Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Citroën ami 6 1967
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
30.8.2010, 14:24 #154045
Tämöinenkin varuste on amiin ollut saatavilla.. Näitä olen nähnyt vain Be-Ne-Lux ja Usa malleissa..
En taida laittaa paikoilleen, kun idea laittaa noihin kynnyskoteloiden päälle tuollaiset vedenkerääjät ei liene kaikkein paras anti-ruoste-ratkaisu.. 😛
31.8.2010, 14:27 #154046Pieniä askarteluja ehdin tänään.. Monessa liemessä keitetty alkuperäinen puola korvautui upouudella Ducelierilla.. Boschin mikälietulpat korvautuivat NGK BP6HS:llä, miksköhän en niitä aikaisemmin vaihtanut. Ainakin tyhjäkäynti tuli tosi tasaiseksi vai tuntuikohan vaan..
Lopuksi vielä kiinnitin uudet lumppukarvaiset lämppäriputket paikoilleen.. Nyt ollaan valmiina kylmiin keleihin.. ..jos tässä viikolla sitten vielä ehtisi 123-sytkän asentamaan, ja samalla putsaamaan öljynlauhduttimen.
6.9.2010, 15:13 #154047Tänään ehdin töipäivän jälkeen asentaa mestarin kanssa 123 UNI sytkän paikoilleen.. tällä kertaa oli meillä tekniikkaa niin paljon apuna (strobopyssy ja kierroslukupyssy), että nyt on varmasti kohillaan… koeajo jäi tosin suorittamatta.
Vieläkin iloisempi olen siitä, että vihdoin pääsin putsaamaan öljynlauhduttimen.. oli pahasti töhkän peitossa.. ois kyllä pitänyt putsata se jo paljon aikaisemmin.. 😳
Sitten irrotin etukarjapuskurin, kun oli tarkoitus vaihdella siihen ehjempiä kumeja.. mutta en sitten raaskinut sitä laittaa vielä takaisin, kun rupesi toi keula näyttämään niin mukavalta ilman sitä hallitsevaa kromiputkea.. tässä pikainen otos:
6.9.2010, 18:18 #154048-Olli
6.9.2010, 18:44 #154049Näyttää paremmalta ilman karjapuskuria… 🙂
7.9.2010, 05:53 #154050Taitaa olla laissa vaadittu että kuskin puolella on sivupeili, vaiko eikö?
Tämmöset mulla on varattuna:
Pitäisköhän nyt sitten käyttää noi molemmat, vaiko vain toinen vaiko laittaa jokin klipsi-pelili katsastuksen ajaksi..
Jos noita käytän, niin sitten on vaihtoehtona laittaa ne ihan eteen, niin kuin joku ne oli aikanaan tähän kulkimeen halunnut, tai sitten vois laittaa ihan perinteiseen paikkaan, eli about tuulilasin alareunan tasolle..
hmm..
7.9.2010, 12:55 #154051Vasta 1.1.1981 tulee asetus kummastakin sivupeilistä (henkilöauto). Jos et halua laittaa molempia niin voin ostaa sulta toisen, siis jos ne kummatkin käy kuskin puolelle :D.
-Olli
7.9.2010, 18:48 #154052Ja niissä äsken mainittua uudemmissakin riittää kun on _kaksi_ peiliä, yksi kuskin laidassa ja toinen voi olla keskellä tai oikealla.
7.9.2010, 19:19 #154053@Karsastajan käsikirja wrote:
01.01.1981 tai sen jälkeen käyttöön otetussa autossa tuli olla
– korin kummallakin sivulla asennoltaan säädettävä taustapeili.
– henkilöauton ohjaamossa asennoltaan säädettävä taustapeili.-Olli
7.9.2010, 23:29 #154054Tuo sääntö tuli Suomessa voimaan -81 tuommoisena. Mutta Euroopan yhdentyessä suomalaista lakia muutettiin 90-luvulla eikä kolmatta peiliä enää vaadita. Ja lain helpotuksethan on voimassa vanhemmillekin autoille.
8.9.2010, 06:00 #154055Ami ja kuski bongattu Espoon Motonetin pihalla!
Oli kiva nähdä, molemmat 8)
8.9.2010, 07:13 #154056Kuten myös tuunattu musta 2cv & kuski.
Motonetistä ja apteekista tarttui tarvikkeita jousipönttölöiden hiljentämistä varten.. katsotaan saadaanko tuo kuiva honk-honk nyt vihdoin hiljennettyä.
123-testiajo sujui hyvin, kulkee yhä kovaa ja käynnistyy ja käy nätisti.
8.9.2010, 19:08 #154057Nyt on jousipöntöt saaneet huuhteluruiskulla ja letkulla hieman voitelua ja ääntely ainakin väheni, ehkä poistui kokonaan.. En vielä hirveesti ehtinyt kuuntelemaan/testaamaan, mutta ensi vaikutelma oli, että hankaava honk-honk on poissa..
Vielä kuuluu semmonen natina kun oiken hiljaa keinuttaa kuljinta katonreunasta, mutta luulen että se tulee jostain muualta kuin jousipöntöistä.. voi kai olla mikä tahansa paikka, joka kaipaa vaseliina.. ehkä iskareiden kiinnitykset tai jousivarpojen päät? Arvauksia?
Sitten putsasin ilmansuodattimen bensassa ja öljysin.. oli jo aikakin.. jälleen yksi asia, joka ois pitäny tehdä jo keväällä.. 😳
Sitten säätelin ryyppyvaijeria ja huomasin, että orkkis-kaasari olikin jo jonkin verran “horo”.. eli klappia löytyi kivasti.. Onneksi oli kaapissa uusi Solex 40 PICS 2, joten se laitettiin paikoilleen.. tosin se piti ensin putsata ja vaihtaa siihen vanhasta kaasarista uusi kiihdytyspumpun kalvo, kun uuden kaasarin kalvo oli ihan koppuraa.. Täytyy vielä uusi kalvo laittaa ja korjata tuo vanha kaasari myös.
Käyntiin ehdin äsken laittaa, mutta kaasarin tarkempi säätäminen jää huomiselle.. Eikös se niin mennyt, että ensin tyhjäkäynti kohilleen n. 800kierrosta ja sitten ilmaruuvia kiinnipäin siihen asti kun kone alkaa hyytymään/nikottelemaan ja siitä sitten 1/3 kierros aukipäin.. ja sitten vielä tyhjäkäynnin tarkistus?
8.9.2010, 19:45 #154058Ensin säädetään ilmaruuvista sellainen kohta jolla kone käy tasaisen varmasti suurinta kierroslukua tyhjäkäynnillä,,
ja kaasuläpällä säädetään sitten tyhjäkäynnin kierrokset kohdalleen…
Sen jälkeen voi kokeilla kiertää sitä ilmaruuvia karvan verran kiinni.. ❓
Vaikka sekään ei ole tarpeen ellei tarvitse katsastukseen säätää.. ❓ 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂9.9.2010, 11:10 #154059Pakoputken saumat tiiviiksi, sytty kohdalleen, venttiilit säätöihin ja mittapilli pakoputkeen. 5-10e maksua ja ruuvimeiseli käteen. Sen jälkeen mittarista lukemaan onko lukemat mitä sattuu vai saako säätöihin. Jos/kun saa säätöihin niin eipä tarvitse miettiä, että onko laihalla vai rikkaalla. Muussa tapauksessa se on aina arpomista, kun koneet ovat yksilöitä, kaasarit kuluneita, männänrenkaat väljänä, pakoputket falskaavat ja muutenkin nuppia kiristää 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.