Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Biili Hollannista – flossen amiploki

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 173)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #151420

    Mun Amista yritettiin väenvänkään Lahden K1llä tehdä 3 paikkainen! Hyvä etten uhkaillut, että sain sen nelipaikkaiseksi…

    #151421

    Mitä ihmettä?

    Paljonko teidän tötteröiden kokonais massat on? mulla on 1100 joten siitä jää 380km kantavuutta.

    -Olli

    #151422

    Jopa on hassua tämä auton lihavuus…mulla ei ole punnittu kertaakaan…
    Ami Super 960kg / 1190kg
    Pippuri 645kg / 850kg

    Painaakohan Amin kori 315 kiloa enemmin…?? Taitaa Ami rouva olla lihava…tai sitten rekkarinumerossa on jotain taikaa..Pikkupippuri=244 ja Ami 488

    #151423

    Kun noita papereita katselee, niin omamassa 750 ja kokonaismassa 1050. Tuosta tulee erotukseksi 300kg. Ja meniköhän se niin, että yksi matkustaja on 75kg. Neljä tuollaista tekee juuri tasan 300kg ja tavaralle ei jää mitään. Saattoi olla, että näin vanhoissa käytetään matkustajista 65kg painoa ainakin takapenkkiläisistä. Mutta viides ei silti mahdu kantavuuden sisään.

    Ps. Hiilidioksidi päästöt ovat kokonaismassasta laskettu lukemaan 111g/100km. Kaavaa ei kerrota tuossa päätöspaperissa, ainoastaan, että näin on laskettu.

    #151424

    Oisit nyt vähän alkanut vedättämään byrokraatikkoja: Pokkana oisit sanonu, että toi 750 on nykyinen moottorin kuutiotilavuus ja 1050 ylin sallittu tilavuus 😆 Sillähän sitä pakkaa olisi saanut sekoitettua ihan uudelle tasolle 😀 Eihän sen jälkeen olisi painoja tarvinut miettiä, pääasia että pannuhuoneen saa rakentaa uusiksi 😛

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #151425

    Juu, hieman välillä harmittaa, kun en hyödyntänyt ingenjöörin tietämättömyyttä. Toisaalta nyt vakuutukset yms. maksut ovat alimmalla tasolla.

    Ps. Saako jostain tekstitarroja yksittäiskappalein? Siis sellaisia takaikkunatarroja? Vai pitääkö turvautua irtokirjaimiin, kun aattelin laittaa takaikkunaan tekstin “Koita ite 29 hepalla”. :mrgreen:

    #151426

    Nehän tekee minkälaisia tarroja vain nuo teippari liikkeet joita on ympäri Suomea,,,
    Esim: Henkalla on etelässä sellainen yritys..
    Yksittäis kappale saattaa olla hintavakin,, mutta sarjana saattais saada edullisemmin..
    Arvelen??
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #151427

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Nehän tekee minkälaisia tarroja vain nuo teippari liikkeet joita on ympäri Suomea,,,
    Esim: Henkalla on etelässä sellainen yritys..
    Yksittäis kappale saattaa olla hintavakin,, mutta sarjana saattais saada edullisemmin..
    Arvelen??
    😉

    Juu, Henkan putiikin tiedän. Mutta olen käsittänyt, jotta tämä tarpeeni menee hieman ohi päätoimenkuvasta. Henkka voi korjata, jos olen väärässä.

    Nykytarratekniikka on minulle sen verran vierasta, etten tiedä saadaanko niitä tehtyä periaatteella “teksti kompuutteriin ja tarra printteristä pihalle”. Jos tuolla tavalla saa ulos muutakin, kuin kirjekuoren osoitetarroja, niin sitten tällainen yksilöity takaikkunatarra voisi olla kohtuuhintainen.

    Tietysti toinen latu on se, että minun lisäkseni sata muutakin haluaa juuri tuon tekstin tarrana.

    #151428

    No entäs IsooJukka,, mistäs hän kaikenmoiset tarransa hankkii..??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #151429

    @dieselflosse wrote:

    Nykytarratekniikka on minulle sen verran vierasta, etten tiedä saadaanko niitä tehtyä periaatteella “teksti kompuutteriin ja tarra printteristä pihalle”. Jos tuolla tavalla saa ulos muutakin, kuin kirjekuoren osoitetarroja, niin sitten tällainen yksilöity takaikkunatarra voisi olla kohtuuhintainen.

    Näin niitä on tehty jo 80-luvulla, DOS-pohjaisilla vermeillä… Ellei jo aiemminkin..?

    Velipoika oli joskus yhdessä teippaamossa hetkenaikaa töissä, niin siellä pääsi “hieman” vakoilemaan tuota tekniikkaa… Laite on ikäänkuin plotteri (siis laite joka piirtäisi kynällä paperiin, mutta kynän tilalla onkin terä joka leikkaa teippiä) joka tekee tämän halutun toiminnon eli teipinleikkuun tässä tapauksessa. Ajoittain näitä leikkureita on myynnissäkin, mutta hinnat on aika jänniä, saa monta kirjainta leikata ennenkuin leikkuri maksettu on…

    #151430

    @Jasu wrote:

    Laite on ikäänkuin plotteri (siis laite joka piirtäisi kynällä paperiin, mutta kynän tilalla onkin terä joka leikkaa teippiä) joka tekee tämän halutun toiminnon eli teipinleikkuun tässä tapauksessa.

    Juu, kyllä tuo “irtokirjainten” tuottaminen noin onnistuu. Tai jopa jonkin kuvion. Olen jossain messuilla tuon aktionin nähnytkin. Mutta kuinkas on vain yksinkertainen värin suihkiminen tarrapohjalle? Eli, paperin tilalla tyhjä tarra, mihin teksti sitten värjätään… Ja niin, että kestää tuulen ja tuiskun (vaikkei ami todennäköisesti tuota tuiskua kohtaakaan).

    #151431

    Eikös sulla pitäis olla 32hp vai onko kone vaihtunut?

    -Olli

    #151432

    @PienempiOlli wrote:

    Eikös sulla pitäis olla 32hp vai onko kone vaihtunut?

    -Olli

    Nokalla on perussätkän tehdasvaihtokonekone tms. vuodelta 92′.

    Eikö tuo 32 ole tehty purstuksen ja nokan eroilla, ei kaasarin? Jolloin teho on n. 29, ainakin ollut.

    #151433

    Amin kone on korkeampipuristuksinen ja lisäksi se “turbo” ja sen mukaan optimoitu kaasari antavat ne pari lisäheppaa.

    #151434

    @Isoo-Jukka wrote:

    Amin kone on korkeampipuristuksinen ja lisäksi se “turbo” ja sen mukaan optimoitu kaasari antavat ne pari lisäheppaa.

    Tuossa ei ole turboakaan, vain vaparisuodatin tällä hetkellä. Tallin lattialla on kyllä mukana seurannut amin kone. Ei tämän auton alkuperäinen, mutta amin kumminkin. Siinä on turbon lähtö paikallaan. Pitäisiköhän… 😉 Mutta kun tuo nykyinen toimii muuten kuin se kuuluisa vessa…

    Toisaalta lattialla odottaa myös 652-pyttyinen kone, kammen vaihtoa.

    Ei lopu rojektit.

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 173)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.