Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Citroën ami 6 1967

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 106 - 120 (kaikkiaan 208)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #154015

    Oletko mitannut kuinka paljon lataa?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154016

    @Akaile wrote:

    Oletko mitannut kuinka paljon lataa?

    Mittasin ja 14,5V lataa.. taidan kokeilla uudella/toisella vilkkureleellä ja masa neuvoi myös tarkistamaan jotta millaiset ovat vilkkujen lamput arvoiltaan.

    Tänään oli siis ami ekaa päivää ajossa ja kylläpäs oli taas mukavaa… Amilla kun kulkee, niin usein kuulee parkkiksella/huoltoasemalla kysymyksen: “Mikä vuosimalli?” harva uskaltaa kysyä, että “Mikä merkki ja malli?”.. Tänään noi kysymykset taisi mennä 4 – 1.. eli yksi kysyi että “mikäs auto se tämä on..” 😀

    #154017

    Jos lataa aina tuon verran niin olisi varaa pudottaakin..Tarkoitan, notta pidemmän lenkin jälkeen ei tarvitse enää 14.5 tulla, 13-14.4 välissä on hyvä…valot päällä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154018

    @turtl3 wrote:

    Ami liikenteessä ja kilvetkin sain juuri laitettua paikoilleen. 8)
    Vilkut ovat ajossa mallia super-nopeat ja takavalot tosi kirkkaat

    Onneksi olkoon. Minäkin kävin tänään hakemassa leiman talvikulkimeemme joka onkin läpikäynyt pienen kasvojenkohotuksen. Taitaa siitäkin nyt tulla kesäkuljin…
    Oletko aivan sataprosenttisen varma että vilkkurele ei ole 6-volttinen? Silloin se toimii juuri noin 12-volttisessa systeemissä.

    #154019

    Eli oisko tässä amissa nyt sitten toi vilkkurele semmoinen kuumalankatyyppinen ja tuossa vilkkukytkimen yhteydessä.. mitään muutakaan vilkkureleeksi tunnistettavaa en löytänyt ainakaan kun nopeesti tutkin..

    Mitenkäs toi kuumalankasysteemin sielunelämä meneekään?

    #154020

    Napsasin iltakuvan suomikilpien kanssa ja on siinä jotain muutakin pientä uutta, eli punaiset takavilkut (ilman photoshoppailua).. eiköhän katsastusmies tuommoiset hyväksy..

    #154021

    @turtl3 wrote:

    eiköhän katsastusmies tuommoiset hyväksy..

    Eiköhän, niissähän on e-hyväksyntä ja kaikki 😉

    -Olli

    #154022

    Tälläinen löytyi auton takakontista kun hieman siivoilin vuosien pölyjä.. Löysin takapenkiltä Ranskassa myös etanan kotilon, mutta en nyt muista minne sen tallensin.. Tämä pitää säilyttää kulkimen onnen amulettina, jotenkin nyt ymmärrän “Rat Rod” termin taas hieman paremmin.. 😛

    #154023

    Hahaa, sulla parempi onni, sillä ekasta tiinastani löysin elävän hiiren. 😆

    #154024

    Tänään ruostevaurioiden korjausputki aloitetaan.. päivän päätteeksi seuraavat läpikäytynä:

    – rintapellin kansi ja sen alta löytyvät (toivottavasti ei paljoa löydy..)
    – oik. takalokarin rutattu/kitattu päätypala vaihdetaan ja samalla korjataan pikku skrubu takakontin oik. takaylänurkasta
    – vanhat sivupeilit irti etulokareista ja niiden asennusreikien paikkaus

    Seuraavalle kerralle jää: (toukokuun lopussa nämä kuntoon)

    – kynnyskotelot vaihto/korjaus
    – sivulattiapellit vaihto/korjaus

    Kesällä sitten ehkä vielä:

    – takasisälokarien / stopparien kiinnikkeiden viereisen kohdan pikku korjaus

    Ja viimeisenä ruostevauriona: (katotaan missä välissä ehtii tähän perehtyä..)

    – sivuikkunoiden liukukiskojen/-tiivisteiden vaihto.

    Noiden jälkeen pitäisi pahin ruostetauti olla hoidettuna… toistaiseksi.

    – J

    #154025

    Tässäpä tämä takalokarin uusi kulma paikoillaan, paikallisen peltipajan jäljiltä:

    Sitten Taaborista paluumatkalla ohitin rekkoja motarilla.. selkeästi vauhti lisääntyi kun laskettiin amia 5 cm 😀

    Verrattuna aikaisempiin on tämä ami ehkä hieman pirteämpi menemään, mutta myös taloudellisin.. vain 5.5l/100km.. Hyviä asioita molemmat.

    Näkeekö muuten vaihdelaatikosta jostain numeroista laatikon valmistusvuoden? Pieni epäilys, että laatikko olisi ihan uusi, kun on niin kirkkaan värinen ja sellainen keltainen tarrakin on siinä päällä vielä tallessa..

    Nyt öljyjä vaihtamaan…

    #154026

    Laatikon kyljessä on yleensä pyöreän mallinen “leima”, valettu sellainen, jossa on vuosiluku.. En tosin tiedä onko se nelkku ja kutonen osastoa vai löytyykö se jo tuon ikäisestä Ami kuukkelista.

    Siispä jälleen on todistettu todeksi “Ami kuusi, ja kumi huusi!” 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154027

    Pari uutta kuvaa nopiasti, ehkä niistä tarkkasilmäiset huomaavat uusia kujeita.

    Nyt pitäisi lähipäivinä vetarien suojakumit vihdoin katsoa kuntoon ja nippoja rasvailla.. niin ja toi 2cv:n vetostarttinuppi-/vaijeri vaihtaa amin vastaavaan… ja jotain paikkamaalauksiakin ehkä suorittaa.

    #154028

    @Akaile wrote:

    ..laatikon kyljessä on yleensä pyöreän mallinen “leima”, valettu sellainen, jossa on vuosiluku.. En tosin tiedä onko se nelkku ja kutonen osastoa vai löytyykö se jo tuon ikäisestä Ami kuukkelista…

    Ei oikeen mitään selkeetä löytynyt.. mutta ei toi nyt ainakaan mun silmään 44 vuotta vanhalta näytä… tässä kuvia ja tulkintoja numeroista. Noh oli mikä oli, pääasia jotta toimii.

    Repsikan puoli:


    AM 331 96
    21

    Etupää yläpuoli:


    U359

    Kuskin puoli:


    ?42?

    #154029

    Kannattaa varmaan huudella ulkomaan foorumeille noista laatikoiden koodeista. Täytyyhän niistä olla jollakin tarkempaa tietoa. Katson piruuttani huomenna pakusta mitä sen laatikon kyljessä lukee (siinä siis ami6:n tekniikkapaketti). Ainakin siinä on harvabooriset vetarin sisäpäät, eli aika alkupään sarjaa. Missä vaiheessa muuten tehdas vaihtoi M7:n kannan 12 mm:stä 11 milliin? Eikös tuossa ole 12 milliset kannat laatikon kannen pulteissa?

Esillä 15 viestiä, 106 - 120 (kaikkiaan 208)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.