Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Biili Hollannista – flossen amiploki

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 173)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #151375

    Listat taitaa olla rostfrei tahi alumiinia, eivät kromatut. Värin on kyllä komea.

    -Olli

    #151376

    @Isoo-Jukka wrote:

    Näytti tuo väri metallihohtoiselta, muttei ehkä olekaan.

    Juu, ei ole metalliväri. Joku vääräleuka voisi sanoa, että on valmiiksi kolera-altaan väriä 😛

    Ps. Eilen sain postista Oranssiin tilaamani meksikolaisviltit. Heitin toisen kokeeksi Amin takapenkille siten, että viltti ulottuu hattuhyllylle takalasiin saakka. Kuul, sanois lontoon kielinen :mrgreen:

    #151377

    Huomentapäivää ja terveisiä Hakuninmaan katsastuskonttorilta!

    Ami on sitten maahantuontikatsastettu ja samalla tuli kuitattua marraskuussa odotettavissa ollut vuosikatsastuskin. Ajoaikaa siis 1,5v.

    Vietin oikein leppoisan hetken katsastusinssin kanssa. Juttelimme niitä näitä rättäreistä ja ameista siinä samalla, kun katselimme valmistenumeroa, mittailimme auton akselväliä, koeistimme iskareita yms.

    Katselmuksen jälkeen kaveri hävisi 20 minuutiksi takahuoneeseen ja tuli sitten valmiiden papereiden kanssa kaffepaikalle.

    220€ lysti maksoi, mikä hieman hirvitti, mutta onneksi lohdutukseksi tuli tuo vuosikatsastuksen kattaminen.

    Pieni episodi kävi, kun odottelin putiikin avautumista. Olin paikalla 10min etuajassa ja kulutin aikaani musiikkia kuunnellen. Keikuin kuskin jakkaralla eteen ja taakse, kun yhtäkkiä kuului sellainen repeävän metallin kirskahdus. Huomasin seuraavaksi olevani hyvin rennossa ajoasennossa selkänojan tavatessa takapenkin pinnan. Oli pelti murtunut siitä selkänojan rungosta vasemmalta.

    Inssi totesi tuosta virtaviivaisesta ajoasennosta: “En viitsinyt merkitä sitä otteeseen, kun korjaat sen kumminkin.”

    Kyselin samalla mahdollisuutta saada mustapohjaiset kilvet. Ja onnistuuhan se ’72 tai aiemmin käyttöönotettuihin biileihin, riippumatta museostatuksesta. Museostatus mahdollistaa M-kilpien saannin. Proseduuri menee niin, että ensin edetään rekisteröintivaiheen, verot maksettu etc., ja saadaan normaalit EU-kilvet. Kilpiä hakiessa tehdään tilaus mustista, jotka tulevat parin viikon toimitusajalla ja erillisellä maksulla (16€), kuten mitkä tahansa vaihtokilvet.

    Rekisterinumero noissa on nykystandardin mukaan kolme kirjainta, kolme numeroa. Saattavat aluksi näyttää oudoilta, mutta ovatpahan enemmän alkuperäisten ranskalaisten kilpien näköiset…

    Ps. Täydensin hieman tämän viestiketjun otsikkoa, kun tästä näyttää muodostuvan yhden hurahtaneen harrastajan ja Amin yhteiseloa seuraava tarina.

    #151378

    Onnittelut! 😛

    Mulla on samanlaisia kokemuksia katsastusmiehistä. Ymmärtävät hyvin harrastajia, kunhan itse on asiallinen.
    Hyvää juhannusta keleistä huolimatta.

    #151379

    Terve!

    Tuli Tullilta kysely. Rekisteröintikatsastustodistusta kaipailivat. Faksailin aamullla kopion rekisteriotteen teknisestä osasta.

    Kävin tuossa ohimennessäni tilaamassa autoon uudet turvavyöt. Tulee eteen rullavyöt ja taakse lantiomalliset.

    Samalla tuli kysyttyä tarjous tuplapakoputkista, kun putiikit vierekäin ovatten. Kyllä nyt polttelee putikien tilaus…

    #151380

    >Rekisterinumero noissa on nykystandardin mukaan kolme kirjainta, kolme numeroa.

    Mustat kilvet saa halutessa myös lyhyenä mallina. Ainakin Turus.

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #151381

    @2cvkimmo wrote:

    Mustat kilvet saa halutessa myös lyhyenä mallina. Ainakin Turus.

    Tjaa, pitääpä kysellä. Jäin siihen käsitykseen, ettei saisi, jos ei alunperin ole ollut (lue: suomiauto). Jos olisi lyhyttä ehdotellut, niin olisi saanut sellaisen neliön… Voisi olla aika eksoottinen mustapohjaisena…

    #151382

    Vanhempaan tuontiautoon viksut inssit usein haluavat laittaa kilven, jonka numero on vaunun vuosimalli. Tässä tapauksessa voi siis hyvinkin pyytää sen mustana. Vastaavasti voi vedota lyhyeen kilpeen, että pitkä ei mahdu …

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #151383

    Päivitelläänpä hieman…

    Koska olen kustomkieroutunut, en malta olla muuttelematta myöskään tätä ajopeliä. Pientä säätöä on jo tullut tehtyä takajousille ja etupääkin on työlistalla. Penkkien päälle istahtivat meksikonviltit. Vapaavirtaussuodatinta odottelen Saksan suunnalta Franzoselta…

    Pari kuvaa nykytilasta:

    #151384

    No niin, tämähän alkaa muuttumaan työmaaksi 😉

    Haluatko, että siirrän viestiketjun projektit-osioon?

    #151385

    @Isoo-Jukka wrote:

    Haluatko, että siirrän viestiketjun projektit-osioon?

    Saattaahan tämä sinnekin sopia. Kestohitti lienee kyseessä… Eli, anna mennä vain.

    #151386

    Otetaanpa tässä sivussa keskusteluun koneosasto. Painavana lahnana tuo ami kaipaa selkeästi enempi vääntävää konetta. No ei hätää, tallin lattialla makaa kankivammainen 652. Ja vieressä lohko, jossa ehjä kanki. Vain inspiraatio uupuu :mrgreen:

    Mutta kysymykseni kuuluu, mikä nenäkeppi? Nyt 652:ssa on jokin reipas 300-asteinen virinokka. Parhaan tehon tuo antaa niin korkealla, että on uusi kankivamma lähellä. Varastostani löytyy kutosen vakionokka, olisiko se hyväksi? Toisaalta tuota vakionokkaa voisi käyttää koneistamossa… 278-asteinen, vai mikä se on, on catsin listoilla. Olisiko se vakiota paree?

    Mielipiteitä?

    Ps. Haluaisiko joku koneen kasasaustaitoinen tulla talkoisiin, kun noista kahdesta koneesta tehdään yksi toimiva?

    #151387

    Taisipa tuo AK 5 juuri kasailla vääntönokallisen koneen? Hän voi kehua tuntumaa. Itse en tuota kierrospuolta lähtisi sätkän koneesta hakemaan, koska kuten mainitsit, kampi joutuu koville.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #151388

    Tuli perjantaina käytyä jenkkipelien seassa.

    Onpa näköjään kuvakin eksynyt nettiin…

    #151389

    Komia 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 173)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.