Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Citroën ami 6 1967

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 151 - 165 (kaikkiaan 208)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #154060

    No empä tiedä muuta kun omat kokemukseni..
    Säätänyt olen katsastus mittaukseenkin vain kokemus peräisesti tuon säädön ja kuulema oli seokset kohdillaan..
    Se että onko seokset sitten laihalla vai rikkaalla riippuu siitä että mihin kohtaan sen ilmaruuvin lopulta jättää..
    Mutta periaatteessa siten kun tuolla edellä kirjoitin on säätöohje ollut kotikonstein toteutettavissa..
    Edellytys kuitenkin on että koneen muutkin säädöt on kohdillaan eikä ilma vuotoja ole…
    Olisi mielenkiintoista joskus testata omakin kutonen tuon korvakuulolta säädön jälkeen,, jollaisella säädöllä on tullut ajeltua viimeiset kolmekymmentä vuotta..
    Kaverini ajellut 60 tuhatta samoilla menetelmillä säädetyllä koneella pakokaasu mittausten ollessa edelleen kunnossa.
    Helpoin konsti tietenkin on kun laittaa testerin ja säätää sitten,, niin tulee ainakin kohdilleen..
    On hyvä että kirjoitellaan aiheesta,, niin asiasta huonomminkin tietävät osaisivat säätää sen verran että liikkeelle pääsevät nyt ainakin..
    Olen vuosien varrella säätänyt joskus aina tapahtumissa tyhjäkäyntejä pyydettäessä jotta olis edes siedettävä tyhjäkäynti..
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #154061

    Kiitos näistä kommenteista, säätelin tuolla menetelmällä ja tyytyväinen olen.

    Tyhjäkäyntiä en tosin nyt saanut niin hiljaselle kuin haluaisin.. ilmeisesti uusi kaasari tai kaasutanko vähän kanittaa ja/tai kaasupolkimen jousi on kai löysä.. kädellä kun auttaa, niin kierrokset kyllä laskee halutulle tasolle.. pitää vielä tutkia.. vai onko tämä yleinen ominaisuus?

    Käyntimään ei meinannut kylmänä aamulla oikein lähteä, mutta johtu varmaan siitä kun ilmaruuvi oli miten sattuu ja ryyppyä en osannut nykiä tarpeeksi.. täytyy koittaa huomenaamulla uusiks.

    Kulku oli ihan vastaavaa kuin edellisellä kaasarilla.. hieman ehkä äänet muuttuivat..

    Pari kännyotosta tähän..

    Vauhtia piisasi kun tuulet oli kohillaan:

    Yksi poseerauskuva, kun viime nokkakuvassa oli niin karsee tausta.

    Sisätilatkin alkaa pikkuhiljaa siistiytymään.. oikeestaan enää kattoverhoilu ja siivousta jäljellä.. Suomesta en oo löytänyt reijitettyä vinyylikangasta valkoisena/kermanvärisenä.. harmaata saisi.. harmaa vois kyllä kelvata, kun on muutenkin harmaata tuolla kabiinissa..

    #154062

    @turtl3 wrote:

    Tyhjäkäyntiä en tosin nyt saanut niin hiljaselle kuin haluaisin.. ilmeisesti uusi kaasari tai kaasutanko vähän kanittaa ja/tai kaasupolkimen jousi on kai löysä.. kädellä kun auttaa, niin kierrokset kyllä laskee halutulle tasolle.. pitää vielä tutkia.. vai onko tämä yleinen ominaisuus?

    Ei se ominaisuus ole, saattaa olla että kaasuläpän keskitys akselilla ei ole ihan justiinsa kohdallaan vaan kanittaa kurkun reunaan juuri siinä kiinni meno vaiheessa. Asiaan auttaa kun kaasutin on irti niin löysää kaasuläpän ruuveja 2 kpl hiukan ja sievästi kaputtelee akselin päistä sellaisen kohdan että läppä menee keveästi kanittamatta ihan kiinni asti.. Näin olen itse hienosäätänyt noita.. Voihan siinä uutuuttaan olla myös niin tiukka se akseli että vaatisi voitelua.. Saattaisi silläkin kanitus asettua ehkä.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #154063

    Jos laitoit 123:n aivan tarkalleen niillä ohjeilla, jotka mukana tulivat, saattaisi olla vielä varaa parantaa. Nimittäin 123 on sen verran idioottivarmaksi suunniteltu eri konetyyppien väleille, että sytyn ennakko on ohjeiden mukaan juuri siinä kohtaa mihin ohjeet sen haluavat aavistuksen verran “varmuusvaran” puolella. Elikkä voisi olla mahdollista säätää sitä syttyä 1-3 hammasta aikaisemmalle, mutta tämä edellyttää sitä, että kuulostelet kilistääkö se kone sen jälkeen. Ilmiö tuli testattua edellisen kerran viime vai toissa kuussa, kun asensimme erääseen nelkkuun myymäni 123:n. Eron huomaa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154064

    @PienempiOlli wrote:

    Vasta 1.1.1981 tulee asetus kummastakin sivupeilistä (henkilöauto). Jos et halua laittaa molempia niin voin ostaa sulta toisen, siis jos ne kummatkin käy kuskin puolelle :D.

