Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Biili Hollannista – flossen amiploki
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
24.9.2009, 05:27 #151435
Huomenta!
Onko amin kytkinvaijeri sama kuin sätkässä (vaikkapa kutosessa)?
Alkoi petaalin seutuvilta kuulua rusahteluja. Vaijerihan siellä ensimäisiä säikeitään oli katkonut…
25.9.2009, 10:10 #151436ami8 Break 1975. 1100 kg ja 720 kg. Rekisteröity 1+4:)
25.9.2009, 10:43 #151437Mä laitoin omaani jonkun käytetyn (ehkä rättärin, ehkä dyanen) vaijerin, oli noin 5cm pidempi kuin mikä tossa
oli paikoillaan, mutta hyvin toimii. Sen vaijerin pois otto kestää 5min jos haluaa sen vaijerin varmuudeksi mitata.-Olli
26.9.2009, 20:01 #151438Tänään tullessani purjehdusreissulta tuossa yhdeksän aikoihin ami hukkasi käynnin kesken matkan. Sammuminen oli sen kuuloinen juttu, että kipunat eivät enää sinkoile.
Liekö puola sanonut sopimuksensa irti… Kärjet/konka – linjalla ei ole vikaa, kun on järjetönsytytys. Voihan sekin toki olla mykistynyt. Onneksi noita puolia tuli pari ylimääräistä kappaletta auton mukana seuranneessa osakasassa. Ja yksi 123:nenkin löytyy.
Ensimmäiset 7500km tuo ami olikin itse varmuus.
27.9.2009, 08:08 #151439Meidän sätkä sammui Joutoviikolle mennessä tien poskeen kuin avaimesta kääntämällä. Syypää oli silloin 123, jolle tuli “tunnit täyteen”.
28.9.2009, 05:00 #151440Vaihdoin eilen puolan => käyntiin kuin palmun alta. Mutta tyhjäkäynti kadoksissa. Ja jos päästää sammumaan, niin täytyy käynnistää pitkääään ja kaasu pohjassa.
Josko sittenkin bensapuolella tuo vika… tyhmäkäyntikakku takkuilee tms. (roska). Tai sitten toinen tulppa alkoi vetää viimeisiään ja tarjoilee kipunoita hieman verkkaan.
28.9.2009, 07:20 #151441Veikkaan, että puolassa ei ollut vikaa. Jos vika on bensapuolella niin se saattaa nyt sotkea pakkaa. Siispä suosittelen, että avaat kaasarin, putsaat sen huolella ja kokeilet edellistä puolaa. Samaten bensansuodatin kannattaa laittaa. Kuulostaa siltä, että kuljin on hollannissa seisonut jonkin aikaa, ja nyt on mömmöt lähteneet liikenteeseen sopan seassa. Sama juttu oli superin kanssa, vaikka järvenpäässä puhalsin paineilmalla koko bensalinjaston puhtaaksi ja asensin bensansuodattimen ennen ja jälkeen bensapumpun. Kaasarista löytyy yllättävän paljon kuonaa, kun se sieltä alkaa irtoamaan…
Harvemmin pukkaa yhtäaikaa sekä sähkö, että bensavikaa 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.9.2009, 07:52 #151442Tällä hetkellä eniten epäilen tuota roskaa kaasarissa. Suodatinta ei tosiaan bensalinjassa näytä olevan.
Toisaalta tuo käynnistys muistuttaa tilannetta, johon törmäsin taannoin venttiilejä tarkistaessani. Olin ottanut toisen tulpanjohdon irti ja unohdin tietysti siihen tilaan startatessani. Vaati pitkän sahauksen kaasu pohjassa ennenkuin heräsi. Siitä epäilyni tulpan kuolemaan.
Ps. Tuli juuri soitto katsastuskonttuurilta. Mustat kilvet odottaa 😉
28.9.2009, 09:41 #151443Pelkästään tyhjäkäyntisuuttimen tukos kiusaa käynnistymistä, tarvii polkea lisää soppaa koneelle..
Tosin näin syksyllä kannattaa tulpat käydä läpi ja suosittelen Suomen keleihin
0.4mm rakoa tulppaan…olen
tätä käyttänyt nyt myös Superissa poiketen Haynesin 0.6-0.8mm suosituksesta! Ei ole tarvinut sahata 😉Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.9.2009, 10:32 #151444@Akaile wrote:
Pelkästään tyhjäkäyntisuuttimen tukos kiusaa käynnistymistä, tarvii polkea lisää soppaa koneelle..
—
Ei ole tarvinut sahata 😉Mikäs olikaan tyhjäkäyntiseosruuvin perussäätö? 1,5 kierrosta auki?
