Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Cassisclubi ja tilaukset

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 45)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #133688

    ➡ Kyllä kotimaisia liikkeitä tulisi myös käyttää itselläni ja muilla on Sitrosen kanssa aina toiminut hyvin tilaukset. Kokemuksesta tiedämme Porvoossa että myös isommista tilauksista on tullut isompi alennus.Hakevat ASIAKKAAN toivomuksesta, myös kun hankkivat (EUROOPASTA) OSIA JOTEN osiin voidan käyttää useampia ruplia kun ei matka kuluja tule hankintareissun
    kanssa, kyllähän siinä on perää kun entisessä emännässäkin jotta jos kysyntä loppuu niin varmasti tarjontakin osien suhteen ja sen jälkeen taitaa raid osienhaku alkaa TOSISSAAN tai kulkimet ovat katoavaa kansanperinnettä.MUTTA jokainen tietysti päättää mistä hankkii osat jotenkin tuntuu vaan että kotimaiselta liikkeeltä kannattaa aina kysellä ensin joskus osa voi olla edullisempi. Olisiko aivan mahdoton ajatus että Kilta ja Sitronen alkaisi yhteystyöhön osien hankinnan suhteen jäsenistön hyväksi.Että näin??????????????
    😉

    #133689

    Oltermannin kanssa jutelleena aiheesta viime JP-kokouksessa jäin siihen uskoon, että killan varaosamyynti on nyt jo ollut jonkun “kateellisen/veroihmisen” silmätikkuna… tarkoitan, että raati on (?) asiasta keskustellut ja sille on aiheellisesti aiheesta varoitettu (siis tästä verotusasiasta).

    Siinä hyvä tahto ja moni asia loppuu, kun lyödään jälkimaksuna 5:ltäkin vuodelta harkinta-/arvioperäinen verolasku killan maksettavaksi. Yhdistyksen hallituksen jäsenethän siitä joutuisi talousvastuuseen henkilökohtaisesti. Kyllä asioita tarvitsee vääntää ja kääntää, ettei olla äkkiä jälkiviisaita.

    Tuen kaikinpuolin varaosien helpompaa (halvempaa?) saatavuutta, ja jos käytännössä se onnistuu killan kautta niin hyvä.

    Itse olen jäävi keskustelemaan yrityksistä tehdyistä varaosakaupoista, kun en viimeisen kymmenen vuoden aikana ole pahemmin uusia varaosia ostanut (mitä nyt noita “olka”tappeja). Taloudellinen tilanne ei ole oikein antanut mahdollisuuksia upottaa “omaisuuksia” 2CV:seen (joskin omilla varaosaläjillä on ollut merkityksensä). En lukeudu niihin, jotka voivat muutaman ylimääräisen kampiakselin varastoon korjauttaa, vaan niihin jotka kierrättää käytettyjä varaosia omasta “myymälästä” (löyhä viittaus Jasun toisaalla olevaan kampiakselipohdintaan – yllättävästi 10 vuotta sitten hylätty kampi on tänään kuin uusi.)

    Keskustelu jatkukoon… ilman noitarovioita.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #133690

    Joo, kyllähän se elämää helpottaa aina kun voi hakea kulkimeen jonkun osan takapihan varastosta… Aika vähän tarvinnut ostella noita osia, juurikin tuosta edellämainitusta syystä…

    Mutta tuosta verotuksesta. Sen verran aiheen keskustelua kuullut, että Kilta on arvonlisäverosta “vapaa” johtuen siitä että se myy osia vain jäsenilleen, eikä tulonhankkimismielessä. Siis tarkoittaa sitä ettei Killan tarkoituksena ole rikastua näillä varaosamyynneillään, vaan lähinnä pitää Kiltalaisilla mahdollisuutta kunnostaa välinettä joka edellytys Killan jäsenyyteen on. Siis tällainen mielikuva asiasta on minulle jäänyt, korjatkaa jos väärässä olen.

    #133691

    Eli jos nyt tajusin oikein niin killan pitäisi myydä tuotteet voitottomasti tai lähes voitottomasti kulujen jälkeen ja ei tule ongelmaa verottajan kanssa? Sehän on vain hyvä juttu hintojen puolesta. Jos verottajan kanssa on tullut todellisia ongelmia niin näin ei ole toimittu.. Tutkimukset on eri asia kuin todelliset ongelmat.

