Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Channelointi ?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
17.8.2011, 22:18 #149331
Pitäisi saada kattava kuvakalleria kerätyksi aiheesta sanallisin kommentien kera..
Laittais erillisen jutun vaikka Wikille sitten niistä..
Voisi olla iloa ja hyötyä jos kuka vain haluaisi tehdä tuonlaisen madalletun version,,
niin ei tarvitsis jokaisen pähkäillä samojen teknisten ratkaisujen kanssa..
Vaan voisi katsella ratkaisuja jo valmiista suunnitelmista miten sen voi toteuttaa.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂18.8.2011, 06:53 #149332Näitä on tehty (toistaiseksi) sen verran vähän, ettei ole vielä selkeitä toimintalinjoja miten asiat ratkaista näiden kanssa pitäisi. Molemmat tässä maassa liikkuvat (ja ainakin yks projekti) on ratkaistu jokainen sitä rakentaessa, asioiden eteentullessa…
Eikä noita ole maailmallakaan ihan haitaksi asti, ja ne mitä sieltä on kuvina vastaantullut, on nekin käytännössä kaikki joko jotenkin tai varsin radikaalistikin toisistaan poikkeavia…
Perusideanahan tuossa on että siirretään lattioita alkuperäisiä ylemmäksi, joka sitten aiheuttaa kaikenlaista “mielenkiintoista” askarreltavaa lisäksi… Näistäpä sitten onkin tullut jostain kumman syystä jutusteltua askartelijoiden kanssa puhelimessa, mistähän ovat miulle keksineet soitella..?
18.8.2011, 15:01 #149333@Jalppis wrote:
Channellointi = auton koria lasketaan alaspäin lattiaa nostamalla. Eli ajo-ominaisuudet ja kulkimen jousitus/alusta ei muutu. Jousituksen korkeus voi olla jopa sama kuin vakio korisessa kulkimessa, kuljin vain näyttää matalammalta channeloinnin seuraksena. 😯
Voisin kuvitella, että lukuisten teknisten vaikeuksien lisäksi kyseisen korin pudotuksen (lattian noston) seurauksena ohjaamossa
tulee aika ahdasta. Ainakin korkeussuunnassa. Sätkässä/Tiinassa tilanne sattaa olla siedettävä, koska katto on kangasta ja
sen saa jopa rullalle. Mahtuuko jalat vielä kojelaudan alle? Kenkä kaasulle?Olen myös nähnyt peltikattoisista amerikkalaisista ajoneuvoista tehtyjä vastaavia rakennelmia – kieltämättä aika hienoja ja erikoisia.
Niissä joissakin on lattian noston lisäksi kabiinin kattoa laskettu (koria madallettu ylhäältä), eli kuskilla ja matkustajilla voi olla aika piukat paikat. Ajetaankohan niitä
lähes makuultaan, vai onko kuskien oltava näytösajoissa erityisen pienikokoisia (lyhytkasvuisia)? Pääasiassa tällaiset metrin korkuiset ajokit lienevät näyttelyesineitä.Tämä aihealue tuntuu olevan perin totinen ja vakavahenkinen, joten pyydän jo etukäteen anteeksi, jos suhtaudun jollain tapaa ymmärtämättömästi
kyseiseen tyylisuuntaukseenKaiken kaikkiaan on hienoa, että tällaistakin yritteliäisyyttä ja luovuutta löytyy. Monet eivät varmaan raaskisi (osaisikaan?) modifioida kuljintaan noin rankasti, mutta
eihän niin tarvitsekaan tapahtua – jokainen rakennelkoon tyylillään. Ainakin minun puolestani. Mersun maski sätkässä on tosin mielestäni aika karsee…18.8.2011, 17:20 #149334Ami6 chaneloitu 10 cm…isokin immeinen mahtuu mainiosti ( Gaetan ) kuva Snailin sivuilta josta löytyy myös hyvät kuvat
suomi tiinasta.
http://www.servimg.com/image_preview.php?i=1954&u=11494916″ onclick=”window.open(this.href);return false;18.8.2011, 17:23 #149335Penkki on madallattu myös vastaavasti…. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂18.8.2011, 17:55 #149336Penkit muistaakseni Fiat 850, sopii tyyliin.
18.8.2011, 18:45 #149337ps. kauneudella ei ole mitään tekemistä katsojan silmien kanssa 😉
Ei olekkaan Olli, se on sellainen Wanha sanonta, jota kannattaa waalia. Ei ideologian takia vaan perinteen.
Sainhan kerrankin Olliin uutta verta, kun laiton ton kommentin 😀 Mutta kuten monet muutkin ovat sanoneet, aina mahtuu tänne uusia innokkaita harrastajia ja se on tärkeätä.
