Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Citroën ami 6 1967

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 91 - 105 (kaikkiaan 208)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #154000

    Tässäpä mahdollinen syys tähän Ami-hartauteeni.. 😀 Vuosi on 1985 ja paikka Great Britain, allekirjoittanut kurkkii ikkunasta.

    Jotain muitakin kuvia on minulla tuolta 85 kokouksesta..

    #154001

    Pikainen renkaanvaihto tallilla tänään.. eli sekalaiset nastat pois ja entistöidyt entiset vanteet/gummit takaisin alle..

    Kai sitä pitää kapseleitakin sovittaa vaikka ihan kivalta näyttää näinkin.

    #154002

    Hee, näyttää hauskalta tuolla veneiden seassa 😆

    #154003

    Tosihyvännäköinen….myöskin se AK400 mikä ei tässä kuvassa näy….
    terv. Kari…näkijä

    #154004

    Juu siisti on AK naapuripaikalla, sitä hieman salaa tutkailin toissa kerralla kun tuolla käväisin.

    😀

    #154005

    Terveisiä vaan tallille!
    Pitäis tulla kotikylän miehenä joku kerta matkaan mukaan.
    Soitellaan, ami-mies 😆

    #154006

    Juu vois käväistä porukalla tuolla tallilla, vain tuon kerran olen siellä nyt päässyt käymään.. Tarkoitus on tässä mennä käväisemään uudestaan ehkä ensi kuun alkupuolella, jos vaikka tuota korkeutta hieman silloin säätäisi ja uusia kilpiä sovittelisi paikoilleen, tai ainakin poraisi ranskalaiset kilvet irti.. ja oishan sitä kaikkea muutakin puuhasteltavaa.

    t. Juuso

    #154007

    Toi vanhojen kilpien poisporaaminen ja uusien sovittelu kuulostaa juuri sopivalta hommalta härkäviikolle, vähän niinkuin loman jälkeen eka vikko varovaista paperinrapistelua ennen kuin oikein hommiin aletaan 8)
    Lasse

    #154008

    Tänään käväisin pikaisesti tallilla, 30 minuutin pikavisiitti äkkilähdöllä, joten en ehtinyt Pentti ilmoittelemaan, kun ei ollut takoitus siellä viipyä ja ei ollut ns. suunniteltu käynti… mut eiköhän me sinne yht.aikaakin vielä osuta.

    Oli parempi kamera mukana, joten otin pari photoa.. kilpiä en ehtinyt poraamaa pois enkä mustia AMZ-848 kilpiä siis saanut vielä soviteltua. Laitoin WD40 vaikuttamaan jousivarpojen päihin ja sovittelin tuulilasin aurinkolippavarustetta ja putsasin viime viikonlopun rasvajäljet pois valkokyljistä..

    Pikkuisen photoshopattu kuva lipan kanssa:

    #154009

    Tässäpä vielä näkymä toiselta puolelta sekä lähikuva GH aurinkolipasta:

    #154010

    eipä ole ihmeempiä amille tapahtunut viime aikoina.. jotain puuttuvia osia/palasia oon sentään saanut hommattua tässä alkuvuoden aikana..

    upouusi kiiltävä varustemaski odottelee paikoilleen laittoa:

    #154011

    Tänään taas 1 tunnin pikavisiitti tallille. Kunhan kävin kattomassa jotta kuljin on tallessa, pora tuli mukaan joten ranskalaiset kilvet sain vihdoin irroitettua ja vähän sovittelin niitä mustia suomalaisia, mutten vielä sentään kiinnittänyt.. Tässä kuvia muutamien kommenttien kera:

    Takakilven alta paljastui alkuperäinen rekisterinumero. 61 on Departement de L’Orne. Harmi ettei Ranskassa ilmeisesti saa rekisteritunnuksella mitään omistajatietoja.. vielä en ole saanut selville alkuperäisten (ainoat käyttäjä lisäkseni) ilmeisesti jo tuonpuoleiseen siirtyneen omistajapariskunnan nimeä.. Tiedossa on pieni kylä Aiglen lähellä, josta kuljin on kotoisin.. jonain päivänä sinne tehdään reissu ja selvitetään taustatiedot.