    -Olli

    Katotaan miten teen noiden peilien kanssa.. jos käytän vain yhden toinen joutaa sitten sulle.. “kätisyyden” saa noissa vaihdettua. Hetki voi mennä.. täytyy kehitellä suunnitelmia amille, vielä kun en oikein tiedä mitä sille tekis tai ois tekemättä.. pikku ruostevaurioiden korjaus kai vuorossa seuraavaks.

    Mulla on muuten 3kpl 12v keltasia ajovaloja semmoisella vanhalla kannalla.. kyselitkös joskus sellaisten perään, vai muistanko väärin?

    #154065

    Viestin otsikko: AjovaloLähetetty: Ma Elo 16, 2010 20:04

    Liittynyt: La Marras 11, 2006 08:44
    Viestit: 562
    Paikkakunta: HELSINKI. Vuosaari Onkos nurkissa keltaisia 12v ajovalopolttimoita….ne kaksinapaiset Wanhuksiin…

    _________________
    Älä tee sitä tänään jonka voit huomenna teettää toisella.

    Ylös

    PienempiOlli Viestin otsikko: Re: AjovaloLähetetty: Ti Elo 17, 2010 10:21

    Liittynyt: Ti Kesä 29, 2004 21:37
    Viestit: 1195
    Paikkakunta: Vantaa Mulle kelpaa loput mitä Kari ei tarvitse.

    Nimimerkki: Viimeistä paria viedään

    -Olli

    Voin hakea tänään..yksi menee Mikille
    terv. Kari

    #154066

    “ystävät”

    😀

    -Olli

    #154067

    Jees photo.

    Tohon jostain vielä beige ami 6 berline kolmanneksi ni ois hyvä väriyhdistelmä kasassa.

    #154068

    Eka testitankillinen ajettu kaasarinvaihdon ja 123-asennuksen jälkeen.

    Kulutus 5.8 litraa / 100km (– 380 kilometrin seka-ajo otannalla)

    Hyvä tulos, en meinaa edes ajanut mitenkään taloudellisesti.. iso osa ajosta yli 100 km/h.. ja jopa yli 120 km/h 😉

    Varsin taloudellinen yksilö tämä tuntuisi olevan, varmaan pääsis alle 5.5 litran jos vähän kattelis miten ja missä ajelee.

    #154069

    Tänään sain vilkut toimimaan kunnolla.. sain toisen vilkkuvivun/vilkkureleen ja sen saimme korjattua ja nyt vilkuttaa oikein..

    Sitten tuli laitettua uudet sivupeilit paikoilleen suurinpiirtein samoille paikoille missä peilit olivat alunperin kun kulkimen Ranskasta hain. Täytyy laittaa kuvia.

    Vielä ei ole ruosteen korjaukset edenneet, mutta jos tässä keksisi jotakin sillä saralla.. ens viikko menee tosin Belgiassa.

    #154070

    Tässä peilit paikoillaan:

    #154071

    Ehdinpäs vielä edistämään projektia ennen talvisäilytystä.

    Amin lattiapellit ja kynnyskotelot hitsattavana/korjattavana tänä viikonloppuna.. kävin duunin jälkeen vielä irrottamassa takalokarit ja takakontin luukun, niiin tulee samalla katottua takasisälokarien ja takakontin yläkulman pienet pehmytpesäkkeet..

    Sivulattiapellit olivat sen verran hyvät, että päätettiin korjata vanhat alkuperäiset.. kuskinpuolella vain yksi pieni kohta penkin kiinnityksen kohdalla ja pelkääjän puolellakin vain semmoinen 10cm x 20cm paikka..

    Kolmessa ovessa myös vähän korjattavaa yläreunoissa, mutta ne korjataan talven aikana, kun ovet on kuitenkin helppo irrottaa ja kiikuttaa korjattavaksi..

    Pitäisköhän vaihtaa vielä öljytkin ennen talvisäilöä.. talvehtisikohan se moottori paremmin uusilla öljyillä…

    #154072

    Noh ihan ei mennyt kuin elokuvissa..

    Lattiapellit saatiin korjattua ja takakontin takayläkulma tuli kuntoon.. Kynnyskoteloa koitettiin fixata toiselta puolelta, mutta ei tullut kovin hyvää.. korjauspellit mallia ami 8 oli kehnohkot eivät oikein sopineet.. ruostunut aines otettiin pois ja tilalle laitettiin uutta, mutta ei tullut oikein hyvä mielestäni, joten luulen, että Urho-Matti tulee tuohon kynnyskoteloon, eli Uusiksi Meni.. Toisen puolen kynnyskoteloon ei koskettu.

    Löysin Saksasta ami 6 kynnyskotelot, joten täytynee ne tilata ja koittaa, jos onnistuisi vaihtaa paikoilleen..

    #154073

    Käyty tallilla ja ami startattu.. kohtahan saa jo ajaa kesärenkailla. 😀

    Pikkusen joutui odottelemaan bensan nousua kaasarille.. mutta lähtihän se sitten viimein käyntiin.

    Irroitin mukaan viimeisestä koskemattomasta ovesta ikkunanpokan, johon vaihdan uudet liukugummit.. alaliukutiivisteen alta paljastui aikasen rapeaa peltiä.. pakko korjata/korjauttaa tässä lähiviikkoina..

    #154074

    Askartelin amin kyytiin apukuljettajan.. 😀

Esillä 15 viestiä, 151 - 165 (kaikkiaan 208)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.