    Tuosta kysynnästä ja tarjonnasta käy varmaankin parhaiten esimerkiksi tuo runko. Sitrosen hinnastosta en löytänyt yhtäkään runkoa. Viimeisissä nyytisissä oli myynnissä killalta runko, ilmeisesti alkuperäinen varaosarunko hintaan 750e(?). Muistan jossain nähneeni suomessa myynnissä sinkityn rungon hintaan 1500e. Se oli ilmeisesti originaali runko sinkittynä. Nytpä kysynkin että kun joku valmistaa tällä hetkellä uusia PAREMPIA runkoja sinkittynä hintaan 800e (ilman händler-alennuksia) niin eikö tätä tuotantoa kannattaisi tukea?(+kaikki pikkusälän uusiotuotanto myös.) Kyseessä on kuitenkin kuljinmalli jonka valmistus lopetettiin 15 vuotta sitten ja suomen virallinen maahantuonti 23 vuotta sitten.. Kaikki tuotanto ja tuontiliikenne pitäisi olla tervetullutta.

    Tiedän että suomessa on se meininki että sitä viiteen kertaan ratkennutta runkoa hitsataan sinnikkäästi synkkinä talvi-iltoina tallin perällä, ja se on kunnioitettavaa sinänsä, mutta ON (vielä onneksi) OLEMASSA HELPOMPIAKIN VAIHTOEHTOJA.

    Voin lähettää kiinnostuneille kuvia sähköpostiin rungosta (myös sisusta), pistäkää tänne osoite.

    #133692

    Ja oma lukunsa on nuo omat varaosapinot..
    Mutta kyllä nekin loppuu aikanaan………….

    #133693

    Näin entisenä Killan varaosakauppiaana voinen kommentoida:

    -Kilta on alv:stä vapaa tasan niin kauan kuin osia myydään lähes omakustannushintaan ja VAIN killan jäsenille. Tästä hankittiin aikoinaan Uudenmaan lääninverovirastolta ennakkopäätös. Eilisiltaisten TV-uutisten mukaan tämä saattaa pian olla mennyttä; verottaja on laajentamassa alv-velvollisten piiriä, osin EU:n takia, osin “silkkaa ahneuttaan”. Killan verovapaus perustuu Suomen lainsäädännössä olevaan Yleishyödyllisen yhdistyksen käsitteeseen, jota ei muualla EU:ssa tunneta.

    – Silloin kun tätä varaosamyyntiä aloiteltiin, keskusteltiin raadissa paljonkin aiheesta kilpaillaanko oikeiden varaosamyyjien kanssa; tultiin siihen tulokseen, kuten täälläkin on mainittu, että silloin sahataan oksaa jolla istutaan. Eli tarkoitus oli pitää varastossa kalliimpia, harvemmin tarvittavia osia, kuten kattoja ja runkoja; näitä ei varsinaiset kauppiaat mielellään varastoi; sitovat paljon pääomaa ja vievät pirusti tilaa…

    – Olisin sitä mieltä että kovin mittavia varaosavarastoja ei Killan kannata ruveta keräämään koska varat ovat rajalliset ja käyttäjäkunta kuitenkin niin pieni ettei toimintaa missään tapauksessa kannata kovin ammattimaisesti hoitaa, puhtaasti kannattavuus syistä.

    t. Hukki, varaosavastaava emeritus

    #133694

    Edelleenkin haluan korostaa, että mitään suuria varastoja killalle ei tarvitse kerätä. Tarkoitus olisi, että kilta hyödyntäisi nuo Franzosen tunnukset (joilla saadaan alennusta) ja tavara tilattaisiin kiltalaisten toimesta, killan kautta, kiltalaisten omiin varastoihin. Tämä on aivan sama systeemi kuin mitä nytkin käytetään harvinaisempia kattoja tilatessa.

    Jos verottaja puuttuu peliin kohta muutenkin, niin eikö olisi aika kehittää varaosamyynti uusiin uomiin?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133695

    @Akaile wrote:

    Edelleenkin haluan korostaa, että mitään suuria varastoja killalle ei tarvitse kerätä. Tarkoitus olisi, että kilta hyödyntäisi nuo Franzosen tunnukset (joilla saadaan alennusta) ja tavara tilattaisiin kiltalaisten toimesta, killan kautta, kiltalaisten omiin varastoihin.

