Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Brillitiivisteen asennus "suunta"

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129311

    Olisi sellainen kysymys että kuinkapäin on oikea brillitiivisteen asennus “suunta” nelkussa?
    Tiivisteen “korotus” ylös vai alas.
    Ohessa linkki kuviin jossa kumpakin vaihtoehto näkyvissä. http://1drv.ms/1B6r3bY” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Itse kallistuisin tuon ykköskuvan kannalle.

    #174657

    Muistaakseni tuo vasen kuva olisi oikein..
    Sen kyllä oivaltaakin kun koe asentaa paikoilleen kumminpäin ne oikeesti sinne sopivat parhaiten..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #174658

    Niin olisiko tuon huulen tarkoitus kerätä mahdollinen vuotoöljy takaisin putkeen eli se tulisi alapuolelle?

    #174659

    @Isoo-Jukka wrote:

    Niin olisiko tuon huulen tarkoitus kerätä mahdollinen vuotoöljy takaisin putkeen eli se tulisi alapuolelle?

    Ei, vaan “täyttää” lohkossa olevan reiän ylimääräinen osuus. Työntötangon suojaputki on lohkon reikää huomattavasti pienempi, putket on kulmassa reikään nähden, ja Kutosen suurempi iskunpituus aiheuttaa sen että kansi on kauempana lohkosta ja siksi Kutosessa sen (pidempi kuin Nelkussa) suojaputki asettuu alemmaksi kuin Nelkussa…

    Ei siinä sen kummempaa syytä ole, yksinkertaista geometriaa. Nelkussa suojaputket tulee ylemmäksi, joten brillitiivisteen asennus siten että kumia on enemmän alapuolella. Kuvista katsottuna, vasemmanpuoleinen on Nelkkuun…

    #174660

    “Tiukan vääntämisen” jälkeen lopputulos taitaa olla niin että nelkussa huuli tulee alaspain.
    Niitä kun sovitteli paikoilleen niin ko. asento tuntui luontevammalta.
    Meni helpommin paikoilleen ja istui paremmin paikoilleen.
    Lisäksi kaivelin kellarista pari vanhaa käyntikuntoista nelkun konetta joissa brillit oli asennettu huuli alapuolelle.
    Nyt kone on kasattu ja odottaa vain lopullisia kiristyksiä oikeisiin kireyksiin.
    Kiitokset kaikille nopeista vastauksista.

    Sen jälkeen vaihdelaatikon kimppuun. Siitä pitäisi saada öljyvuodot loppumaan. Taitaa mennä stefat vaihtoon.

    Sitten etujarrut kuntoon. Vaihdetaan jarrukengät,sylinterit ja käsijarruvaijerit.

    Seuraavaksi etupyörien laakerien kunnon tarkistus ja tarvittaessa vaihto.

    Vielä kun jaksaisi tarkistaa ja huoltaa ohjauksen.Matopyörä ja hammastanko.

    Jos sen jälkeen pääsisi kasaamaan kulkimen uusien vetoakseleiden kera.

    Ai niin jos vielä ennen kasausta saisi konetilan maalattua uusiksi.

    Vapuksi pitäisi saada nippuun ja ajoon.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.