutiiviste olisi kooltaan. No -eihän sitä mitään tullut kun ei koko autoakaan heidän koneensa tuntenut – olisi pitänyt sitten käydä kyselemässä 60km päässä, josko.. No, homma hoitui täällä kotosuomessa melkein kulman takana.
Näissä mittareissa muistikuvan mukaan toisessa oli pieni vastus lisättynä piirilevyn ruuvien väliin -toisessa taas ei. Kyseessä kalibroint? – minkä tyyppinen katkos mittarissasi oli?
9.8.2010, 15:04 #158426Siinä oli yksi linja hapettunut poikki. Luultavasti se joka antaa virtaa anturille. Minäkin purin ensin anturin mutta vika oli tosiaankin piirilevyssä. Tässä mittarissa oli piirilevy asennettu siten, että virtapiiri oli ulkopuolella. Vaihtomittareita tutkiessani huomasin, että joissakin mittareissa oli virtapiiri sisäpuolella. Miksiköhän nuitakin on erilaisia…
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen9.8.2010, 15:58 #158427Niitä luultavasti on tehnyt useampi firma, joten erot voi johtua siitä ja vuosimallista… ??
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.