Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Camina -65 kysymyksiä.
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
11.9.2012, 15:13 #167055
@vou930 wrote:
Olen Lauantaina lähdössä tekemään
“vertailevaa lohko tutkimusta” HY vs. iD
Kaustisille….vajaa 200km täältä.
Matka on kyllä Kauhajoelta-Raaheen katsottuna jo yli puolenvälin.
Starttaan matkaan puolenpäivän maissa joten voisitko soittaa niin
“kurvaan” varikkosi kautta mikäli aihetta ilmenee??.Itse en valitettavasti ole lauantaina maisemissa koska olemme Merihelmessä 2cv tapahtumassa…
Vasta viikon puolivalissä varikolla..
Mutta jos olet tulossa Raaheen päin,, niin soita minulle niin opastan puhelimessa mistä kone löytyy.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂11.9.2012, 15:56 #167056Moottori on kaikilta muilta osiltaan OK vain lohko jäätynyt halki.
Tarkoitus siirtää nämä ehjät osat toiseen lohkoon.
Eri asia on sitten sopiiko runkolaakerit tästä siihen
lohkoon jonka kukaties löydän jostain???Kiitos postia laittaneille.
11.9.2012, 16:29 #167057Kävin kuvaamassa Manun pihalla olevan koneen.se on vuosimallia 60 …
Täällä kuvia
http://aijaa.com/0086010887954″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/0082110887955″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/0041510887956″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/0021910887957″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/0017010887958″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/0019410887961″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/0081010887965″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/0044910887966″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://aijaa.com/0063010887967″ onclick=”window.open(this.href);return false;Tapsa
11.9.2012, 16:54 #167058näyttää juuri sellaiselta kun oon hakenu… 😀
mun koneessa lähtee ylävesiletku pumpusta..on kait istutettu jonkun muun pumppu mutta toimii.Olisiko vielä saatavilla Navigaattorille syötettävää tietoa….
olen lauantai iltapäivällä klo15 jälk Raahen suunnalla.
jos sinne voi mennä lauantai iltapäivällä?
eikä tarvi koiria tai muita lihansyöjiä esim. metsästäviä naapureita pelätä 🙄
kun isäntä ei näemmä ole itse paikalla vai tuletko sinä Elevar?11.9.2012, 19:41 #167059Ainakaa Miio tai Tom Tom ei osaa sinne..
Mutta neuvoa voin ja on helppo osata,, jos soitat tuossa alla olevaan numeroon.. 😀
PS: Täällä julkisesti ei viitsi osoitteita jakaa ettei “hakkerit” iske..Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂16.9.2012, 11:22 #167060Ajettuani noin 600km… “vertaileva lohkotutkimukseni” ei valaissut asiaa yhtään.
Joten ratkaisin “ongelman” ottamalla kyytiin
1kpl HY:n 1961 ja 1kpl iD 197? (nokka-aks. takapäässä rihloitus?) moottoreita.Ajatuksena on tehdä ikioma versio HiYD jossa yhdistyy HY ja iD….
saasnähdä mitä tulee tallista ulos muutaman kk kuluttua 🙄SUURKIITOKSET vielä materiaaleista
Mustahattuiselle miehelle+kaverillesi “Caminan takaa” sekä
Kaustisten iD miehelle.Kuvassa Hy ja iD moottorit tallinlattialla…vielä erikseen 😉
http://www.aijaa.com/mrocess.php?X-Progress-ID=c2fe6fd742a4eee8da3b842900203f68″ onclick=”window.open(this.href);return false;
16.9.2012, 19:21 #167061Diesel kaminan laatikkoon käy peugeot 504 bensakone, 504 dieselkone ja ainakin citroen c25 paketti-auton moottori. Nimim.Seppon on jälkimäistä moottoria omaan kaminaansa viritellyt. ID/DS moottorit tosiaan pyörivät eripäin, jolloin saadaan vakiolaatikolla vinhasti taaksepäin kolmella vaihteella kulkeva HY 😆 . En osaa sanoa, että käykö ID-mallin lohko Kaminan sisuskaluille, mutta kertonen varmaan piakkoin kuinka asia on :wink:. Valurautakantinen moottori oli käytössä vuoden -63 loppupuolelle saakka. -64 eteenpäin koneet ovat olleet alumiinikannella varustettuja – en tiedä eroaako ed lohkot toistaan. Sitroselta kannattaa kysellä neuvoja ja osia.
Täällä on jotain kuvia miun -63 kaminan kunnostamisesta parivuotta sitten, myös moottori vilahtaa kuvissa:
https://picasaweb.google.com/caminakerho/JalppiksenKaminanKunnostustarina#” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ja täällä kamina keskustelua tältä foorumilta:
viewtopic.php?f=2&t=274216.9.2012, 20:00 #167062Tuo on hyvä asenne. Minä en usko, että siinä lohkossa mitään eroa on. Erot on siinä hitaammin pyöärivässä, eli nokka-akselissa. ID/DS ei ole mitään kokemusta, mutta HY ja B11 on.
17.9.2012, 14:19 #167063Olisiko varaosakirjasta apua.
http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/H-van/601%20H-van%20petrol.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Näkyy aika hitaasti latautuvan…
Tapsa
17.9.2012, 15:30 #167064Kiitos vaan vinkistä mutta mulla on Bensa Kaminan varaosakirjat jo paperiversiona.
11.11.2012, 20:48 #167065Onko projekti edennyt?
12.11.2012, 10:14 #167066Jep jep…rojekti etenee pikku hiljaa.
Ensilumi kun satoi (6tuntia/11cm) ja käväisin Hondalla ojanpientareella….kesärenkailla.
Jouduin sitten peltitöihin …vaihteeksi.
Mutta taas jatkuu Kamina rojekti…
Alakerta on jo nipussa ja “moottorijigissä” kiinni.(varaosa-auton etupää)
Laitan iD:n kannen “pikku” muutoksin 🙂
Pelti pakosarja teko menossa.
Vesikierron alumiiniset muutospalat koneistamossa (kuvat tulee tänne joo)Kuvamateriaalia tulee kunhan kerkiän…..
12.11.2012, 10:57 #16706712.11.2012, 11:25 #167068@vou930 wrote:
Jep jep…rojekti etenee pikku hiljaa.
Ensilumi kun satoi (6tuntia/11cm) ja käväisin Hondalla ojanpientareella….kesärenkailla.
Jouduin sitten peltitöihin …vaihteeksi.
Mutta taas jatkuu Kamina rojekti…
Alakerta on jo nipussa ja “moottorijigissä” kiinni.(varaosa-auton etupää)
Laitan iD:n kannen “pikku” muutoksin 🙂
Pelti pakosarja teko menossa.
Vesikierron alumiiniset muutospalat koneistamossa (kuvat tulee tänne joo)Kuvamateriaalia tulee kunhan kerkiän…..
Ojassa…….
29.11.2012, 07:38 #167069 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.