Ei ole tarvinut tuotakaan sahata ennen lauantai-iltaa… 😥
28.9.2009, 10:59 #151445Lämpimällä koneella pikkuhiljaa kiristät ruuvia, kunnes tyhjäkäynti menee epätasaiseksi ja siitä n. puoli kietrrosta auki.
Hankalaa toki, jos tyhjäkäynti puuttuu.
Kyllä siinä mielestäni on vielä useampia kierroksia pohjaan asti ja varmasti kaasarinmallista riippuenkin.
28.9.2009, 12:13 #151446Olen viimevuodet raakasäädön tehnyt muuten samoin ohjein kuin Jukka, mutta väännän niin pitkään kiinni, että ei kertakaikkiaan meinaa pysyä käynnissä ja tästä pisteestä 1.5 kierrosta auki. Tämä on ollut hyvin lähellä “oikeita mittariarvoja”, kun olen sen käynyt tarkistamassa… Muistaakseni tällöin kierroksia on 5-6 täysin kiinni olosta aukipäin. (kaksikurkkuisissa)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.9.2009, 12:17 #151447Sen löysäyspisteen määritteleminen onkin se hankalin kohta. Oma neuvoni on kutakuinkin tehtaan ohjeista. Jos haluaa esim. katsastuksen ajaksi hieman laihemmat arvot, niin jättää hieman kireämmälle ja huonomman käynnin puolelle. Varsinkin talvella voinee avata vaikka yhden ylimääräisen kierroksen.
28.9.2009, 12:32 #151448Nuo seosjutut menevät muutenkin aika erikoisesti kun mittarin lykkää kiinni: esimerkiksi 800-1000 tyhjäkäyntikierroksen kanssa on selvä ero palamisessa, nimittäin 1000 kierroksella minuutissa seos palaa paljon paremmilla arvoilla kuin 800:lla.. Näin ainakin viime viikolla yhden kulkimen kanssa, mutta sen kylläkin jätin hieman rikkaan puolelle, koska se meni silti reippaasti päästörajojen alle.
Vinkkinä muuten katsastuksien varalla niille, joille se pakollista on: Olen käynyt paikallisessa huoltamossa tekemässä tämän säädön vaihtelevin hinnoin 5-10e/krt. , kun mennessä tiskille kysyn, että pääseekö tänään pakokaasumittaukseen, jos itse säädän. Tämä ei henkilökuntaa juuri rasita, pelkkää mittaria kun lainaileepi. Kuitti tästä hommasta on voimassa 3kk ja luonnollisesti kuljinta ei katsastuksessa tarvitse sitten mitata.. 😉 JOS ja kun arvot saa alle raja-arvojen…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.9.2009, 18:54 #151449No niin, alkoihan se pelittää, kun hieman potki. Bensan hajusta ja srobon vilkuttelusta päättelin, jotta vika on bensapuolella. Kun irrotin ilmanputsarin, havaitsin, että kakkoskurkun läpän päällä oli n. 3mm bensaa. Eli, hieman rikkaana oli seos
Syytä moiseen ilmiöön ei tarvinut kauaa miettiä – kaasarin kansi auki ja neulasuuttimen puhallus. Samamalla tuli havaittua, että tuossa oleva kaasari poikkeaa hieman sätkässä näkemästäni. Molemmilla kurkuilla oli samanlaiset uimurikammiosta vaihdettavat suuttimet (ei siis ykköskurkussa sen kyljessä olevan luukun kautta). Ykkösellä näytti olevan kokoa 125 ja kakkosella 75.
Uimurikammioiden puhdistuksen jälkeen kaasari nippuun ja peli käyntiin. Tyhjäkäyntiseoksen säätö ja työkalujen keräys.. Jokin käski vielä kokeilemaan ja eihän peli inahtanutkaan. Bensaletku irti kaasarista ja… ei mitään. Ei pisaraakaan tullut letkusta. Kun hetkeä aiemmin oli bensaa tullut kurkkujen täydeltä, niin tuntui omituiselta tuo bensan virtaamattomuus. Kun vieressä sattui olemaan paineilmaletkun pää, niin tujautinpa pienen tujauksen bensaletkuun. Tankissa lorinan ja korkissa suhinan jälkeen alkoi bensaa tulla letkusta. Oli ilmeisesti mennyt koko letku aivan tukkoon.
Saapa nähdä toistuuko tuo ilmiö, kun mömmö on edelleenkin siellä tankissa. Kaasarin saa kyllä pysymään puhtaana, kun lisää letkuun suodattimen (jota ei tallistani löytynyt).
Huomenna sen näkee, kun aamulla lähden työpaikkaa kohti.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.