Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Citroën ami 6 1967

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 121 - 135 (kaikkiaan 208)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #154030

    En ole tuollaisessa “vanhuskuorisessa” laatikossa tarkoittamaani leimaa havainnut, enkä havaitse sitä nytkään..eli ilmeisesti -70 luvun tuotos on tuo valuleima.. Mutta kuten Miki totesi, noihin valukoodeihin on olemassa tulkki ihan varmasti ja itsekin olen sitä kaipaillut jo vuosia.

    Olikos niin, että -72 poistui 12mm kannat?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154031

    Harvinaisen sama koodi löytyy omasta lootasta…

    #154032

    Joo toi osakoodi näyttäis olevan sama, mutta eri paikassa ja eri kirjainvälillä näyttäisi olevan, joten ei ainakaan ihan samasta muotista..

    Tuollan Ranskan ami-forumilla julistivat kuvien perusteella uudeksi vaihdelaatikoksi tuon omani.. tiedä häntä.

    #154033

    Tuossa on se leima näkyvissä mitä minä tarkoitin:

    (Kuva by Roslin@koulutustapahtuma)

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154034

    Ei noissa Wanhoissa, siis niitä valupäiväysleimoja…

    Vaan olisiko käynyt niin “ikävästi” että joko tuohon yksilöön olisi hankittu uusi varaosavaihteisto jossain elämän vaiheessa siellä Ranskassa, tai sitten se olisi juuri kunnostettu osaavassa pajassa..?

    Tai sitten on vain pidetty siistinä..? Kun tuo yksilöhän oli pitkään seissyt, ja muutenkin “ystävällisellä” alueella luonnonolosuhteita ajatellen sijaitsi. Tätä pohdiskelen tuon oman viimeisen hankintani kautta, joka on peräisin eteläisestä Ranskasta, kaikki pultit avautuvat kiroilematta, osat on aivan eri tavalla siistejä kuin mihin on täällä totuttu…

    #154035

    Luulen, että juurikin niin, että laite on juuri täyskunnostettu osaavassa pajassa ja saanut samalla uuden varaosavaihteiston.. sitten omistaja kuollut ja kuljin päätyi seuraavalle kaverille, joka jätti sen talliin 20 vuodeksi.

    Moottori on myös tosi puhdas, mutta toi laatikko on tosiaan vielä selkeesti uudemman oloinen ja väriltään kovin kirkas ja toi tarra ja kaikki..

    Ihan hyvä tuuri taisi tekniikan suhteen käydä.. kulku on kyllä tosi hyvää ja vahvaa tällä paketilla… jarrutkin kun on juuri tehty A:sta Ö:hön, niin kyllä kelpaa.. vetarien kummeja pitää uusia ja rasvaukset hoitaa.. hieman nitisee alusta keinutellessa.

    #154036

    Pienen pieni yksityiskohta kuntoon, eli laittelin Marchalin kromi-pyyhkimiin sulat.. Edistäähän tämäkin projektia ja ennen kaikkea saan ne rumat mustat pyyhkittimet pois ikkunalta.. 😀

    Eli sulka irti ja toisen puolen rauta irti sulasta ja sitten sen saa sujautettua Marchalin koloihin ja lukittimaankin sulan kumikoloihin.. Jämäkän oloisesti pysyy ja toimiikin hyvin.. muistaakseni ei onnistu tämä esim. Valeon sulilla, mutta Biltema siis toimii.. 😀

    #154037

    Jotain pientä oon ehtinyt amiin puuhata, mutta suunnitelmia on enemmän kuin toteutuksia.. ehkä sitten lomilla jotain ehtisi.. Paljon olis kyllä to-do listalla asioita..

    Pari tänään otettua fiilistelykuvaa näytille:

    #154038

    😀 Hieno taasen tuokin on! Tuletko tännepäin tapahtumaan näytille?

    #154039

    Nyt tulevana viikonloppuna en pääse, mutta myöhemmin kesällä voisi kyllä tehdä retken mökille Hietaseen.. sitten voisimme tehdä ami-treffit vaikka Suomi-grillille.. onhan sellainen vielä olemassa?

