Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Bokseriin ruiskua

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126493

    Tuossa Karin kanssa turistiin tämmöisen vehkeen ruiskuosista ja haluaisin tietää hieman lisää…

    Onko tuo anturi laturin kohdilla imuilman lämpötilalle? Onko tämän paketin “äly” tuossa imutorven päässä vasemmalle kaartuen? Minkä valmistajan? En saa selvää minne tässä koneessa on ruiskautus sijoitettu?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #160162

    Itse itselle vastaten: löysin paremman kuvan:

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #160163

    @Akaile wrote:

    Onko tämän paketin “äly” tuossa imutorven päässä vasemmalle kaartuen? Minkä valmistajan?

    Jos tuo on Boschin L3 Jetronic, niin sitten siinä on älli tuossa ilmamäärämittarin yhteydessä, käytännössä kaikissa muissa on ollut erillinen ällilaatikko piuhojen päässä. Jos siis löydät, ja varmasti löydätkin, tuohon moottoriin liittyvistä tiedosta tuon ruiskun mallin, niin se kertoo loput tarvittavat asiat…

    Ja sitten, jos ajatus on päästä helpolla GeeSukoneen muuttamisesta ruiskuksi, niin voin vakuuttaa ettei oikotietä onneen oikeasti ole. Kyllä sen käymään saa, ja jopa ajettavaksikin, mutta hyvää siitä ei koskaan tule. Paljon pitää vielä osia viilata ennenkuin ne paikoilleen sopii, ruiskun kartat on passattu Alfan koneelle, ja tuotantoauton kartat on tehty aivan muunlaista käyttöä ajatellen kuin mitä me näistä haetaan (mm. päästöt, taloudellisuuden kustannuksella)…

    Nimim. Kyllä Jetronic on parempi kuin kaasari, mutta kauaksi jää Megasquirtista..!

    #160164

    Kiitos Jasulle..pähhkäily loppui,,Alfa on myytävänä Jyväskylässä hintaan 200e.. lorttoja olen ajatellut, siksi Alfa sivuja kyttään. eli löytyykö keltään ?

    #160165

    Juu kyllä megaruutta on mielessä ihan ykkösvaihtoehtona, mutta mietin tuota kaikkea muuta oheistavaraa, jota ko. rakenteluun liittyy. Alfat on samaa hintaluokkaa kuin citroenit, joten jos tuolta puolelta löytyy hyvää käypäistä palikkaa niin pidän korvan takana.

    Tuo imusarjan rakenne kiinnosti, onkohan se valualumiinia kauttaaltaan? Voisi olla jopa muokkauskelpoinen… Tähän asti olen miettinyt ruiskusuuttimien istuttamista originaali-imusarjaan, mutta mikäli tuolla järjestelyllä voisi saada suuttimet vielä lähemmäksi palotapahtumaa niin mikä jottei…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #160166

    Vaan kuinkahan isuisi tuo koko moottori GS.n vaihdelaatikon eteen. Vois ihan saada lämmityslaitteen kennoon lämmintä vettä ja sitten taas lämmintä ilmaa hyttiin, kun vähän rakentelis…

    #160167

    Tokihan noita Alfamoottoreita on keski-euroopassa soviteltu, mutta kyllä tämä oma laitos pysyy geesullisena… Nykyisessä pannussa on niin paljon irtiottamatonta potentiaalia, ettei malta olla sorkkimatta hyötysuhdetta bensan kallistuessa jälleen 😈

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #160168

    Ihan yhtä lähelle palotapahtumaa saat suuttimet tuolla, kuin GeeSun imusarjaan asennetuilla suuttimilla… Itse imusarja ehkä kävisi samoja sovituspalikoita käyttäen mitä tarvitaan esim. tuplakaasareille, mutta silloin näyttäisi jäävän suuttimien paikat “alempaan” osaan joka on vielä erillinen tuossa Alfassa..?

    Vaan nähdä tuo oikeasti pitäis että täysin varmaksi sanoa osaisi…

    Sit se mitä lämpöanturiksi oletit, veikkaisin että on letkulähtö mistä menee alipainetieto virranjakajalle sekä bensanpaineensäätimelle. Imuilmanlämpöanturi on mitä varmimmin ilmamäärämittariin sisäänrakennettuna…

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.