Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Cassisclubi ja tilaukset
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
15.10.2005, 18:44 #122268
🙁 Taitaa moni jäädä ilman pakettia tänä jouluna jos vanhat merkit paikkansa pitävät. On näet Porvoon jaoksella kokemusta CASSISCLUBISTA yhteystilauksen tiimoilta. IHMETYSTÄ herättää tieto siitä että Suomen 2cv Kilta on liittynyt cassikseen vaikka siitä Porvoosta oltiin kiltaan yhteydessä reklamaation kanssa. Upeat mainoslehdet suuret lupaukset edullisista hinnoista jäsenille laiha palaute.YHTEYSTILAUS JOSTA 1/3 OSAA JÄI TOIMITTAMATTA. Lukuisista yhteydenotoista huolimatta asian selvittämiseksi jäi luu käteen paha mieli ja 160 eur TAPPIO NOIN 550 eur TILAUKSESTA. KILTA LUPAUTUI HOITAMAAN ASIAN KUNTOON MUTTA KOKOUKSESSA VARMAAN TAPAHTUI VÄÄRINKÄSITYS JA NYT OLLAAN VIEMÄSSÄ JÄSENIÄ SUDEN SUUHUN. OLISIKO ENNEMMIN PAIKALLAAN VAROITUS CASSIKSEN TOIMINNASTA. Usein tätä ennen tilaukset olivat myös puutteellisia.
No jokainen päättäköön tilaako itselleen joulupaketin cassikselta ja saako rahalle vastinetta. Porvoon jaoksen kokemukset cassiksesta alittavat riman herää kysymys kannattako Killan tukea tällaista.Solidaarisuus kunniaan Killassa.30.10.2005, 10:41 #133659@wilson wrote:
🙁 Taitaa moni jäädä ilman pakettia tänä jouluna jos vanhat merkit paikkansa pitävät. On näet Porvoon jaoksella kokemusta CASSISCLUBISTA yhteystilauksen tiimoilta. IHMETYSTÄ herättää tieto siitä että Suomen 2cv Kilta on liittynyt cassikseen vaikka siitä Porvoosta oltiin kiltaan yhteydessä reklamaation kanssa. Upeat mainoslehdet suuret lupaukset edullisista hinnoista jäsenille laiha palaute.YHTEYSTILAUS JOSTA 1/3 OSAA JÄI TOIMITTAMATTA. Lukuisista yhteydenotoista huolimatta asian selvittämiseksi jäi luu käteen paha mieli ja 160 eur TAPPIO NOIN 550 eur TILAUKSESTA. KILTA LUPAUTUI HOITAMAAN ASIAN KUNTOON MUTTA KOKOUKSESSA VARMAAN TAPAHTUI VÄÄRINKÄSITYS JA NYT OLLAAN VIEMÄSSÄ JÄSENIÄ SUDEN SUUHUN. OLISIKO ENNEMMIN PAIKALLAAN VAROITUS CASSIKSEN TOIMINNASTA. Usein tätä ennen tilaukset olivat myös puutteellisia.
No jokainen päättäköön tilaako itselleen joulupaketin cassikselta ja saako rahalle vastinetta. Porvoon jaoksen kokemukset cassiksesta alittavat riman herää kysymys kannattako Killan tukea tällaista.Solidaarisuus kunniaan Killassa..
30.10.2005, 12:21 #133660Raati on tainnut ilmoittaa, ettei se kommentoi täällä keskustelupalstalla mitään asiaa.
Huolestuttavaa on jos ei hommat toimi, itsellä ei ole kokemuksia ulkomaantilauksista, joten asiaan ei ole sen enempää kommentoitavaa…
Vie asia virallisesti Raadille tai kirjoita ainakin Nyytisiin, niin ehkä asia etenee… Nyytisten viimeinen aineistopäivä tälle vuodelle taisi olla 11.11.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com1.11.2005, 10:33 #133661Jep jep. Ilmoittele kokemuksiasi niin tieto leviää. Olen kyllä törmännyt tyytyväiseenkin asiakkaaseen, kylläkin asui Saksan maalla.