    Sitten kuva sisätiloista, penkit ovat varsin siistissä kunnossa, skai/simili gris.. kuskin penkissä sivussa pieni siisti 2cm viilto, muuten todella hyvässä kunnossa. Likaiset kuin mitkä, lähes 20 vuoden pölyt/liat koristavat penkkejä. pitää pestä jossain välissä pois. Edellinen omistaja osti auton 1993 tuolta alkuperäiseltä omistajapariskunnalta, muttei koskaan käyttänyt amia, vaan se oli hänen autotallissaan yli 16 vuotta. Tähän toiseen omistajaan sain yhteyden netin kautta ja siten selvisi myös nuo vähäiset tiedot alkuperäisistä omistajista.

    Sitten konepellin alta pari kuvaa.. Täälläkin on likaista mutta muuten ihan siistiä. Imuäänen vaimentimen ja akkuraudan jo maalasin uudelleen, kun ne oli sinisiä.. Niitä kun putsasin, niin alla oli ihan ok-kuntoiset alkuperäiset maalit.. Moottori ja vaihdelaatikko ovat täysin rasvattomat ja putipuhtaat, erikoinen homma, kun muuten on pölyistä ja likaista, täytyy ihmetellä niitä lisää jossain vaiheessa.. bensapumppu ei mielestäni ollut alkuperäinen ja töötti oli jokin aikakauden erikoistöötti tai ainakin erilainen kuin kahdessa edellisessä -67 amissa.. tää on sellainen jännä simpukan mallinen kiekura.

    Veikeä on myöskin laturi, Motorola merkiltään.. Ami 6:een olen nähnyt Marshalin tekemään Motorola-sovitesarjaa, joten oiskohan tuollainen nyt sitten tässä kyseessä, laitoin kuvan tuosta varustepaketista tuohon samaan kuvaan.. Onkos nämä Motorolat yleisiäkin ja miltäköhän aikakaudelta, tietääkös joku?

    Ens kerralla ku käyn ni laitan ne suomalaiset kilvet paikoilleen.

    Pääsiäistä kaikille! t. Juuso

    #154012

    Tuota motorolaa on ollut monessakin keskieuroopan rättärissä. Hieman tehokkaampi kuin muut. Olisikohan ollut ilmajäähdytteisen visan laitteita? Käy suoraan tavan kuutosen vaihtovirtalaturin tilalle. Laturin vuosimalli on tuossa tyyppikilvessä AN-kohdassa. Luulisin, ettei ole alkuperäinen 60-luvun laturi.

    #154013

    @amikasi wrote:

    Tuota motorolaa on ollut monessakin keskieuroopan rättärissä. Hieman tehokkaampi kuin muut. Olisikohan ollut ilmajäähdytteisen visan laitteita? Käy suoraan tavan kuutosen vaihtovirtalaturin tilalle. Laturin vuosimalli on tuossa tyyppikilvessä AN-kohdassa. Luulisin, ettei ole alkuperäinen 60-luvun laturi.

    Joo huomasin itsekin tuon AN-kohdan tuosta omasta valokuvasta.. aivan ei saa originellikuvasta selvää mitä siinä lukee.. täytyy kurkata tallilla ensi kerralla.. Toi Motorola/Ami6 lisävarustepussi tuossa kuvassa ei kuitenkaan näytä kovin tuoreelta, joten vois sen perusteella arvailla, että noita motoroloita on ehkä laitettu jo 70-luvulla..

    #154014

    Ami liikenteessä ja kilvetkin sain juuri laitettua paikoilleen. 8)

    Tuosta Motorolan laturista vielä.. oliskohan se vuosi ollut 88 tai 83, eli Visa aikakausi täsmää.. Epäilen että vilkut ja ainakin takavalot saavat liikaa Voltteja moottorin ollessa käynnissä.. Vilkut ovat ajossa mallia super-nopeat ja takavalot tosi kirkkaat, mutta silloin kuin moottori ei ole käynnissä toimivat vilkut about normaalinopeudella..

    Mistähän tälläisen “ominaisuuden korjaamisen” voisi aloittaa? Liittyiskö jotenkin tuon modernin laturin ja alkuperäisen eroista, säätimestä, vilkkureleestä, vaiko jostain ihan muista? Akku on uusi ja systeemi tietty 12-Volttinen kuten 67-vuoden amissa kuuluu olla.

Esillä 15 viestiä, 91 - 105 (kaikkiaan 208)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.