    #154040

    Tänään vaihtelin vetarien uloimmat suojakumit.. joutuu vielä uudestaan ottamaan vetarit irti kun oli kuitenkin toisen puolen haitarikumikin vaihtokunnossa ja toisella puolella oli sisemmän nivelen suojakumin “kiristyskumit” vielä alkuperäiset ja eivät oikein pysy paikoillaan… noh tulipahan harjoiteltua tuokin homma. 😀

    KYSYMYS, kuskin puolen jousi pitää semmoista kitisevää-nitisevää-hankaavaa ääntä kun oikein hitaasti ajaa ja keinuttaa tai kun paikoillaan keinuttaa autoa.. tai siis luulen että se tulee jousipöntöstä tuo ääni.. Mitäs tolle voisi tehdä? Mitenkäs se menikään se jousipönttöjen pyörittely?

    t. Juuso

    #154041

    Risiiniöljyä (tai kasviöljyä) varvan läpiviennistä pöntön sisään. Ime vaikka pitkään muoviletkuun ja “sylkäise” pöntön sisään. Tavallinen rasvakin käy, mutta periaatteessa huonoa kitkapinnoille pöntön sisällä, jos niistä nyt ylipäänsä on jotain jäljellä. Ääntä alkaakin syntyä niiden kulumisen seurauksena ja aikansa metallin hangattua metalliin, tulee vaippaan reikä.

    Kääntäminen auttaa usein, jos vain pönttö liikkuu.

    Isojen pönttöjen kohdalla (kuten Amissa) on jostain syystä enemmän noita ääntelyongelmia. Tyypillisin luontoääni kiltatapahtumissa on matalankuiva “honk, honk”.

    Tarkista myös, ettei ääni tule etukitkavaimentimesta, jos sellainen on. Jotkin tarvike(kumi)kitkat ovat melkoisia kitisijöitä.

    #154042

    Sainpas tehtyä muutaman ami-asian tänä viikonloppuna.. etuovissa on nyt ikkunoissa upouudet liukutiivisteet:

    Vanhat:

    Uudet:

    Kyllä ny kelpaa akkunoita aukoa, ja pysyvät nyt myös halutessa lukossakin.. jee.. takaikkunat täytyy fixailla tässä lähiaikoina.

    Huomenna Hesa Cuppiin hikoilemaan.

    #154043

    Venttiilit vihdoin säädetty.. ois voinut säätää aikasemminkin.. oli 0.40mm ja ylikin.. nyt laitettu 0.20mm.. kyllä muuttui käyntiääni.. nyt vielä konepeltiin se lumppukarvamatto paikoilleen, niin sitten luulisi olevan mukavan hiljaista kabiinissa.

    Laittaisko vielä 123:n… jossain on mulla avaamaton 123 perusmalli “tallessa”.. jos sen löytäisin, niin voisin sen myydä ja hankkia tuohon Amin M4 koneelle sopivan UNI mallin tilalle.. ei muuta kun varastoa penkomaan.

    t. Juuso

    #154044

    Monia pikkujuttuja oon saanut tässä viime päivinä hoidettua..

    * Varapyöräksi kelpaavan 135 misukan vanteen putsasin ja maalasin kauniiksi.. vanhan varapyörä oli täysin kelvoton ja vanne ihan karsee, mutta tämä näyttää siistimmältä:

    * Starttivaijeri/-nuppi vaihdettu amin vaijeriksi/nupiksi.. (oli sellainen 2cv startin nuppi laitettu jossain vaiheessa..)
    * Pissapoikasysteemi korjattu.. loppujen lopuksi ei ollut muuta vikaa kuin tukkoinen suutin, mutta tulipahan tutkittua kunnolla samalla kun purin kojelaudan..
    * Uusi toimiva Jaeger-kello asennettu risan tilalle
    * Radioen radio ehjätty.. tosin ei sieltä tule kuin venäläistä ohjelmaa 😀

    ..seuraavaksi kenties konepellin peiton/maton paikoilleen liimaus ja 123 sydeemin asennus..

Esillä 15 viestiä, 121 - 135 (kaikkiaan 208)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.