    Näinhän Killan osuus jäisi vain näiden tunnusten hankintaan. Mutta miten tilatessa pitäisi osoittaa että on kiltalainen saadakseen nuo alennukset käyttöönsä? Jokaiselle kiltalaiselle (samat) tunnukset nyt tuon gallerian tapaan? Joita sitten tilatessa pitäisi muistaa ilmoitella sinne? Ja miten toimittaja suhtautuisi että lähes aina olisi eri osoite (jos järkeä on, ei mitenkään…)?

    Mutta uskoisin systeemin näin toimivan, nuo muutamat seikat vaan selventäen…

    #133696

    Killan varaosavastaava ottaa kiltalaisilta tilauksen vastaan, tilaa tavaran. Varaosat saapuvat killan varaosavastaavalle ja kiltalaiset noutavat tavaran. Tilausta tehdessä tilaajilta kääritään rahat laskua odottamaan, jotta ei tulisi mitään peruutustapauksia (ts. tavara ei jää varaosavastaavan riesaksi TAI maksettavaksi!)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133697

    Moro kaikille !
    Täällä Rysselisä asuvana olen kokeillut Frazosea kerran, tilasin tosin osat saksalaisen tyttöystäväni vanhempien osoitteeseen (kuulostaa monimutkaiselta mutta toimi), tosin osa osista oli jäänyt liikkeeseen, mutta sähköpostireklamaation jälkeen puuttuvat osat anteeksipyyntöjen kera tuli seuraavana päivänä.
    Toinen firma Saksassa, Treffpunkt Citron, jota kokeilin kanssa,mutta ongelma oli jälleen mäntäsatsi tuli Mahlen sijasta FM, mutta Mahlen hinnalla ja jarrupalat tuli tilaamani käsijarrun sijatsta tavalliset palat, osa osista puuttui ilman ilmoitusta. Onneksi en ollut vannut paikkoja osia odotellessa.

    Kuljetus Saksasta Suomeen saattaisi järjestyä, tiedossani on kaksi kuljettusliikettä, jotka ottavat autoja paluukuormaksi ainakin täältä Belgiasta. Toinen ajaa hirsitaloja ja toinen ongelmajätteitä tänne päin.
    Saan yhteystiedot tällä viikolla ja jos jotain kiinnostaa, välitän ne edelleen. Autosta kuljetushinta on 620 eur + alv, siitä voi kalkuloida esim runkonipun kuljetushintaa.

    Onko muuten niin, ettei varaosamyyjiltä suomesta enään saa osia, vai miksi kiinnostaa ostaa saksasta ??

    #133698

    Helppo vastaus: Hinta ja valikoima.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133699

    ➡ Kyllähän Suomessa myydyt osat useinmiten ovat edullisia ja sangen hyvälaatuisia ja saatavuus hyvä, ja jos on autontakakontissa väärä osa omaa tietämättömyyttään TULLUT HANKITTUA niin vaihtomatka useinmiten ei ole pitkä näin kun taasen muualta tilattujen kanssa vaihto voipi venyä aika pitkäksikin aikaa ajallisesti vai mättääkö jokin Suomen varaosadealereissa
    hmmmmmmmmm mene ja tiedä……….OMASTA MIELESTÄNI OVAT OSAAVAA PORUKKAA.

    #133700

    Suomesta alanliikkeistä AZAM puskureita ja ei ees ole ollu suurta kiinnostusta liikkeillä kyseläkkään kyseisiä puskureita mistään.
    Joten olen sitä mieltä että hankitaan vaan ne alennus tunnukset sieltä Franzoselta.

    #133701

    Aivan! Miksei sitä varaosa-arsenaalia voi laajentaa, kun siihen on mahdollisuus?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133702

    Jep jep. Samaa mieltä ja jos Hantta oot kiinnostunut tosissaan sinne lähtemään. niin ilmoittele ajoissa. Mä voin lähtee mukaan 🙂 Se on aina mukava seikkailu tällaiselle nuorelle pojalle lähtee ulkomaille…

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 45)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.