1.11.2005, 20:16 #133662on jo lähtenyt nyytisiin
1.11.2005, 20:38 #133663Minusta killan olisi tärkeää luoda (kuljetus)suhteet saksalaiseen der franzoseen (https://www.franzose.de), minulta löytyy hyviä kokemuksia kyseisestä yrityksestä. Valikoima on laaja, vähintään cassiksen luokkaa ja hinnat mielestäni hyvät. Mutta tärkein syy miksi killan kannattaisi luoda kuljetusreitti franzosen ja suomen 2cv killan välille ovat franzosen valmistamat sinkityt rungot. Ne ovat yksinkertaisesti erinomaisia. Yksinkertainen _tukeva_ rakenne yhdistettynä upotussinkitykseen, sanoisin että ne rungot kestävät sen aikaa mitä bensaa saa huoltoasemilta. Tukevuuden myös huomaa ajossa. Haittapuoliin kuuluu jokusen kilon painavampi paino, se että rungon malli on mallia viimeisin putki-iskareille tarkoitettu, eikä saatavilla ole erikoisrunkoja (AK, vanhus jne). Hinta n. 800e.
Toimituksista puheenollen, ei löydy valittamisen sanaa franzosessa. He toimittavat ajallaan mitä lupaavat. Ainut moite mitä tulee mieleen on joidenkin jälkivalmisteisten peltiosien istuvuudessa, esim. tuulilasin kehys, mutta kyllä sen siitäkin hyväksi hitsailee, ja on sentään sinkittyä paksua peltiä.
Ja mistä minun kokemukseni franzosesta on peräisin? No työskentelen saksassa lähinnä rättärien huoltoon ja entisöintiin erikoistuneessa pajassa joka sattuu myös olemaan franzosen suurin asiakas. En kuitenkaan ole mikään franzosen palkkaama puhemies, olen vain myyty mies rungon (ostin yhden) laadun ja franzosen laadun perusteella. Pitäisi vaivautua kirjoittelemaan enemmän juttua suomen 2cv skenen ja saksan skenen eroista, siitä juttua riittää.
1.11.2005, 20:51 #133664Mikähän franzosen hintataso on vaikka tuohon cassikseen verrattuna? Tai suomalaisiin jälleenmyyjiin? Varsinkin tuon rungon osalta saattaa monella olla kiinnostus hinnan suhteen… Onneksi ei itsellä tällä hetkellä(eikä ehkä pitkään aikaan)ole tarvetta rungolle, mutta kyseinen osa on monelle kynnyskysymys harrasteen jatkumisen kannalta.
Itseäni tietenkin kiinnostaisi lattiapeltien hinnoittelu, ja tietenkin Dyanen korin osien…
1.11.2005, 21:24 #133665Dyanen peltiosat: https://www.franzose.de/shop/artikel/rubrik.php4?cs=2cv&cm=dyane&cr=blechteile
2cv peltiosat: https://www.franzose.de/shop/artikel/rubrik.php4?cs=2cv&cm=2cv6&cr=blechteile
Ilmeisesti nuo sivujen liikennevalot päivittyvät automaattisesti varaston saldon mukaan. Me ollaan käytetty noita kalliimpia (94,90 €) pohjalevyjä ja niiden istuvuudessa ei kyllä ole ollut valittamista.
Kuulin huhua että huolletut kaasarit tulevat kohta franzosen ohjelmaan, kaasareista onkin huutava pula. Hinnan pitäisi pyöriä jossain parinsadan tuntumassa.
2.11.2005, 06:04 #133666Kivasti osaa ainakin kutoseen. Siihen projekti -77:aan menisi vaikka mitä. Ja Dyaneen voisi hakea kontin pohjan ja takalamppupellin. Mutta….