Jokaisen kommentti on arvokas, mutta kulkimen omistaja tietää omansa aarteensa salat parhaiten. Joten elkäämme takerru pikkujuttuihin 🙂
T: MoA
Vain köyhillä on kiire.
18.8.2011, 19:06 #149338@kari80 wrote:
Ami6 chaneloitu 10 cm…isokin immeinen mahtuu mainiosti ( Gaetan ) kuva Snailin sivuilta josta löytyy myös hyvät kuvat
suomi tiinasta.
http://www.servimg.com/image_preview.php?i=1954&u=11494916″ onclick=”window.open(this.href);return false;Nooo… mainiosti on ehkä sittenkin vähän ylimainostettua 😀
Ajokenkinä on aamutossut ja sittenkin varpaankynsi piirtää viivaa hanskahyllyn alapintaan.
Kunnon läskipohjat, tai lenkkitossut eivät kyllä sopisi liikkumaan pedaalilta toiselle 8)Tosin voi kait sitä hyllyäkin nostaa suhteessa lattiaan… vai tulisikohan taas uusia ongelmia… tosin ne taitaa olla
innokkaille rakentelijoille vain hidasteita.19.8.2011, 05:44 #149339On se vaan hieno tuo ami. Pitäisiköhän vihreällekin antaa laikkaa… 😉
19.8.2011, 06:49 #14934020.8.2011, 16:50 #149341@Akaile wrote:
Sebulle sellaisia terveisiä, että laitahan lisää kuvia mm. kuinka toteutit laturin kiinnityksen, huohottajan jne.? Olkoot “puritaanit” mitä mieltä hyvänsä, mutta näissä madalletuissakin on omat tekniset juttunsa, mitkä pitää voittaa ennen katsastajan leimaa….
Tässä tovi sitten tuota katseltuna, pannuhuoneessa on täysin vakiomitoissa oleva moottori/laturi/huohottaja jne…
Otinko kuvia..? En, oli ihan vahtimista kolomevuotiaassa seuralaisessa… 🙄
Muutenkin oli kyllä kivoja oivalluksia koko laitteessa, monin osin täysin eri tavalla lähestytty “ongelmia” kuin “-66Mörkössä”, nopeasti silmäillen tuskin tuli edes puoliakaan kaikkea havaittua mitä olisi halunnut huomata…
Lisää rakennettuja, kyllä noiden “alkuperäisten” sekaan näitäkin sopii. (monikohan ns. alkuperäinen on oikeasti kovinkaan alkuperäinen)
PS. En minäkään ymmärrä alkuperäiskuntoon hieromista, enkä varsinkaan museorekisteröintiä, mutta on kuitenkin jäänyt sellaiset avoimesti haukkumatta heti sellaisen nähtyäni… 😯
21.8.2011, 15:43 #149342PS. En minäkään ymmärrä alkuperäiskuntoon hieromista, enkä varsinkaan museorekisteröintiä, mutta on kuitenkin jäänyt sellaiset avoimesti haukkumatta heti sellaisen nähtyäni…
Kyllä oli Tiina hieno…olihan muuten kohteliasta porukkaa ettei pahoitettu erään -62 pakun omistajan mieltä kun sattui olemaan ensikertaa paikalla..
7.9.2011, 18:57 #149343@Sebu wrote:
http://s1210.photobucket.com/albums/cc413/elbu/
Tollanen tuli tuossa rakenneltua. Kulkimen jousitus kuvissa matka-asetuksilla eli liian korkealla. 😈Minkäslainen oli katsastajan ilme kun konttorille ajelit :?:. Tarviko poikkeusluvan trafista vai menikö vaan muutoskatsastuksella ❓ . Itsellä kun on tollanen kovakattoinen ja väärän merkkinen vastaava projekti meneillään ja meinasivat että poikkeuslupa pitäisi olla 😐 . Missäs muuten katsastit, jos kyselis sieltä missä ovat jo tälläisen hyväksyneet. On muuten komee Dyane ❗ ❗
7.9.2011, 19:21 #149344Eipä ne tainnu edes huomata koko muutosta kun oli kuljin nostettu niin ylös kun vaan sai 😀 .
Lupakin kysyttiin ennenku projekti aloitettiin vastaus oli: “madaltakaa vaan , eihän siinä mikään muutu ja auton jäätävä vanteen varaan jos kumi puhkeaa. “. Katsastin tuon pelin Joesuun K1 Katsastajilla.7.9.2011, 19:48 #149345Konreettinen muutos nähdäkseni oli vain ohjausakselin nivelöinti sen korin madalluksen myötä.. 😉
Öljyn täyttö korkin salpa oli vaatinut peukalonpään kokoisen kupan kopistamisen konepeltiin.. 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.