Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Biili Hollannista – flossen amiploki
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
28.9.2009, 19:08 #151450
Tuo kaasari on erilainen siksi, että se on aivan alkupään 2-kurkkuinen. Niissä oli nuo pääsuuttimet erilailla.
Siellä saattaa olla myös se tankin anturin sihti tukossa. Ajaessa vetää mömmöt sihtiä vasten ja bensapumppu vetää alipaineen letkuun jolloin mömmö pysyy paikallaan. Puhallus letkuun irrottaa mömmön vain hetkeksi… Voipi olla myös letku tukossa..tietysti. Tarkistitko bensan pinnan korkeuden? Yleensä jos kaasari tulvii niin pinta ei ole kohdallaan.
Täällä on peukku pystyssä, eteenpäin mennään diaknooosissa 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.9.2009, 05:22 #151451Tjaa, että vanhemman mallinen kaasari. Positiivisena piirteenä lienee se, että noita suuttimia saa moposportista, jos meinaan tulee tarvetta tuunailla tavaramäärää 😉
Tarkistin bensapinnan, kun kaasarin kansi oli sopivasti esillä. Kannen ja kohon keskikohdan väli oli 18mm, kuten käsittääkseni pitääkin.
Onko tankissa pohjaroppua? Jos roskat alkavat enemmän kiusaamaan.
29.9.2009, 06:40 #151452Vanhoissa tankeissa oli kyllä pohjaproppu – ainakin 2CV:ssä.
Työntämällä paineilmaa vastavirtaan saa yleensä tukoksen auki, mutta aiheuttajahan voi jäädä sinne edelleen lymyämään. Ehkä jonkinlainen imupuhdistus olisi mahdollista bensantäyttöputken kautta tankin ollessa tyhjillään. Oliko se vanha pölyimuri vielä siellä kellarissa jemmassa 😉
29.9.2009, 07:10 #151453Sanoisin että ei ole oikotietä onneen tässä asiassa. Ts. ottaisin tankin irti ja anturin irti ja huolellinen putsaus sekä tankkiin että anturin imuputken siivilään…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.9.2009, 11:46 #151454@Isoo-Jukka wrote:
Ehkä jonkinlainen imupuhdistus olisi mahdollista bensantäyttöputken kautta tankin ollessa tyhjillään. Oliko se vanha pölyimuri vielä siellä kellarissa jemmassa 😉
Varoituksen sanana, ennen pölynimurin käyttämistä lähelläkään bensaa huuhtele tankki ainakin 17 kertaa vedellä ettei bensa imeydy imurin kipinöivän moottorin lähelle.
29.9.2009, 18:12 #151455Tai käytä vanhaa huuveria puhaltimena – eli suositus lehtipuhaltimella anturin reiästä ja jopas lentää täyttöputkesta hiekka maailmalle – emot (=eimikäontodistettu)
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com29.9.2009, 18:40 #151456Samassa ajassa, kun etsii vanhan imurin roinien seasta, huuhtelee tankkia 17 kertaa vedellä edistäen alkanutta korroosiota, tai käy kaupungilta lainaamassa lehtipuhaltimen, irrottaa tankin paikoiltaan 😆 Tulee samalla kiinnityspultit rasvatuiksi ja anturi tarkistetuksi/maalatuksi. Johan lähtee seuraavalla kerralla nopeasti irti!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.9.2009, 04:59 #151457@PienempiOlli wrote:
Sen vaijerin pois otto kestää 5min jos haluaa sen vaijerin varmuudeksi mitata.
-OlliIhan normisätkän vaijeri sopi mainiosti. Eikä ollut kovin kalliskaan tuolla Artikkelissa. Vanhan vaijerin tosiaan otti pois viidessä minuutissa, mutta uuden laitto takaisin otti 10. Lähinnä aikaa vei vaijerin säätö, kun kiristysmutterit ovat siellä rintapellissä aika ahtaassa kolossa. 16 ja 19 mm kiintoavaimet eivät tahtoneet mahtua kääntyilemään…
30.9.2009, 07:57 #151458Mä oon nuo useinmiten vain rasvannut reilusti ja jättänyt ihan sormitiukkuuteen. En oikein jaksa uskoa, että ne siellä itsekseen alkaisivat liikkua – vai alkaisivatko?
30.9.2009, 08:48 #151459Mä oon pyöritelly ne kytkin vaijerin säädöt myös ihan vaan sormin sinne.
-Olli
30.9.2009, 09:14 #151460Olen tullut hieman vainoharhaiseksi putoilevien muttereiden suhteen. Pojan kiinanihme, kun pudottelee pultit ja mutterit pitkin teitä, vaikka olisi työkaluillakin kiristetty. 🙄
30.9.2009, 09:29 #151461@dieselflosse wrote:
Olen tullut hieman vainoharhaiseksi putoilevien muttereiden suhteen. Pojan kiinanihme, kun pudottelee pultit ja mutterit pitkin teitä, vaikka olisi työkaluillakin kiristetty. 🙄
Nuo Kiinan ihmeet onkin kasattu alumperin lukitus liimalla,, jos avaat niin uudelleen liimaus on ainoa konsti millä pultit pysyy kiinni.. Tärisevät sen verran rajusti käydessä… Ei voi verrata 2cv:n.. 💡 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂4.10.2009, 14:55 #151462Jotta ploki pysyy ajantasalla, niin mainittakoon täälläkin, että laturi vaihtui auton mukana seuranneeseen ylimääriseen. Latausta löytyy nyt myös tyhjäkäynnillä.
29.11.2009, 17:23 #151463Tulipa mieleeni, jotta mahtaako ami8:n etuvaloumpiot olla samat kuin sätkän kantilliset?
Kun ovat vähän himmeät nuo oman amin etuvalot….
29.11.2009, 18:38 #151464Releet väliin 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.