Pitäskö hankkia diesel Vani ja tehdä “lomamatka”2.11.2005, 18:27 #133667Tänään kyselin vähän enemmän, ja franzose toimittaa jo tällä hetkellä norjaan ja ruotsiin tavaraa, eli suomi olisi seuraava looginen askel. Franzose on nyt myös tietoinen että suomessa on kiinnostusta.
Lukeekohan tätä kukaan killan henkilö joka päättää näistä asioista? Tuolta sivuilta löytyy yhteystiedot, ja sähköpostitse he satavarmasti ymmärtävät englantia. Jo pelkästään ne rungot olisivat hyvä syy luoda yhteys, ja jokainen pystyy sivuilta selaamaan että mitä kaikkea pientä kivaa sieltä löytyy. Jos kilta onnistuisi hankkimaan ns. händler-tunnukset franzoselle tavaraa saisi tilattua halvemmalla mitä tuolla hinnastossa lukee.
Pitäisköhän perustaa oma topikki?
3.11.2005, 06:22 #133668Tein viime talvena koetilauksen Franzosesta ja homma pelasi hienosti. Tilauksen tehtyäni tuli välittömästi paluueemeli tilaukseni perille tulosta ja noin viikon kuluttua olivat kaikki tilaamani vermeet jo tulleet lähipostiin. Ja tärkeä seikka myös oli se, että laskuttivat sentilleen oikean summan ja laittoivat matkaan mukaan extrana vielä uuden katalooginsa ja pari pientä lisälahjusta.
Mosa
3.11.2005, 10:56 #133669Juu, ajallaan ja moitteettomassa kunnossa tuleepi Franzosen kamppeet. Vaikka Saksa on huumorintajuttomien julmurien maa, niin postimaksut ja ripeys heillä ompi kohallaan 🙂
3.11.2005, 18:56 #133670Joo elikkä nyt on varmaa että suomen 2cv kilta saisi händler-tunnukset. Kuljetuskaan ei olisi mikään ongelma. Jotain siitä joutuisi maksamaan tietenkin, mutta halvemmaksi se tulee kuin tänne asti tulla osienhakumatkalle.. Jos nyt oikein muistan niin sellaisen standardikokoisen lavallisen roudaaminen suomeen (korkeintaan 100kg) maksaa 120e. Jos joku tuntee rahtareita (tai on rahtari) niin kaikkea voi aina sumplia jne jne.. Runkojenkaan toimitus ei ole mikään ongelma.
En nyt osaa sanoa että montako prosenttia halvemmalla händler-tunnuksilla tavaraa saa, mutta tuntuva alennus se on.
Hei hei, kuka ottaa virallisesti suomen 2cv killan puolesta yhteyttä? Tärkein esityö on jo tehty! Kiitokset händler-tunnuksien puhumisesta kuuluu sen nimiselle henkilölle kuin Markus Kestner.
3.11.2005, 21:04 #133671Niin ja jos joku ottaa yhteyttä niin muistaa mainita että tästä on jo Autoklinik Rosenstock/Markus Kestner puhunut heidän kanssaan niin he tietävät heti että mistä on kyse. Niin ja saa mainita että kuulit tästä autoklinikan suomalaisen työntekijän kautta. Nimeä ei tarvitse mainita, ei ole vaaraa että sekoittuisin toiseen henkilöön.
5.11.2005, 16:37 #133672Mutta jos kerätään kaikkien tarvitsioiden tarpeet samaan tilaukseen ja haetaan ne periltä kuorma-autolla, laiva ym kustannukset jäävät varmasti jaettuna paljon pienemmäksi kun rahtina paketti kerrallaan.
Umpikoriseen kuormuriin saadaan sopimaan niin paljon varaosaa, että kokonaiskustannus on varmasti hanskassa.
Olen valmis rattiin, ja kärrykin löytyy. Tammi- helmikuu olisi hyvää aikaa. Vänkäri tarvitaan mukaan, tai kaksikin.
Laskelmia tekemään siis.Hannu Keinänen
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.