Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Citroën ami 6 1967

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 208)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #153985

    Hienoa että löytyi toi kilpi! Kulttuuriteko 😉 Meneekö katsastus elokuulle vai miten menettelevät?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #153986

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    OK..
    Mutta mistäs löytyy tuolainen kone sitten,, ?

    Panhard PL17 Tigre tai 24 CT/BT..848cc / 60 hp…perkulestarallaa ….ainankin etana sivuilla on kuva Suomalaisesta Ami8 kulkimesta..takakontissa Panhardin kone…ollut 2cv:nokalla…ja olenpahan itsekkin käynyt sitä ihailemassa..täh

    #153987

    Ja ranskassa niitä ompi lisää….Hakee vaan 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #153988

    @Akaile wrote:

    Hienoa että löytyi toi kilpi! Kulttuuriteko 😉 Meneekö katsastus elokuulle vai miten menettelevät?

    tuota noin.. papereissa lukee että:

    Katsastus: 14.10.2009

    Seuraavan määräaika: 30.9.2009 – 31.1.2010

    ..eli ota tosta nyt sitten selvää.. 😀

    Taitaapi mennä tuon ekan käyttöönottopäivän mukaan eli tammikuu.. eli kai sitten käytännössä aina keväisin kun ottaa kulkimen liikennekäyttöön..

    #153989

    @turtl3 wrote:

    tuota noin.. papereissa lukee että:

    Katsastus: 14.10.2009

    Seuraavan määräaika: 30.9.2009 – 31.1.2010

    Häh, menikö vuodet väärin? Eikö tuo seuraava katsustus pitäisi olla vuotta myöhemmin? Maahantuotikatsastus hoitaa seuraavan vuosikatsastuksen, jos se ajoittuu, olikohan se, 4kk:n sisään ennen käyttööottopäivää. Niin minulla ainakin kävi.

    #153990

    Itselleni kävi samalla konttorilla siten, että vuosiluvut muuttuivat siitä alkuperäisestä rekisteröintitodistuksesta vuotta aikaisemmaksi. Soitin konttorille ja lähettivät uuden korjatun postissa. Kannattaa tarkistaa kävikö sinulle samoin.

    #153991

    Soitinpas konttorille ja tarkistivat jotta koneella ovat katsastuspäivät taisiis -vuodet oikein.. eli juurikin ovat papereissa jostakin syystä väärin.. Eli seuraava katastus 30.9.2010 – 31.1.2011 välillä.. eli kai halutessani vasta keväällä 2011..

    Uutta paperia ei tartte hakea, kun asia korjaantuu kun otan kulkimen takaisin liikenteeseen keväällä..

    #153992

    No mites sitten tilanteessa jossa kuljin on ollut suomessa jo rekisterissä, mutta otettu uudelleen käyttöön? Nimittäin rupesin tuossa miettimään, että rekisteröin superin elokuussa, ja nyt se pitäisi tammikuuhun mennessä katsastaa jälleen?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #153993

    Kävin tätä kysymässä konttorilla tänään ja ei auta itku markkinoilla oli vastaus… Rekisteröintini elokuussa vastaa vuoden 2009 vuosikatsastusta ja seuraava katsastus vastaa sitten luonnollisesti 2010 vuosikatsastusta. Johtuu heidän mukaansa siitä, että ei ole maahantuontipäivämäärää, jolloin katsastusaika menee rekkarin ekan numeron mukaan. Jotenkin vain muistelin, että toisen tiinan kohdalla rekisteröintikatsastuksen jälkeen ei seuraavana vuonna tarvinnut katsastaa lainkaan… Mutta ehkä se on se varhaisdementia.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #153994

    Rekkarin ekan numeron mukaan !!!!?????????

    #153995

    Viimeisen…ajatushäiriö…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #153996

    Sain nyt renkaat “valmiiksi” tässä vielä pari kuvaa.. täytyy katsoa sitten kuinka näiden kanssa käy.. ainakaan vielä ei ole merkkejä kellastumisesta.. Irtovalkosivujen kanssa tuli muutamassa päivässä yhdessä renkaassa kellertävällä renkaan pinnassa olleet tekstit läpi valkokylkeen.. Nyt on kyllästetty/pinnoitettu vielä kuminsuoja-aineella 3 kertaan ohjeiden mukaan.

    #153997

    Rengasrinkuloiden lisäksi oon saanut rojektia edistettyä myös FM rintamalla.. Radioen saa kaverikseen vuoden 1967 matka/autoradion.. Eli pääsee kuuntelemaan FM-kanavia ja pystyy nauttimaan radioaalloista sitten kulkimen ulkopuolellekin.

    Kyseessä on näppärän kokoinen ranskalainen Pygmy 1205.. On äänen tone-säätö ja autoantenniliitin ja FM 108mhz asti. Laite oli uusi, mutta risa.. koitettiin kovasti korjata.. hankalaa, mutta lopulta löysin samanlaisen laitteen kokonaisen ehjän käytetyn koneiston, joka sitten päätyi uusien kuorien sisälle.

    #153998

    Mahtiradio. Hienompi kun Radionette, mielestäni. Ja monikäyttöisempi. Tuo kuvan karkkimasiina muuten on 70-luvulta, kuka muistaa? 😆 Mulla oli muistaakseni Hessu-Hopo -mallinen.

    #153999

    “Törmäsin” tuolla Ranskan foorumeissa sälliin joka oli nähnyt tämän uuden amini silloin kun se oli myyty Ranskassa “trokarille” jolta itse sen ostin.. Nyt on hieman toivoa saada kulkimen historia selville.. Eli missä se on asunut, mitä sille on tehty ja mitä ei.. jne.

    Tämä ventovieras-verkkotuttu lupasi käydä tuossa pienessä Normandialaisessa kylässä, josta auto on peräisin, ja etsiä tuon edellisen (ja kenties ainoan) yksityishenkilöomistajan (nimi tiedossa, mutta puhelinnumeroa ei löytynyt) ja haastatella hänet ja lähettää sitten minulle tiedot sähköpostitse..

    Mun mielestä on toudella siistiä tuntea kulkimen historia mahdollisimman hyvin.. kovasti on ehtinyt harmittamaan, kun myyjä ei osannut kertoa mitään tarinaa kulkimelle silloin kun sen kävin hakemassa..

    Innolla odotan mitä tuleman pitää..

    😀

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 208)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.